• «Renault Austral» pirmais testa brauciens

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    27. septembris, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    «Renault» zīmols pēdējos gados sācis sasparoties. Mūsdienu auto industrijas sīvajā konkurencē, kur papildu vāciešiem un francūžiem būtisku pīrāga kumosu vēlas nogaršot ne tikai korejieši, bet jau arī kupls pulks ķīniešu zīmolu, dīkstāve nav pieļaujama. Jaunais «Renault Austral» centīsies pierādīt, ka «Renault» joprojām ir spēlētājs, ar ko rēķināties.

    Jaunais «Renault Austral» ir būvēts uz kopīgas platformas (CMF–CD) ar «Nissan Qashqai», taču līdz ar šo faktu līdzības starp šiem modeļiem beidzas. Atšķirībā no «Stellantis» un «Volkswagen» grupas automobiļiem, kuriem ir daudz kopīga ļoti plašā modeļu spektrā, starp «Austral» un «Qashqai» nav redzamas līdzības ne eksterjerā, ne interjerā. Pat dzinēji un citi tehniskie elementi ir atšķirīgi.

    «Austral» turpmāk aizstās Kadjar krosoveru un jau no pirmā acu skatiena kļūst skaidrs, ka šis modelis iemieso pavisam citu filozofiju. Tā dizainā redzamas līdzības ar elektrisko «Megane». C formas priekšējie lukturi, īpaša dizaina aizmugures optika, plūdlīnijas un lielas riteņu arkas ar masīviem diskiem vislabāk raksturo Austral ārieni.

    Šis ir pirmais modelis, kas radīts sadarbībā ar sporta zīmolu «Alpine». Daudzviet redzams «esprit Alpine» logotips, virsbūvei ir matēta krāsa, sēdekļiem ir Alcantara apdare ar ziliem elementiem utt. To, ka francūži lepojas ar savu paveikto, pierāda Francijas karodziņi, kas uzšūti uz sēdekļu sāniem – gluži kā «Volvo», kas nacionāli patriotisko piegājienu piekopj jau ilgāku laiku.

    Kādam patīk apaļas formas stūre, cits dod priekšroku mazākām formām, kā tas ir «Peugeot» modeļu gadījumā, bet «Austral» krosoveram ir rasts cits risinājums. Stūres apakšējā un augšējā daļa ir taisna, kas to atšķir no citu ražotāju skatījuma. Atšķirībā no «Volkswagen», šeit visas pogas ir īstas, nevis skārienjūtīgas, atvieglojot to lietošanu. Ja elektriskajā «Megane» apdares materiāli bija labi, tomēr ne klases līdera cienīgi, tad «Austral» krosoverā līmenis ir vēl augtāks. Patiesi patīkami un jāsaka, ka negaidīti, zinot to, ka «Renault» nav premium vai luksusa zīmols.

    Trasmisijas slēdzis novietots līdzīgi kā «Rolls–Royce» – aiz stūres. Līdzās 12 collu skārienekrānam atrodas arī klimata kontroles slēdži, kas ērti un ātri ļauj pārvaldīt temperatūru un ventilācijas iestatījumus. Kas attiecas uz funkciju kontroli, «Renault» saglabājis tradīcijas un aiz stūres joprojām atrodas audio sistēmas komandu tiltiņš, kas ļauj regulēt skaļumu, mainīt dziesmas, izvēlēties radiostacijas utt. Starp citu, šeit ir pat «Harman Kardon» audio sistēma ar 485 W kopējo skaņas jaudu, kas ir vēl viens negaidīts pārsteigums «Renault» azotē. Zem viduskonsoles plaukstas atbalsta atrodas bezvadu viedtālruņa uzlādes platforma, kas ir viens no ērtākajiem risinājumiem, kādu nācies redzēt.

    Multimediju sistēma izstrādāta sadarbībā ar «Google», kas padara navigācijas lietošanu par tīrāko baudu. Šis ir viens no retajiem auto, kurā «Android Auto» vai «Apple CarPlay» savienojamība nespēlē lielu lomu, pat neraugoties uz to, ka šīs funkcijas strādā bezvadu režīmā. Dažs labs krietni dārgāks zīmols joprojām nav sasniedzis šādu funkcionalitāti, kas mūsdienās jau šķiet pašsaprotama.

    Vieta aizmugurē sēdošajiem būs vairāk nekā «Qashqai» un aizejošajā «Kadjar», savukārt bagāžas nodalījums iepaliks no «Kia Sportage» plašumiem par 157 litriem (430–1455 litri «E-Tech» hibrīda versijai, 500–1525 l vieglajam hibrīdam). Nolaižot slīpi sēdekļu atzveltnes, nevar iegūt pilnībā līdzenu grīdu. Kādam tas būs nozīmīgi, cits to nemaz nepamanīs. Lai pielāgotu bagāžas telpas un salona plašumu, otrās rindas sēdekļus iespējams pabīdīt turp un atpakaļ.

    No vietas 1,7 tonnu smagais «Austral» vienmēr izkustēsies, izmantojot elektromotoru. Sasniedzot aptuveni 10–15 km/h, iekšdedzes dzinējs nāk palīgā un paātrinājums jau kļūst asāks. Braucot ikdienišķā režīmā, hibrīda sistēmas un transmisijas darbība šķiet līgana un pārslēgšanos starp pārnesumiem nejūtam. Sportošanai šis auto nebūs piemērots ne dinamikas rādītāju, ne gaitas īpašību dēļ. Aiz stūres novietotās lāpstiņas nav paredzētas pārnesumu maiņai, bet gan reģenerācijas līmeņa maiņai. Jo augstāku bremžu reģenerācijas režīmu iestatīsit, jo straujāk auto samazinās ātrumu, kad atlaidīsiet akseleratora pedāli.

    «Austral» pieejams tikai ar priekšējo riteņu piedziņu. Pilnpiedziņas vietā varam iegūt «4Control» četru riteņu stūrēšanas sistēmu. Aizmugurējie rati nedaudz piestūrē uz šosejas, uzlabojot stabilitāti, bet pilsētā tie nedaudz pagriežas pretējā virzienā, lai uzlabotu manevrētspēju. Var teikt, ka šī tehnoloģija virsbūves izmērus padara mazākus, nekā tie ir patiesībā. Stūre ir viegla un no viena gala līdz otram to izdosies pagriezt ļoti veikli, taču tas neuzlabo vadāmības precizitāti noteiktās situācijās. Tiesa, tie ir akcenti, ko pamanīs vien retais. Galu galā, šis ir ģimenes krosovers.

    200 ZS jaudīgā «E–Tech» hibrīda sistēma strādā nevainojami, tam atspoguļojoties arī degvielas patēriņā, kas tālu neatpalika no ražotāja norādītā 4,6 l/100km. «E–Tech» hibrīda tehnoloģija izmantota jau iepriekš «Clio», «Arkana» un citos «Renault» modeļos, taču «Austral» ticis pie uzlabotas sistēmas, mācoties no savu priekšgājēju nepilnībām. Tagad zem motora pārsega atrodas nevis 1,6 litru benzīna agregāts, bet gan trīs cilindru 1,2 litru motors. Tas attīsta 130 ZS un ir apvienots ar diviem elektromotoriem un ietilpīgāku akumulatoru (1,7 kWh) nekā iepriekš.

    Drošība ir prioritāte, tāpēc šeit atrodamas 32 drošības palīgsistēmas, kas strādā neuzkrītoši un iesaistās vien tad, ja tas tiešām ir nepieciešams. Piemēram, līniju asistents neuzbāzīgi un precīzi notur mūs joslā, taču, ja vēlaties kontroli pilnībā pārņemt savās rokās, ar vienu pogas spiedienu to iespējams izdarīt.

    «Esprit Alpine» versija ar pilno hibrīdu maksās, sākot no 41 790 eiro. Lai arī uz citu SUV hibrīdu fona tas nav pārlieku daudz, tas prasīs laiku, līdz pircēji apradīs ar jauno cenu līmeni. «Austral» sākumcena, izvēloties mild jeb vieglā hibrīda versiju, ir 34 190 eiro.

    Gaita ar 20 collu riteņiem raksturojama kā visai stingra, vairāk līdzinoties «Peugeot» cietībai, nevis «Citroen» dūnu matracim.

    Rezumējums

    Jaunais «Austral» ir labākais šī brīža «Renault» modelis, kas izmanto iekšdedzes dzinēju. Tā multimediju sistēma un apdares kvalitāte līdzinās modeļiem, kas atrodas augstākā plauktiņā, atbilstot pat prasīgu pircēju vēlmēm. Šis faktors ietekmējis arī krosoveru cenu, daļēji izskaidrojot to, kāpēc šobrīd uz mūsu ceļiem šo SUV redzam tik reti.

    Kopumā «Austral» ir patiesi pievilcīgs krosovers, kas ienes jaunas vēsmas tik ļoti populārajā segmentā. Tā būtiskākais trūkums ir cena, kas netiek līdzi zīmola imidžam un auditorijai.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē