Uz ceļa
Šis nebūt nav pirmais elektroauto no “Renault”, franču zīmolam gūstot vērtīgas zināšanas un mācības no Eiropā populārā “Zoe” modeļa. Jaunais “Megane” prot strauji paātrināties taisnvirzienā un pietiekami labi sagrupēties, lai Malagas serpentīnus mēs varētu pieveikt straujā tempā.
Tas būs piemērots arī tiem, kuri negrib izaicināt elektroauto spēju robežas. Lai arī bedrainu ceļa posmu Katalonijas reģionā nebija daudz, priekšnojauta saka, ka “Megane” ļaus baudīt komfortu arī Latvijas apstākļos.
Par to pārliecinājāmies, kad Spānijā nepamanījām vienu no daudzajiem “guļošajiem policistiem” un bez liela satricinājuma pārbraucām tam pāri ar aptuveni 60 km/h ātrumu. Tas viss uz 20 collu diskiem.
Mitra seguma apstākļos strauju paātrinājumu ierobežos pretslīdes sistēma, taču par klātesamību vēstīs vien signāls instrumentu panelī. Elektronika sekmīgi sabalansē tūlītējo griezi starp abiem riteņiem, lai ieskrējiens būtu maksimāli efektīvs.
Kā ierasts, enerģijas rekuperāciju var regulēt ar lāpstiņām, kas novietotas aiz stūres. Izvēloties pakāpi no viens līdz četri, vadītājs var pielāgot savam braukšanas stilam to, cik strauji elektroauto samazinās ātrumu brīdī, kad tiks atlaists akseleratora pedālis. Jo ātrāk auto stāsies, jau naskāk tiks uzlādēts akumulators.
Pilsētā aktivizējot “agresīvāko” rekuperācijas režīmu, bremžu pedāli varēs arī neaiztikt, tomēr pie šādas braukšanas būs jāpierod.
Ja “Megane” tiktu uzstādīti sportiskāki sēdekļi ar brangāku sānu atbalstu un «Goodyear EfficientGrip» riepas tiktu nomainītas pret ātrai līkumošanai piemērotāku modeli, tad mūsu priekšā jau būtu gatava “Megane RS” versija. Jā, “RS potenciāls tiešām nav zudis arī elektrificētajā veidolā.
Testa turpinājums: