Tehnika & brauciens
No 2030. gada Renault Eiropā iecerējis pārdot tikai elektriskos automobiļus, tāpēc nav nekāds pārsteigums, ka dīzeļdzinēja versijas Arkana cenu lapā neatrodam jau šodien. Krosovers pieejams ar četrcilindru 1,3 litru turbomotoru, kas papildināts ar 12V daļējo hibrīda sistēmu jeb mikrohibridizāciju, kas palīdz samazināt CO2 izmešus un sniedz pozitīvu ietekmi uz degvielas patēriņu.
Otra izvēle ir mūsu testētais 1,6 litru 143 ZS benzīna atmosfēriskais dzinējs, kas savienots ar diviem elektromotoriem un 1,2 kWh akumulatoru. E-Tech hibrīda tehnoloģijai savu artavu devuši arī risinājumi no Formula 1 un rezultāts ir pārliecinošs.
Tam ir visas elektriskās piedziņas priekšrocības, bet vadītājam to nav nepieciešams uzlādēt. Tātad tas neprasīs papildus plānošanu un lietojamības ziņā neatšķirsies no ierastā iekšdedzes dzinēja. 10,2 ekrānā iespējams sekot līdzi baterijas uzlādes stāvoklim un šī patiesībā ir vienīgā vieta, kas sniedz informāciju par to, kāds piedziņas veids šobrīd tiek izmantots.
Citi lasa
Pilsētā hibrīdsistēma My Sense braukšanas režīmā patstāvīgi cenšas pēc iespējas vairāk izmantot elektrisko piedziņu un pāreja no benzīna uz elektrību nav jūtama. Reģeneratīvā bremzēšana uzlādē bateriju un, aktivizējot B (brake), uzlāde notiek intensīvāk. Šajā režīmā gan nāksies pierast pie tā, ka auto visai strauji sāks bremzēt, tiklīdz tiek atlaists akseleratora pedālis. Baterijas ietilpība ir neliela, tāpēc uzlādes līmenis krītas un pieaug strauji, taču lielākoties akumulators būs vismaz par 50% uzpildīts.
Akumulators nodrošina, ka Arkana uzsāk braucienu ar 36 kW jaudīgo elektromotoru, turklāt pilnībā elektrisko režīmu var iestatīt arī pašrocīgi. Pilnpiedziņas šeit nav, tomēr pēc tā nejūtam vajadzību ne mēs, ne auto industrija. Krosoveri arvien retāk tiek iegādāti ar visu riteņu piedziņu, turklāt 200 mm klīrenss Arkanu pārcels pāri vairumam ikdienas šķēršļu.
Ikdienas braukšanas vajadzībām hibrīdsistēma ir pietiekami jaudīga, tomēr Arkana piemērots mierīgam braukšanas stilam. Pirmkārt, uz to norāda dinamikas skaitļi – 10,8 sekunžu ieskrējiens līdz 100 km/h un 8,5 sekundes no 80 līdz 120 km/h. Otrkārt, benzīna dzinējs kļūst visai skaļš brīdī, kad vēlaties strauji paātrināties un tas notiek neatkarīgi no tā, vai izmantojam sporta vai ekonomisko režīmu. Tas varbūt izklausās pēc CSDD kampaņas saukļa, taču – jo vairāk un mierīgāk brauksiet pilsētvidē, jo vairāk ietaupīsiet.
Ražotāja norādītais degvielas patēriņš ir 4,9 l/100km un šī ir tā retā reize, kad šim ciparam ir iespējams pietuvoties un pat sasniegt.
Pat ziemā un teju pilnā braucēju sastāvā, degvielas patēriņš bija tikai par litru lielāks. Vasarā šī starpība būs zudusi.
Pilsētvidē Arkana balstiekārtu var satricināt daži nelīdzenumi, bet lielākā ātrumā brauciens kļūst arvien komfortablāks.
Testa turpinājums: