• Reāls saldais ēdiens – testējam Audi RS spektru sacīkšu trasē!

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    14. februāris, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: No publicitātes materiāliem
    Iespēju izmēģināt Audi RS6 var salīdzināt ar ielēkšanu pēdējā vilcienā, kurš straujā tempā pamet mūsu iemīļoto staciju uz neatgriešanos. Esošā situācija liek domāt, ka tas varētu būt viens no pēdējiem lieljaudas mohikāņiem, kas spējis izvairīties no pārejas uz spraudņa hibrīdu vai pilnībā elektriskās piedziņas.

    Izteikti agresīvais dizains to padara pievilcīgu pat to braucēju acīs, kas pieslējušies tuvāk Bavārijas zīmola filozofijai.

    170 000 eiro vērts universālis, kura salonā ir vieta visai ģimenei un līdzi ņemamai bagāžai, bet zem motora pārsega mīt superauto jauda, ko ražo V8 dzinējs. Pie eksplozīvā auto stūres var sēsties bez autosportā gūtas pieredzes un izbaudīt lielu daļu RS potenciāla.

    Aizmugurējie riteņi mazākā ātrumā tiek pagriezti pretēji priekšējiem, atvieglojot parkošanās manevrus. Uz šosejas tie kopē priekšējo riteņu darbību, ievērojami uzlabojot stabilitāti. Komforta režīmā tas prot pat iekļauties 10 l/100 km degvielas patēriņa robežās. Tomēr RS6 radīts, lai sniegtu emocijas, kas rodas, tiklīdz aktivizējam maģisko RS braukšanas režīmu.

    Viens mirklis, un esam sasnieguši 100 km/h. Vēl brīdis, un esam zonā, ko sauc par palikšanu bez autovadītāja apliecības. Lai agresīvāka akseleratora pedāļa nospiešana nebeigtos ar nonākšanu kājāmgājēja lomā uz vairākiem mēnešiem, Audi deva iespēju doties uz Kačerginas pilsētu Lietuvā, kur atrodas Nemuno Žiedas trase.

    Šeit tika pulcēti aktuālākie RS saimes modeļi, sniedzot iespēju nogaršot ­kompakto RS4, RS5 Sportback, mūsu testēto RS6, ­masīvo RS Q8 un manā must drive listē esošo R8 ­superauto.

    Katru no tiem varēja ­izmēģināt atšķirīgās disciplīnās.

    No 3,3 km garās trases aptuveni puse tika atvēlēta skrējienam ar 450 ZS jaudīgo RS4. Klausoties instruktāžu par braukšanas kārtību, uzzinājām, ka šī ir drošākā trase Lietuvā.

    Iezogoties smīnam kaimiņzemes žurnālistu sejā, sapratām, ka tā gluži vienkārši ir vienīgā autosportam paredzētā trase visā valstī, tāpēc tai var piedēvēt jebkādu īpašības vārdu. Dažas trases sekcijas klāj mazi akmeņi, segumu padarot slidenu tieši bremzēšanas zonās, bet, tuvojoties starta taisnei, ir jātraucas pāri nepārredzamam reljefam, kas atgādina kamieļa muguru no fanu iemīļotajiem Sukturu tramplīniem Talsu rallijā.

    Ja uzņemtais temps pārspēs vadītāja iemaņas, pastāv pietiekami reāla iespēja attapties uz koplietošanas šosejas, kas atrodas turpat līdzās trasei.

    Paklausot instruktora norādījumiem, veikli tiekam galā ar trases sarežģītākajām vietām. Pēc 190 km/h sasniegšanas lejupejošā līkumā seko strauja bremzēšana, 180 grādu pagrieziens un atpakaļ iepriekšējā tempā – bez quattro pilnpiedziņas un elektroniskajiem asistentiem šādas izdarības varētu izpildīt tikai autosporta piloti.

    Tālāk seko īsts roku iesildīšanas pārbaudījums – veiklības brauciens ar RS5 Sportback. Tie, kuri pieveiks konusu labirintu visātrāk, tiks pie noderīgām balvām. Pērnajā gadā Audi sporta akadēmija viesojās Biķernieku trasē, kur slalomā izdevās izcīnīt labāko laiku un doties mājās ar uzvaras lauriem. Šogad, paliekot ārpus labāko piecnieka, nācās sevi mierināt, ka izcelties kaimiņu priekšā viņu trasē būtu jau pavisam ­netaktiski. 

    Tāpat RS5 Sportback bija iespējams izmēģināt tā sauktajā aļņa testā. Ņemot vērā Latvijas autoceļu melno statistiku automašīnu sadursmēs ar meža dzīvniekiem, šāds treniņš drošos apstākļos būtu ļoti vērtīgs ikvienam autobraucējam. Ar aptuveni 70 km/h tuvojamies improvizētai sadursmes vietai un uzmanīgi vērojam ceļa vidū ­esošo gaismas statīvu.

    Piemēram, ja gaisma iedegas labajā pusē, stūre jāgriež pretējā virzienā un, apbraucot statīvu, ļoti spēcīgi jāspiež bremzes, lai auto maksimāli ātri apstātos. Ja stūri pagriezīsit gaismas virzienā, tā tiks uzskatīta par sadursmi un pārbaudījumā būsiet izgāzies. Dienas gaitā daži kolēģi pamanījās savākt vairākus ­«medījumus».

    RS paletes viens no neparastākajiem pārstāvjiem ir RS Q8. 600 zirgspēku jaudīgais apvidus auto tur, kur to mēs vismazāk gaidītu redzēt, – bezceļā. Diena ir gara un braucēju grupas vairākas, tāpēc drošības nolūkos tam tika uzliktas augstāka profila riepas no standarta Q8. Jau iepriekš esam ­pārliecinājušies, ka 2,5 tonnas smagais e-tron elektroauto smilšainā apvidū jūtas ļoti labi, un RS Q8 no šī rezultāta neatpalika.

    Vispirms bija iespēja uz asfalta sajust 3,8 sekunžu paātrinājumu un brīdi vēlāk mesties iekšā irdenās smiltīs, automašīnas virsbūvei sagāžoties itin slīpā stāvoklī.

    Tas nebūs visdziļāko dubļu bridējs, taču spēs izpildīt vairāk, nekā liela daļa pircēju prasīs.

    Dienas saldais ēdiens – drag race sacensības starp R8 superauto un RS6 universāli. Autentiskuma garantam šeit ir tiesnesis, laika kontrole un ne pārāk gluda vairāku simtu metru gara taisne, ko ieskauj priežu mežs.

    Vērtējot no pētnieciskā viedokļa, dragreisa sacensības sniedz vismazāko ­informatīvo pienesumu, tomēr jau no sākta gala vīriem ir interesējis, kurš pirmais sasniegs 100 km/h un kurš ātrāk ar auto degungalu pieskarsies finiša līnijai. Tas sniedz dīvainu azartu un nebeidzamu interesi, vienlaikus nedodot gandrīz nekādu zinātnisko pienesumu. Gluži kā citas labākās lietas dzīvē.

    Starp abiem quattro atlētiem spraigs cīniņš norit jau pat pirms stāšanās uz starta – uz papīra tie demonstrē iespaidīgu un neticami līdzīgu veiktspēju. R8 kupejā uzreiz aiz vadītāja sēdekļa novietots 5,2 litru V10 ar 570 ZS un 560 Nm griezes momentu, 100 km/h sasniedzot 3,4 sekundēs. RS6 pretī liek 4,0 litru V8 twin-turbo motoru ar 600 ZS un 800 Nm, 0–100 km/h veicot 3,6 sekundēs.

    Ģimenes universālim par labu runā lielāks zirgspēku skaits un augstāks griezes moments, taču tam nākas cīnīties ar autosporta Ahilleja papēdi – svaru.

    Divdurvju R8 pašmasa ir 1660 kg, bet RS6 ir par 415 kg smagāks.

    Lai no stāvošas pozīcijas izkustētos pēc iespējas ātrāk un iegūtu efektīvāku paātrinājumu, jāizmanto launch control jeb starta kontroles sistēma. Ilgāku laiku paburoties R8 instrumentu paneļa displejā, aktivizējam sistēmu, kreiso kāju liekam uz bremzes, labo uz akseleratora pedāļa un patīkamā satraukumā gaidām startu. Rokenrols, kas dzirdams no R8 izplūdes, liek RS6 izklausīties kā elektroauto – tahometra bultai šaudoties optimālajā motora apgriezienu diapazonā; šis ir viena auto koncerts.

    Ņemot vērā abu grandu līdzvērtīgu tehnisko arsenālu, šeit liela nozīme ir vadītāja reakcijai. 5, 4, 3, 2, 1 – starts! Kāju raujam nost no bremzes un, stingri turot stūri, lidojam pretī nospraustajam galamērķim, vienlaikus neaizmirstot mainīt pārnesumus tahometra sarkanajās iedaļās. Tiekoties līdzvērtīgiem braucējiem, R8 ir zemā lidojuma čempions. Pat ja neizdodas perfekts starts un RS6 izraujas vadībā, R8 kā magnēts pievelkas klāt, nonākot līdzās vai līdz finišam to pat apsteidzot.

    Runājot par pievienoto vērtību, dienas beigās esam noskaidrojuši, ka 570 ZS jaudīgs divvietīgais superauto ir ātrāks par piecmetrīgu ģimenes universāli.

    Audi RS6

    • Motors 4,0 litru V8 Twin-turbo
    • Jauda 600 ZS
    • Griezes moments 800 Nm
    • Pārnesumkārba Astoņpakāpju tiptronic
    • Ieskrējiens 0–100 km/h 3,6 sekundes
    • CO2 izmeši 263–268 g/km
    • Cena: no 121 400 eiro

    Audi R8

    • Motors 5,2  litru FSI V10
    • Jauda 570 ZS
    • Griezes moments 560 Nm
    • Pārnesumkārba Septiņpakāpju S tronic
    • Ieskrējiens 0–100 km/h 3,4 sekundes
    • CO2 izmeši 293–294 g/km
    • Cena: no 173 700 eiro

    Audi RS Q8

    • Motors 4,0 litru TFSI V8
    • Jauda 600 ZS
    • Griezes moments 800 Nm
    • Pārnesumkārba Astoņpakāpju tiptronic
    • Ieskrējiens 0–100 km/h 3,8 sekundes
    • CO2 izmeši 276–277 g/km
    • Cena: no 129 200 eiro

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē