• «Renault Espace» pirmais testa brauciens ārzemēs

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    3. jūnijs, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    4/5Dzinēji

    Dzinēji

    Nereti, testējot jaunākos elektroauto modeļus, Latvijā nākas dzirdēt atsauksmes, ka auto ir tīkams, bet, ja vien zem motora pārsega būtu «dīzelītis»… Īpaši to nācās dzirdēt «Volkswagen I.D. Buzz» izmēģinājuma braucienā. Daudziem pircējiem praktiskums un lielu attālumu veikšana iet roku rokā, tāpēc nedaudz konservatīvo latvieti iepriecinās fakts, ka šis auto ir elektrificēts, ne pilnībā elektrisks.

    Pretstatā plašajai salona ietilpībai «Espace» dzinēju izvēle ir krietni šaurāka. Patiesībā «Renault» izvēli jau izdarījis mūsu vietā, piedāvājot tikai vienu iekšdedzes dzinēja versiju – 200 zirgspēku «E-Tech» pilnā hibrīda tehnoloģiju. Benzīna agregāts savienots ar automātisko transmisiju, kas atvasināta no «Formula 1». Līdzības starp septiņvietīgu SUV un formulas bolīdu nav daudz, taču šajā pārnesumkārbā apvienoti divi pārnesumi elektrodzinējam un četri pārnesumi iekšdedzes dzinējam.

    Šī nav pirmā reize, kad autosporta pieredze zīmoliem nāk talkā, izstrādājot arī sērijveida ražošanai paredzētos modeļus.

    Hibrīds apvieno 1,2 litru benzīna turbodzinēju ar 130 ZS un 205 Nm griezes momentu, ko papildina divi elektrodzinēji. Galvenais no tiem ar 70 ZS jaudu nodrošina elektrisku braukšanu un darbina 2 kWh litija jonu akumulatoru. Šim duetam pievienots arī papildu 25 ZS augstsprieguma startera ģenerators iekšdedzes dzinēja iedarbināšanai un ātrumu pārslēgšanai.

    Ikdienas satiksmē šis tehnoloģiju «rasols» savstarpēji mijiedarbojas bez aizķeršanās, plūdeni papildinot viens otru. Brīdī, kad galveno lomu uzņemas benzīna agregāts, trīscilindru motora vibrācija un rūkoņa ir gan jūtama, gan sadzirdama.

    Vadītājs var izvēlēties vairākus braukšanas režīmus, vienlaikus nosakot arī veidu, kā darbosies hibrīda sistēma. Izvēles ir sekojošas:

    • pilnībā elektrisks brauciens (riteņus griež tikai elektrodzinējs). Šajā režīmā var braukt ar ātrumu līdz 130 km/h;

    • dinamiski hibrīdā piedziņa (riteņu griešanai izmanto gan iekšdedzes dzinēja, gan elektrodzinēja jaudu);

    e-drive (elektrodzinējs griež riteņus, iekšdedzes dzinējs uzlādē akumulatoru);

    • iekšdedzes (darbojas tikai iekšdedzes dzinējs, griežot riteņus un/vai uzlādējot akumulatoru);

    • reģenerācijas (riteņi griež elektrodzinēju, kas uzlādē akumulatoru).

     

    Laikā, kad auto zīmoli savā starpā spēkojas ar pēc iespējas lielāku sniedzamību elektroauto modeļos, «Espace» visus šos sasniegumus pārtrumpo ar iespaidīgiem 1100 km. Šādu distanci masīvais ģimenes auto spēj nobraukt ar vienu degvielas bāku. Nekādas uzlādes, tikai iekšdedzes dzinējs, 55 litru degvielas tverne un mazauto cienīgs patēriņš – 4,6 l/100 km. Tas ir divtik mazāk nekā spēja trešās un ceturtās paaudzes modeļi ar benzīna dzinēju.

    Hibrīda sistēma sniedz iespēju 80% no braukšanas laika pilsētā pārvietoties, izmantojot vien elektrisko piedziņu, kas ļauj samazināt degvielas patēriņu pat par 40%. Reģenerācija notiek automātiski, taču, vajadzībās gadījumā, arī mēs paši varam aktivizēt dažādu pakāpju reģenerācijas procesu, izmantojot lāpstiņas aiz stūres.

    Lasi tālāk:

    Nākamā lapa

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē