Dizains & praktiskums
Neformālās sarunās jaunais «Espace» tiek saukts par «Austral +2». Abi šie modeļi izmanto SMF-CD platformu (šī bāze tiek izmantota arī «Nissan Qashqai») un ārēji izskatās gluži kā dvīņubrāļi. Atšķirība tik tāda, ka «Espace» ieguvis vēl lielāku bagāžnieku, ko vajadzības gadījumā var aizstāt ar trešo sēdekļu rindu.
Tāpat kā «Austral», arī «Espace» eksterjeru raksturo vertikālais radiatora režģis, izteiksmīgais motora pārsegs, slīpā jumta līnija un aizmugures spoilers, tomēr atšķirt abus modeļus no priekšpuses ir teju neiespējami.
«Espace» trumpis allaž bijis salona plašums un pasažieru ērtības. Jaunais modelis kļuvis ne tikai par 215 kg vieglāks, bet arī par 14 cm īsāks (4,72 m) un 32 mm zemāks. Šeit vietā būs teiciens – mazāk ir vairāk. Mērot salona vietu no pedāļiem līdz bagāžnieka vākam, vietas ir vairāk nekā jebkurā no priekštečiem.
Lai arī minivena koncepcija tikko nosauktajām īpašībām ir pateicīgāka nekā SUV veidols, jaunais modelis piedāvā praktiskumu, kas būs noderīgs gan pieciem, gan septiņiem braucējiem, kļūstot par plašāko modeli visā Renault klāstā. Interesanti, ka gan piecu, gan septiņu sēdvietu versija maksā vienādi.
Kā parasti, lielākā brīvība valda otrajā sēdekļu rindā, kur vieta ceļgaliem ir teju neierobežota, turklāt sēdekļa atzveltni var atgāzt līdz 31 grādam, uzlabojot sēdēšanas, vai drīzāk – gulēšanas – komfortu garā braucienā. Ņemot vērā, ka šis auto ir pagarināts «Austral», tad atsevišķu otrās rindas sēdekļu gan šeit vairs nav, tomēr tas ir ļāvis samazināt kopējo svaru.
Ja otrajā rindā sēdēsit divatā, vidējā sēdeklī iespējams izmantot iebūvēto roku balstu ar diviem glāžu turētājiem. Tāpat šo rindu var bīdīt turp un atpakaļ 220 mm diapazonā vai nolocīt atzveltnes attiecībā 60:40. Ja bagāžas ietilpība attiecīgajā dienā ir prioritāte, piecvietīgajā versijā iespējams iegūt 777 litru telpu. Ja iepirkumi bijuši vēl lielāki, tad, nolokot otro sēdekļu rindu, tiekam pie iespaidīgiem 1818 litriem (1714 l septiņvietīgajā versijā). Vairāk būs tikai komerctransportā.
Pabīdot otro rindu un sagāžot atzveltnes uz priekšu, iespējams piekļūt mūsu «dzīvojamās istabas» tālākajai ložai. Ieraušanās pieaugušajiem nebūs pārlieku viegla un trešajā rindā ērtības vairāk līdzinās klasiskajam septiņu sēdvietu SUV sniegumam nevis minivena komfortam, jo vieta kājām ir neliela, savukārt pieaugušajiem pakausis atdursies pret greistu apšuvumu. Šī ir vieta, kur ceļotprieks varētu būt bērniem – par ierīču uzlādi arī šeit rūpēsies USB–C pieslēgvietas. Brīdī, kad papildu vietas nav nepieciešamas, tās ērti var ielocīt grīdā.
Turklāt šī nav tikai liela telpa bez pievienotās vērtības. «Espace» interjerā izmantoti mūsdienīgi apdares materiāli, apvienojot ilgtspēju un kvalitāti. «Iconic» versijā paneļa apdarē izmantota īsta oša koksne – šīs ir everģēlības, kas līdz šim nebija raksturīgas ārpus premium segmenta.
Tāpat tas ieguvis vienu no auto industrijā lielākajiem jumta logiem, kas ir vairāk nekā vienu kvadrātmetru plašs (1,33 m garš x 0,84 m plats). Naksnīgo debess jumu varēs vērot arī trešajā rindā sēdošie, savukārt dienā caur logu ieplūdīs neparasti daudz gaismas. Būtiski, ka salons netiks uzkarsēts, jo stikls nelaiž cauri UV starus.
Par pārsteigumu daudziem, «Renault» uzsācis sadarbību ar «Harman Kardon» skaņas sistēmas ražotāju, salonā izvietojot 12 kvalitatīvus skaļruņus. Tas nozīmē, ka nosacītajā «budžeta» klases zīmola auto tagad varam baudīt ekstras, kas reiz bija pieejamas vien premium augstumos.
Kopējais skats uz ģimenes auto vadības paneli atstāj ļoti modernu iespaidu. Ko aizsāka pilnībā elektriskā Megane, to turpināja «Austral» un tagad arī «Espace». 9,3 collu head–up displejs, digitāls 12,3 collu instrumentu panelis un 12 collu centrālais ekrāns ir kombinācija, kas īpaši patiks jaunākai auditorijai.
Galvenais ekrāns strādā bez mazākās aiztures gluži kā viedtālrunis un šeit ir pieejami «Google» pakalpojumi ar 39 dažādām lietotnēm. To vidū arī populārais «Waze» un dažādas mazāk zināmas lietotnes, piemēram, «SongPop», kas ir paredzēta kā aizraujoša mūzikas viktorīnas spēle visai ģimenei. Lai pilnībā novērtētu multimediju sistēmu, mums būtu nepieciešams ilgāks laiks, taču jau šobrīd ir skaidrs, ka šis viss pat divkārt dārgākiem automobiļiem liek nervozi noraudzīties Renault multimediju sistēmas attīstībā.
Viedtālruņa bezvadu uzlādes platforma ir novietota tieši virs viduskonsoles, kas ir visērtākais novietojums, kādu modernajos auto nācies sastapt.
Par drošību rūpējas 32 vadītāja atbalsta sistēmas. To vidū ir arī «Active Driver Assist» jeb ADA, kas darbojas kā divpakāpju autonomā braukšanas sistēma, apvienojot kruīza kontroli ar funkcijām «Stop&Go», atbalstu joslas centra saglabāšanai ar ģeolokācijas datiem un specifiskām kartēm, kas ļauj automobilim pielāgoties ceļa konfigurācijai. Lai uzzinātu, kā šim ģimenes auto veicas ar Latvijas ceļu atpazīšanu, būs vēl nedaudz jāuzgaida, taču Portugāles līkločos «Espace» atstāja pārliecinošu iespaidu.
Jaunais «Austral» aizsāka jaunu tradīciju, piedāvājot aprīkojuma līmeni ar leģendāru nosaukumu – «Esprit Alpine». Sportiskās vēsmas nonākušas arī līdz «Espace». Uz galvas balstiem ir logotips ar stilizētu A burtu un bultu, alkantaras apdarei uz vadības paneļa ir zilas šuves, savukārt alkantara uz sēdekļiem eleganti saplūst ar mākslīgo ādu un «Latis Bright» audumu.
Par atsaucēm uz autosporta vēsturi liecina arī dažas pazīmes eksterjerā. 20 collu melni alumīnija diski, tumši logu moldigini un tādas pašas krāsas jumta reliņi, «Alpine» zīmola logotips uz durvju sliekšņiem, no alumīnija veidotas pedāļu virsmas un vēl, un vēl. Estētiskie uzlabojumi nekādā ziņā neveicina «Espace» kļūt sportiskākam, taču šajā gadījumā lielāku lomu nospēlē mūsu pašsajūta. Šādā veidā ģimeniskais «Espace» tiek padarīts īpašāks un atšķirīgāks.
Lasi tālāk: