Dizains
Jau līdzšinējiem Renault modeļiem bija izdevies uzķert pareizo dizaina stīgu un jaunais Arkana esošajam konceptam piešķir papildus glanci, ko līdz šim bijām redzējuši tikai tādos premium SUV kā BMW X4, BMW X6, Mercedes-Benz GLC Coupe un Audi Q3 Sportback. Slīpā jumta līnija un oranžā krāsa to padara pievilcīgu un pamanāmu – šādā cenu kategorijā šis īpašību kopums nav bieža parādība.
No funkcionālā viedokļa šādas formas virsbūve ierobežo apkārtējo pārskatāmību, kas īpaši attiecas uz aizmugures skatu. Par vienīgo estētisko trūkumu var uzskatīt aizmugures bremžu diskus, kas uz 18–19 collu vieglmetāla disku fona izskatās pēc miniatūrām. Ar bremzēšanas spēku gan nekādu likstu nav un drošība ir svarīgāka par izskatu.
Interjerā izmantots jau ierastais Renault dizaina koncepts. Šķiet, ka vertikālās formas 9,3 collu planšetekrāns ir lielākais, kāds tiek piedāvāts šajā segmentā, sekojot Tesla un Volvo piemēram.
Displejs nav pārpildīts ar dažādām funkcijām, tāpēc tā apgūšana neaizņem ilgu laiku. Pateicoties tam, ka uz paneļa ir liels skaits fizisko slēdžu, sēdekļu vai stūres apsildes ieslēgšana, līniju asistenta aktivizācija vai citas ekstras pārvaldība ir viegla arī brauciena laikā. Arī klimata kontroles regulācija notiek ar taustāmiem ripuļiem, kas 2022. gadā vairs nav bieži sastopama parādība.
Apdares materiālu kvalitāte variē atkarībā no vietas, kuru uzlūkojat, taču kopējais noformējums ir veiksmīgs. Arī skaņas izolācijas materiāli sekmīgi nosedz vairumu ārējo trokšņu.
No funkcionalitātes viedokļa vienīgais, ko šeit vēl gribētos, ir fiziska poga uz paneļa radio skaļuma regulācijai. Pavisam franči par to aizmirsuši nav, novietojot audio kontroles sviru aiz stūres. Lai arī šo sviru var ieraudzīt vien pagriežot stūri noteiktā leņķī, Renault īpašnieki saka, ka šis risinājums ir ērts, turklāt nācis mantojumā jau paaudžu paaudzēs no agrīnajiem zīmola modeļiem. Pieradumam liels spēks!
Stilizētais dizains nav mazinājis tā praktiskumu. Aizmugurē ir viegli ievietot bērnu sēdeklīšus, četriem pasažieriem savā starpā nenāksies rīvēties par papildus rūmi un zemais jumts nav būtiski samazinājis vietu galvai. 480 litru bagāžniekā (standarta benzīna versijai būs 518 l) ir dubultā grīda, kas atvieglo sīklietu glabāšanu un lielāku gabarītu ievietošanu. Nolaižot sēdekļus, tiek iegūta līdzena grīda un plašums palielināts līdz 1263 litriem.
Interesanti, ka šeit nav elektriskā bagāžnieka vāka atvēršanas opcija. Arkana tas piestāvētu.
Testa turpinājums: