Dizains
Uzlūkojot pēdējā laikā izražotos elektroauto, neviļus prātā nāk doma, ka šis segments radījis jaunu dizana etiķeti, ko var redzēt automašīnas proporcijās. Fotogrāfijās tas izskatās pēc hečbeka, bet, redzot automašīnu dzīvē, “Megane” ir pusceļā uz krosovera titulu. Līdzīgi kā “Hyundai Ioniq 5”, “Volkswagen ID.3” un citiem mūsdienu elektroauto.
Turklāt mārketinga nolūkos tas ir pat izdevīgi, lai šāds salīdzinājums ar krosoveriem tiktu izmantots neatkarīgi no tā, vai pats ražotājs to pozicionē kā SUV.
Neraugoties uz “būdīgāku” ārieni, pie stūres nav sajūta, ka mēs sēdētu augstāk. Jaunajā “Megane” interjerā valda plašums – riteņu bāze kļuvusi garāka, priekšējais panelis vēl tuvāk pavirzījies auto priekšgalam, salonā ir līdzena grīda un sīklietām paredzēti vairāki ietilpīgi nodalījumi.
Palielināta salona telpa salīdzinoši kompaktā virsbūvē ir būtisks pluss tām automašīnām, kas jau no sākta gala radītas ar mērķi būt elektroauto. Grīdā iebūvētais akumulators ir vien 110 mm biezs, tādejādi nesamazinot brīvo vietu salonā.
Aizmugurējiem pasažieriem vietas netrūkst un grīda ir līdzena, tomēr ir viena īpatnība – šeit sēdošajiem būs grūtības novietot pēdas zem priekšējiem sēdekļiem. Tas jāņem vērā, ja ikdienā paredzēts aizmugurē pārvadāt pieaugušos. Kas attiecas uz bagāžnieka ietilpību, tas ir ietilpīgāks nekā “Volkswagen ID.3” (385 litri), sasniedzot 440 litrus.
Elegantā virsbūves forma ierobežojusi atpakaļskata pārskatāmību, tāpēc “Megane” ticis pie digitālā spoguļa, kurā redzams kameras skats uz aizmuguri. Šis risinājums mūsu acīm bija visai traucējošs, jo “displejs” atrodas vienā līmenī ar acīm, taču par laimi spoguli var pārslēgt arī “klasiskajā” skatā.
Durvju rokturi tagad izbīdāmi. Stils prasa upurus – ar vienas rokas kustību atvērt durvis ir sarežģīti.
Patīkami, ka “Renault” vairs neskrien pakaļ citu zīmolu paveiktajam, bet gan dažos aspektos pat rāda priekšzīmi. Vistiešāk tas attiecas uz multimediju sistēmu, kas izstrādāta sadarībā ar “Google”.
12 collu vertikālais ekrāns ir tikpat atsaucīgs un izskatīgs cik jaunāko paaudžu viedtālruņu displeji, visādā ziņā pārspējot pat divkārt dārgāko elektroauto “televizorus”. Lai arī imidža reklāmās OpenR 12,3 collu instrumentu panelis tiek saukts par monolītu ekrānu, patiesībā abus displejus atdala melna “līnija”, izveidojot 453 cm² L formas ekrānu. Saprotams gājiens no finansiālā aspekta. Šeit var redzēt pietiekami daudz informāciju par uzlādes procesiem un dažādiem iestatījumiem, kas organizēti viegli saprotamās izvēlnēs un apakškategorijās.
Katrā ziņā multimediju sistēma ir aspekts, kurā “Megane” ļoti labi izceļas un būs gards kumoss gadžetu tīkotājiem.
Papildus skārienvirsmām nav aizmirsts arī par fiziskām pogām. Pat “Renault” īpašnieku iemīļotais audio slēdzis aiz stūres ir atstāts ierastajā vietā.
Mūsdienās arvien populārāka kļūst tendence uz stūres izvietot pogu vai slēdzi, kas atbild par braukšanas režīmu izvēli. Tā ir Alfa Romeo, Cupra un citos sportiska rakstura auto. Ja testa braucienā aktīvi slēgājām no viena režīma uz otru, tad ikdienas gaitās «Megane» īpašnieki visdrīzāk pieturēsies pie komforta vai ekonomiskā režīma, kas nozīmē, ka šo izvēli labprāt mēs redzētu integrētu multimediju sistēmā.
Apdares materiālu kvalitāte sit pušu “Volkswagen” standartus, kas tika demonstrēti “ID.3” elektroauto. “Renault” prot pārsteigt un tieši šāda attieksme ir nepieciešama, lai izlauztos segmentā, kurā pēc gardā kumosa kāro arvien plašāka modeļu plejāde.
Testa turpinājums: