«Range Rover Sport» (RRS) evolūcija sasniegusi savu līdz šim augstāko punktu. Pirmajā paaudzē tas bija klasisks rāmja džips, kurā par sportiskumu vēstīja vien tā nosaukums tehniskajā pasē, bet otrais modelis jau bija tuvāks tiem SUV, kurus mēs esam raduši pieskaitīt pie izveicīgajiem, piemēram, «BMW X5». Trešajā uznācienā tas kļuvis nobriedušāks visās tā izpausmēs, nostabilizējot atsevišķu pozīciju no klasiskā «Range Rover».
Jaunais modelis veidots uz MLA platformas, kas piemērota arī pilnībā elektriskiem auto. Vizuālā identitāte saglabāta lojāla britu zīmolam, ietverot gan labi pazīstamo priekšējo tēlu, gan «Range Rover» sānu siluetu. Tai pašā laikā dizainā tas pārņēmis dažus Velar modelī redzamos elementus, piemēram, izbīdāmos durvju rokturus un jauno LED lukturu asās līnijas.
Atrašanās pie «Range Rover Sport» stūres atgādina sēdēšanu tronī. Protams, neesmu savā dzīvē paspējis būt augstmanis un man nav bijis sava karaļa krēsla, tomēr gan pēc gaitas īpašībām, gan sēdpozīcijas un augstās viduskonsoles RRS sniedz sajūtu, ka tiek vadīts īpašs SUV.
Attiecībā uz ietilpību RRS āriene sagādā nedaudz mānīgu priekšstatu. Neraugoties uz brangajām virsbūves dimensijām, SUV salons ir mazāks, nekā varētu šķist, – brīvību un lielisku komfortu šeit varēs baudīt četri braucēji. Trešā sēdekļu rinda šeit vairs nav pieejama, un arī bagāžnieka ietilpība ģimenes ceļojumā liks padomāt, vai tiešām visu nepieciešams ņemt līdzi.
Minimālismā ieturēts interjers – tā ir jaunā autoindustrijas tendence. Dažas skārienpogas un vēl mazāk fiziski grozāmu ripuļu, kas vienlaikus spēj pildīt vairākas funkcijas. Būtiska loma uzticēta 13,1 collas izliektajam skārienekrānam, kas no pirmā acu uzmetiena atgādina pie paneļa piespraustu planšetdatoru. Tiklīdz pie neparastās displeja formas esam pieraduši, varam novērtēt ekrāna grafisko noformējumu.
Spilgtas krāsas, loģisks izvēļņu izvietojums un atsaucība pieskārieniem. Interesanti, ka, klausoties mūziku «Spotify» lietotnē, lietotājs galvenajā displejā var izvēlēties, lai mūzikas albuma vāciņš tiek attēlots teju visa ekrāna platumā. Patīkamas emocijas veidojas no sīkumiem. Augstvērtīgie apdares materiāli un aktīvā trokšņu slāpēšanas sistēma braucienu RRS salonā padara nomierinoši patīkamu.
Kā jauno laiku «Range Rover» pienākas, visām modifikācijām ir astoņpakāpju automātiskā transmisija un pilnpiedziņa. Mūsu testa auto ieguvis 3,0 litru benzīna dzinēju ar nepilniem 400 ZS. Lai arī šāda jaudas koncentrācija ir sporta auto cienīga, apvienojot to ar 2,3 tonnām pašmasas, sākotnēji šķiet, ka SUV vairāk līdzinās mieramikai.
5,7 sekunžu spurts līdz 100 km/h gan ātri liek atskārst, ka šī ir «Rolls-Royce» cienīga ilūzija, kurā smaga objekta paātrināšanās vienmēr šķitīs nesteidzīga. Jāatzīmē, ka pārējās versijas ir vēl smagākas, pilnai masai pat pietuvojoties bīstami tuvu 3,5 tonnu atzīmei. Tiesa, atskaitot ietekmi uz bremzēšanas ceļa garumu, diez vai šie skaitļi spēs kādu būtiski satraukt.
Ja vēlme pēc azarta ir lielāka, jāizvēlas no BMW aizgūtais 4,4 litru V8 Twin Turbo 523 ZS benzīna agregāts, kas līdz 100 km/h aizvedīs 4,5 sekundēs. Papildus vieglā hibrīda jeb MHEV modifikācijām RRS ieguvis plug-in jeb spraudņa hibrīda versijas (PHEV). Tās izpelnījušās lielu uzmanību, jo elektriskajā režīmā SUV spēj veikt 113 km.
Tātad bez izmešiem un motora trokšņa tas spēj nobraukt divreiz tālāk nekā vairums citu plug-in hibrīdu, kas ir ievērojami vieglāki. Nākamgad sekos arī pilnībā elektriska versija.
«Land Rover» labāk nekā citi prot atgriezties pie savām tradīcijām. Lai arī «Range Rover Sport» raksturs ir stipri atšķirīgs no radniecīgā «Defender», zīmola reputācija uzliek par pienākumu apgūt lieliskas prasmes bezceļos.
Ne velti modeļa globālā pirmizrāde notika Islandē, kur «Range Rover Sport» veica pasaulē pirmo braucienu augšup pa applūdināto «Kárahnjúkar» dambja pārgāzni, pie stūres sēžoties jaunākās Džeimsa Bonda filmas kaskadierei. Šī ir vieta, kur ūdens plūst ar intensitāti 750 tonnas minūtē. Ārpus asfalta RRS savus galvenos konkurentus pieveic citu pēc cita, demonstrējot daudzpusīgas braukšanas prasmes.
RRS ir gatavs šiem un citiem pārbaudījumiem, lai gan virsbūve sēž uz masīviem 23 collu diskiem. Atliek tikai izvēlēties apstākļiem visvairāk piemēroto braukšanas režīmu, un – aiziet! Cik vēl automašīnu varat nosaukt, kam pieejams kas līdzīgs?
Adaptīvā pneimatiskā balstiekārta ietilpst standarta aprīkojumā, palīdzot džipam turēties uz ceļa ne tikai komfortablā manierē, bet arī noturot stingru stāju viaduktos un asākos līkumos. Monarhs sporta kurpēs.
Lai balstiekārta darbotos pēc iespējas precīzāk un vienmērīgāk, auto tagad ņem vērā arī eHorizon navigācijas datus un sagatavojas gaidāmajiem līkumiem. Tāpat vērts pieminēt «Dynamic Response Pro» stūres sistēmu un «Adaptive Dynamics 2» tehnoloģiju, kas nepārtraukti kontrolē aktīvos amortizatorus un samazina virsbūves svārstības.
Sistēma mēra un koriģē kustības līdz pat 500 reizēm sekundē, nodrošinot stabilitāti visdažādākajos apstākļos. Iepriekšējo paaudžu tehniskā izturība atstāja vietu izaugsmei, tāpēc jācer, ka kļūdu labojums ir veikts, jo šajā paaudzē sarežģītu tehnoloģiju ir pārpārēm.
Cik maksā jaunais «Range Rover Sport»? Viss atkarīgs no izvēlētā dzinēja un papildaprīkojuma. Piemēram, «Stormer handling» pakotne, kurā ietilpst elektroniskais aktīvais diferenciālis ar griezes momenta vektorizāciju, maksā teju 7000 eiro, «Icy White» krāsa ar «Satin» stila apdari 11 906 eiro, bet 23 collu pilna izmēra rezerves ritenis – 1307 eiro.
Ar vismaz 100 000 eiro sākumcenu summa itin viegli var pārsniegt 150 000 eiro slieksni, bet bagātīgi nokomplektēts 503 ZS spraudņa hibrīds tuvosies 200 000 eiro atzīmei.
«Range Rover Sport» harmoniski apvieno bezceļnieka muskuļus ar greznumu, prestižu un izsmalcinātību. Šis ir auto, kas pauž attieksmi.
Range Rover Sport P400 Dynamic SE
- Dzinējs 3,0 litru benzīna dzinējs
- Zirgspēki 395 ZS
- Griezes moments 500 Nm
- Paātrinājums 0–100 km/h 5,7 s
- Maksimālais ātrums 240 km/h
- Vidējais degvielas patēriņš 9,4–10,0 l/100 km
- Cena: no 108 100 eiro