• PSA grupas elektriskie komercauto izcīna prestižu titulu

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    3. decembris, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Gada izskaņā automobiļu jomas mediji visā pasaulē izsludina labāko jauno auto nominācijas visdažādākajās kategorijās. Ņemot vērā straujo elektriskā transporta popularitātes pieaugumu, nav nekāds pārsteigums, ka to īpatsvars potenciāli labāko spēkratu vidū kļūst aizvien lielāks.

    Tradicionāli lielākais automašīnu vērtēšanas portāls Lielbritānijā, Parkers, šogad spēra vēl soli tālāk un nolēma izveidot atsevišķu nomināciju – Labākais elektrificētais komercautomobilis 2021.

    Pēc portālu teiktā, vieglo komercauto tirgus aug gadu no gada, taču tieši pēdējo 12 mēnešu laikā šajā segmentā ir piedzīvota īpaša elektrifikācijas dinamika – ražotāji laiduši klajā gan elektriskos, gan uzlādējamā hibrīda modeļus. Tāpēc tika lemts, ka pienācis laiks izcelt un izvērtēt šo klasi, savstarpēji salīdzinot tās pārstāvjus.

    Pirmais tituls – trijotnei no vienas saimes

    Pirmo titulu jaunajā nominācijā ieguva trīs automobiļi, kas balstīti uz vienas no PSA platformām: Citroën ë-Dispatch (Citroën ë-Jumpy Latvijā), Peugeot e-Expert un Vauxhall Vivaro-e (Opel Vivaro-e Latvijā). Otro vietu ieguva uzlādējamais hibrīds Ford Transit Plug-in Hybrid, bet trešo – elektromobilis Renault Master ZE.

    Trīs uzvarētāji, tāpat kā to tradicionālās versijas, atšķiras tikai ar katrai markai raksturīgām detaļām, tāpēc vērtētāji nolēma piešķirt titulu visiem trim modeļiem uzreiz. Pēc ekspertu domām, galvenā priekšrocība, kas trijotnei nodrošinājusi uzvaru, ir veids, kā tos izstrādāja. Proti, jau no paša sākuma tos veidoja kā elektromobiļus.

    “Tieši tāpēc tie savā klasē nosaka jaunus standartus. Citroën, Peugeot un Vauxhall (Opel) trio ir izcila baterijas kapacitāte, kas nodrošina vairāk nekā 300 kilometru gaitas rezervi ar vienu uzlādi, tradicionālajām versijām pielīdzināma kravnesība, kā arī spēja vilkt līdz 1000 kg smagu piekabi. Ne mazāk svarīga ir arī izvēlētā cenu politika. Tāpēc vidēja lieluma elektrisko komercauto segmentā šis trio jebkuru konkurentu vienkārši samaļ miltos,” prezentējot uzvarētājus, norāda Parkers.

    Nozīmīgs segments

    Šī segmenta automobiļu elektrifikācija ir viens no vissteidzamāk risināmajiem jautājumiem gan automobiļu ražotājiem, gan dažādu veidu biznesam, kam jāplāno autoparks, vieglajam komerctransportam lielāko daļu pārvadājumu veicot pilsētā. Arī pilsētu iedzīvotāji izdara spiedienu uz varas iestādēm, tās mudinot pieņemt dažādus ierobežojumus, kas liedz gaisu piesārņojošam transportam iebraukt blīvi apdzīvotās zonās.

    Komerciālo transportlīdzekļu izmantotājiem ļoti svarīgi ir arī tas, ka emisijas ziņā tīrie elektriskie auto ir ārkārtīgi klusi, tādējādi dodot vēl vienu ekspluatācijas priekšrocību, tos izmantojot dzīvojamajos rajonos.

    Turklāt PSA grupas automobiļi ir konstruēti tā, ka tajos uzstādītie akumulatori neietekmē kravas telpu.

    Viens no uzvarētājiem, Citroën ë-Jumpy, kas drīz parādīsies Latvijā, ir markas pirmais vieglais komerciālais elektromobilis. Trīs dažādi modeļa garumi nodrošina kravas telpas tilpumu no 4,6 līdz 6,6 kubikmetriem, un ë-Jumpy šajā trijotnē piedāvā vislielāko kravnesību – līdz 1275 kg.

    Elektriskais automobilis ir aprīkots ar 100 kW (136 ZS) motoru, kas nodrošina konstantu 260 Nm griezes momentu, un 50 vai 75 kWh akumulators pēc WLTP cikla ļauj ar vienu uzlādi veikt no 230 līdz 330 km.

    Izmantojot ātro uzlādi, akumulatoru no 0 līdz 80 procentiem var uzlādēt 30 minūtēs, un tiem, kuri vēlas efektīvāk plānot savu dienu, ir pieejama attālinātā uzlādes plānošana, maršruta plānošana, salona iepriekšēja sagatavošana un citas iespējas, ko sniedz Citroën elektromobilis.

    Vēl viens augsts novērtējums

    PSA grupas pārstāvis saņēma vēl vienu balvu nominācijā Labākais mazais komercauto 2021. To ieguva Citroën Berlingo, Peugeot Partner un Vauxhall Combo Cargo (Opel Combo Cargo Latvijā) kopā ar kopuzņēmuma modeli Toyota Proace City. Otro vietu ieņēma Ford Transit Connect, kuram sekoja Ford Fiesta Van.

    Parkers ekspertu ieskatā, uzvarētāji šajā kategorijā ir ārkārtīgi līdzīgi parastiem pasažieru auto un tiem ir liels tehnoloģiju arsenāls. Tomēr tas nenozīmē, ka šie darba zirgi būtu aizmirsuši to galveno funkciju – tiem visiem ir liela kravnesība, kas dažos gadījumos pārsniedz 1000 kg.

    Augstu novērtēto risinājumu vidū eksperti izcēla atpakaļskata kameru, kas ļauj pārraudzīt aklo zonu aiz aizmugurējām bezlogu durvīm, plašo telpu, labo gaitas kvalitāti un plašo aprīkojuma izvēli.

    1972. gadā dibinātais Parkers ir daļa no starptautiskā mediju konglomerāta Bauer Media Group. Portāls Parkers kopš 2017. gada veic ieteicamāko automašīnu atlasi un ir izpelnījies augstu reputāciju ar novērtējumiem, kas visprecīzāk atspoguļo pircēju vajadzības.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē