Viegli logi, samazināta izolācija un sešu pakāpju manuālā pārnesumkārba – jaunā 911 Carrera T vieglākā konfigurācija ar kausveida sēdekļiem sver tikai 1478 kilogramus – tas ir par 40 kilogramiem mazāk nekā pašreizējais 911 Carrera. Tas padara šo auto par ideālu modeli pūrisma piekritējiem izcilai braukšanas baudai.
T apzīmē Touring, un Porsche šo apzīmējumu ieviesa jau 1968. gadā, kad 911 T tika homologēts kā Touring standarta automobilis. Pirmais 911 T tika ražots līdz 1973. gadam. Kopš 2017. gada 911 Carrera T ir atgriezies modeļu klāstā, ierindojoties starp Carrera un Carrera S. Šo aizmugures piedziņas sporta automobili raksturo tīrs braukšanas prieks, izveicīga vadāmība, emocionāla skaņa un koncentrēšanās uz būtiskāko.
Piedziņa: manuālā pārnesumkārba un sešu cilindru biturbo bokserdzinējs
Tāpat kā 911 Carrera, arī 911 Carrera T aprīkots ar 3,0 litru sešu cilindru biturbo bokserdzinēju. Tā jauda ir 290 kW (394 ZS) un griezes moments sasniedz 450 Nm.
Standarta aprīkojumā iekļautā sešu pakāpju manuālā pārnesumkārba nodod jaudu aizmugurējam tiltam. Pārslēdzot uz zemāku pārnesumu, var iestatīt auto-blip funkciju, lai automātiski kompensētu dzinēja griešanās ātruma atšķirības starp pārnesumiem ar īslaicīgu apgriezienu palielināšanu.
Ar standarta Sport Chrono pakotni Carrera T Coupé līdz 100 kilometriem stundā paātrinās 4,5 sekundēs, bet kabriolets – 4,7 sekundēs. Maksimālais ātrums kupejai ir 295 kilometri stundā, savukārt kabrioletam – 293 kilometri stundā.
Tā kā jaunā modeļa jauda ir lielāka, Carrera ir lielāka bremžu sistēma ar bremžu diskiem, kuru diametrs uz abām asīm ir 350 milimetri, un sešu virzuļu fiksētām bremžu skavām priekšpusē. Apvienojumā ar samazinātu salona izolāciju un auto-blip funkciju standarta sporta izplūdes sistēma rada īpaši emocionālu skaņu.
Šasija un regulējums – radīts īpaši šim modelim
Sport Chrono pakotne ar Track Precision lietotni ir iekļauta 911 Carrera T standarta aprīkojumā. Savukārt pirmo reizi Porsche jau standarta komplektācijā šo modeli aprīko ar aizmugurējās ass stūrēšanu apvienojumā ar tiešāku stūres mehānisma pārvada attiecību uz priekšējās ass, tā ievērojami optimizējot vadāmību. Šķērspaātrinājums tiek nodrošināts ātrāk un stūres mehānisms reaģē tiešāk, vienlaikus palielinot stabilitāti. Aizmugurējās ass stūrēšanas regulējums tika izstrādāts īpaši 911 Carrera T modelim.
Standarta komplektācijā ir arī PASM adaptīvā sporta balstiekārta, kas ir pazemināta par 10 milimetriem, un tai ir modelim raksturīgs sportiskais regulējums, lai Carrera T būtu vēl labāk un veiklāk vadāma.
Standarta komplektācijā ietvertā aizmugurējās ass stūrēšana un aerodinamiskais līdzsvars, kas optimizēts īpaši 911 Carrera T modelim, ir ļāvis noregulēt šķērsstabilizatora stieņus uz priekšējās un aizmugurējās ass neitrālas vadāmības nodrošināšanai. 911 Carrera T ir 20/21 collu Carrera S vieglmetāla diski. Priekšējo riepu izmērs ir 245/35 ZR20, bet aizmugurējo – 305/30 ZR21.
Citi lasa
Eksterjers un salons
Carrera T atšķiras no citiem sērijas modeļiem ar vairākām iezīmēm. Uzlīme ar pārnesumu pārslēgšanas shēmu uz katra no trīsstūrveida aizmugurējiem logiem identificē to kā modeli ar manuālo pārnesumkārbu un īpašu pūristisku modeļu līnijas pārstāvi. Modeļu apzīmējumi aizmugurē ir kontrastējošā vanādija pelēkā (Vanadium Grey) krāsā.
Ielaidumi aizmugurējā pārsega restē, ārējo spoguļu augšējā un apakšējā apdare, kā arī pulētie vieglmetāla diski ir krāsoti atbilstošā vanādija metāliski pelēkā (Vanadium Grey Metallic) krāsā.
Vēl viena Carrera T īpašā iezīme ir aerodinamiski optimizēta spoilera mala, kas pārņemta no 911 Carrera GTS.
Porsche Carrera T modelim krāsu kategorija Leģendas piedāvā šādas virsbūves krāsas – ēnu metāliskā zaļā (Shade Green Metallic), krīta (Crayon) un šīfera pelēkā neo (Slate Grey Neo), savukārt krāsu kategorijā Sapņi pieejamas šādas krāsas – sardzes sarkanā (Guards Red), Lugano zilā (Lugano Blue), genciāna metāliskā zilā (Gentian Blue Metallic) un Kartahenas metāliskā dzeltenā (Cartagena Yellow Metallic). Kategorijā Nokrāsas ir iekļautas piezemētākas krāsas, proti, metāliskā melnā (Jet Black Metallic), GT metāliskā sudraba (GT Silver Metallic) un ledus metāliskā pelēkā (Ice Grey Metallic). Kategorija Kontrasti piedāvā melnu un baltu krāsu. Citas virsbūves krāsas ir pieejamas programmā Paint to Sample un Paint to Sample Plus. 911 T Cabriolet jumts pēc izvēles ir pieejams melnā, sarkanā, zilā un brūnā krāsā.
Porsche Carrera T salons ir sportisks un melns, kurā pēc izvēles pieejamas kontrastējošas šuves, un tas sniedz T modelim raksturīgo izteikti pūristisko izskatu.
Instrumentu panelī izceļas standarta Sport Chrono pakotnē iekļautais uzkrītošais hronometrs. Vairākas īpašas detaļas uzsver 911 Carrera T kā sporta automobiļa ar manuālo pārnesumkārbu ekskluzivitāti – saīsinātā pārnesumu pārslēgšanas svira ir papildināta ar koka uzgali, kas pārklāts ar porainu valriekstu, tā tam ir pievilcīgs izskats un tas ir patīkams pieskārieniem. Pārnesumu pārslēgšanas sviras priekšpusē ir emblēma ar MT (Manual Transmission – manuālā pārnesumkārba) logotipu. Pārnesumu pārslēgšanas shēma ir uzdrukāta uz instrumentu paneļa pasažiera pusē.
Standarta aprīkojumā ir arī ar ādu apvilkta, apsildāma un ar režīma slēdzi aprīkota GT sporta stūre.
Tāpat izvēlei ir pieejama ar Race-Tex materiālu apvilkta stūre. Dekoratīvie ielaidumi instrumentu panelī un viduskonsolē ir vanādija pelēkā krāsā, bet durvju paneļa ielaidumi ir no melna matēta alumīnija.
Atbilstoši salona sportiskajam raksturam Carrera T standarta aprīkojumā ir melni, četrās pozīcijās elektriski regulējami sporta sēdekļi ar Sport-Tex apdari vidusdaļā. 911 Carrera T salonam īpaši paredzēts rūtiņu auduma raksts. Uz galvas balstiem ir izšūts 911 logotips. Papildaprīkojumā klienti var pasūtīt adaptīvos sporta sēdekļus Plus (regulējami 18 pozīcijās) vai īpaši vieglus kausveida sēdekļus.
Carrera T eksterjera un salona pakotnes
911 Carrera T ekskluzivitāti vēl vairāk pastiprina Carrera T dizaina pakotnes eksterjeram un salonam. Tās pieejamas klasiskajā Porsche genciāna zilā krāsā izteiksmīgam krāsu kontrastam. Automobiļa eksterjerā šajā krāsā nokrāsoti ielaidumi aizmugurējā pārsegā, Carrera T uzlīmes uz priekšējā un aizmugurējā pārsega un durvīm, MT uzlīmes, kā arī vieglmetāla diski ar glancēto virsmu. Ārējo spoguļu augšējās malas ir melnā krāsā.
Standarta melno šuvju vietā salonu papildina kontrastējošas šuves genciāna zilā krāsā, un arī sēdekļiem ir kontrastējošas svītras genciāna zilā krāsā. Tāda pati krāsa rotā arī drošības jostas, viduskonsoles apdari un durvju paneļus, kā arī kontrastējošus ielaidumus un uz galvas balstiem izšūtos 911 logotipus.
Pieejams pasūtīšanai
Jauno Porsche 911 Carrera T var pasūtīt jau tagad, bāzes modeļa cena Latvijā ir 145 800 eiro, ieskaitot PVN, bet 911 Carrera T Cabriolet bāzes modelis maksā 160 100 eiro, ieskaitot PVN.