Salīdzinot šā gada pirmā ceturkšņa rezultātus ar tādu pašu periodu pērn, ir vērojams neliels kritums – piegādāti par 5% mazāk automobiļu.
Kā norāda “Porsche AG” par tirdzniecību un mārketingu atbildīgais valdes loceklis Detlevs fon Platens, ņemot vērā ārkārtējos apstākļus, kas ietekmē visu auto ražošanas nozari, tirdzniecības komandas un dīleri pirmajā ceturksnī uzrādījuši labus rezultātus.
“Izaicinājumus radījuši gan jauni koronavīrusa uzliesmojumi atsevišķos reģionos Ķīnā, gan arī nerimstošās piegādes tīklu un loģistikas problēmas, taču tajā pašā laikā mūsu produkti joprojām ir ļoti pieprasīti visā pasaulē – Eiropā, Amerikā un Ķīnā,” uzsver Detlevs fon Platens.
Izaugsme Eiropā
Koronavīrusa radītie izaicinājumi sporta automobiļu ražotāju ir ietekmējuši dažādos pasaules reģionos, tādēļ vērojama atšķirīga aina piegādāto auto skaitā.
Eiropā “Porsche” pirmajā ceturksnī piegādāja 22 791 automobili. Arī 2021. gada pirmajos trīs mēnešos minētais rādītājs bija augsts, tomēr šogad to ir izdevies pārsniegt par 18%. Izaugsme novērota tostarp arī Vācijā, kur piegādāto automobiļu skaits audzis par 16% un sasniedzis 6925 vienības.
Savukārt “Porsche” lielākajā tirgū, Ķīnā, sporta automobiļu ražotājs piegādāja 17 685 automašīnas, kas ir par 20% mazāk nekā pērn. Kritumu izraisīja jauni koronavīrusa uzliesmojumi, kuru dēļ atsevišķos valsts reģionos nācās slēgt “Porsche” centrus. Kopumā klientiem Āzijas un Klusā okeāna reģionā, Āfrikā un Tuvajos Austrumos piegādāja 28 991 automobiļus.
Neskatoties uz piegāžu un tranzīta sarežģījumiem, kas skāruši vairākus automašīnu zīmolus, klientiem Amerikā piegādāti 16 664 “Porsche” automobiļi, bet ASV – 13 042. Attiecīgajā ceturksnī pērn ASV piegādāto automobiļu skaits sasniedza visu laiku augstāko līmeni.
SUV modeļi joprojām ārkārtīgi iecienīti
Vislielākais pieprasījums kārtējo reizi bijis pēc “Porsche” vieglajiem apvidus automobiļiem jeb SUV – “Porsche Cayenne” saņēmuši 19 029 klienti, bet “Macan” piegādes sasniedza 18 329 vienības.
Savukārt pilnībā elektriskais “Porsche Taycan” nonācis pie 9470 klientiem, sporta automobiļu ikona “911” – pie 9327. Kopumā klienti saņēmuši arī 7735 “Panamera” automobiļus un 4536 “718 Boxster” un “718 Cayman” automašīnas.
Pēc Detleva fon Platena vārdiem, sākoties otrajam ceturksnim, “Porsche” saglabāja piesardzību, it sevišķi saistībā ar bruņoto konfliktu Ukrainā, ko uzņēmums uztver ar satraukumu un bažām. Cilvēku veselība un drošība ir svarīgākā.
“Mūsu eksperti nepārtraukti novēro un izvērtē ietekmi uz uzņēmuma darbībām. Neskatoties uz to, mēs saglabājam optimismu par kopējām prognozēm, un nepieļausim nekādus kompromisus, radot emocionālu un unikālu pieredzi saviem klientiem,” saka Detlevs fon Platens.