• “Porsche” līdz 2030. gadam plāno sasniegt elektroauto pārdošanas īpatsvaru virs 80%

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    30. marts, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Pagājušajā finanšu gadā “Porsche AG” nostiprinājis savas pozīcijas kā viens no pasaulē pelnošākajiem autoražotājiem, sasniedzot jaunus rekordus gan tirdzniecības ienākumu, gan pamatdarbības peļņas ziņā, ikgadējā preses konferencē informēja uzņēmuma pārstāvji.

    “Porsche” tirdzniecības apjoms 2021. gadā veidoja 33,1 miljardu eiro, kas ir par 4,4 miljardiem eiro vairāk nekā pirms gada, uzrādot izaugsmi 15% apmērā (iepriekšējā gada tirdzniecības apjoms bija 28,7 miljardi eiro). Savukārt pamatdarbības peļņa sasniedza 5,3 miljardus eiro, iepriekšējā gada rādītāju pārsniedzot par 1,1 miljardu eiro (+27%). Tādējādi “Porsche” pamatdarbības ieņēmumi no pārdošanas sasniedza 16% (14,6% iepriekšējā gadā).

    “Mūsu pozitīvie uzņēmējdarbības rezultāti balstās uz drosmīgiem, inovatīviem un tālredzīgiem lēmumiem. Autobūves nozare piedzīvo, iespējams, vēsturē lielākās izmaiņas. Mēs jau laicīgi noteicām sev stratēģisko kursu, un mūsu darbība saglabājas nemainīgi jaudīga. Šos panākumus nodrošina komandas darbs,” norāda “Porsche AG” valdes priekšsēdētājs Olivers Blūme.

    “Porsche AG” valdes priekšsēdētāja vietnieks un par finansēm un IT atbildīgais valdes loceklis Lucs Meške labo rezultātu pamato ar “Porsche AG” veselīgo izmaksu struktūru, ko papildina pievilcīgs produktu klāsts. “Mūsu uzņēmējdarbības rādītāji atspoguļo uzņēmuma izcilo pelnītspēju. Tie demonstrē mūsu vērtību radošo izaugsmi un veiksmīgā biznesa modeļa stingrību, pat, ņemot vērā tādus sarežģītus apstākļus kā pusvadītāju deficīts,” piebilst Meške.

    Neto naudas plūsma uzņēmumā 2021. gadā pieauga par 1,5 miljardiem eiro un veidoja 3,7 miljardus eiro (iepriekšējā gadā: 2,2 miljardi eiro). “Šis rādītājs apstiprina, ka “Porsche” pozīcijas ir izcilas,” saka Meške.

    Pozitīvā tendence ir arī balstīta uz ambiciozu 2025. gada rentabilitātes programmu. Tā paredzēta, lai ilgtspējīgi izmantotu ienākumus, ieguldot jaunās inovācijās un biznesa modeļos.

    Pēc Meškes vārdiem, pateicoties ārkārtīgi motivētajiem “Porsche” darbiniekiem, uzņēmuma rentabilitātes programma izrādījusies ļoti veiksmīga. Autoražotājs vēl vairāk palielinājis savu produktivitāti un samazinājis peļņas un zaudējumu slieksni. Tas sniedz iespējas investēt uzņēmuma nākotnes dzīvotspējā, neskatoties uz saspīlēto ekonomisko situāciju. “Mēs apņēmīgi turpinām investīcijas elektrifikācijā, digitalizācijā un ilgtspējā. Esmu optimistiski noskaņots, ka “Porsche” no pašreizējās globālās krīzes izkļūs vēl spēcīgāks, atklāj “Porsche AG” valdes priekšsēdētāja vietnieks un par finansēm un IT atbildīgais valdes loceklis.

    “Saspīlētā situācija pasaulē prasa pazemību un piesardzību – “Porsche” uz bruņoto konfliktu Ukrainā raugās ar lielu satraukumu un bažām. Mēs joprojām ceram uz karadarbības pārtraukšanu un atgriešanos pie diplomātijas. Cilvēku drošība un taisnīgums ir pats svarīgākais,” saka Blūme.

    Lai palīdzētu grūtībās nonākušajiem cilvēkiem Ukrainā, “Porsche AG” kopumā ziedojis vienu miljonu eiro. Eksperti turpina izvērtēt situācijas ietekmi uz “Porsche” uzņēmējdarbību. Tā jau negatīvi skārusi “Porsche” rūpnīcu piegādes tīklus, kas nozīmē, ka atsevišķos gadījumos ražošana atbilstoši noteiktajiem termiņiem vairs nav iespējama.

    “Mūs sagaida sarežģīti mēneši gan ekonomiskā, gan politiskā ziņā, taču pieturamies pie stratēģiskā mērķa, kas stingri noteikts jau gadiem, lai ilgtermiņā nodrošinātu pamatdarbības ieņēmumus no pārdošanas vismaz 15% apmērā,” uzsver finanšu direktors Meške.

    Pēc viņa teiktā, darba grupa jau īstenojusi sākotnējus pasākumus, lai pasargātu “Porsche” ienākumus.

    Tādējādi uzņēmums vēlas nodrošināt, lai arī turpmāk spētu sasniegt ienākumu mērķus. Taču šo mērķu sasniegšana arī atkarīga no ārējiem izaicinājumiem, ko nevar ietekmēt.

    Tikmēr uzņēmuma iekšienē “Porsche” radījis visus nepieciešamos apstākļus veiksmīga biznesa modeļa īstenošanai. “Stratēģiskā, darbības un finansiālā ziņā “Porsche” atrodas lieliskā pozīcijā. Tāpēc mēs uz nākotni raugāmies ar pārliecību – un atzinīgi novērtējam ieceri veikt pirmreizējo “Porsche AG” akciju izlaišanu fondu biržā (IPO). Tas ļautu “Porsche” uzlabot savu statusu un palielināt uzņēmējdarbības brīvību. Tajā pašā laikā “Volkswagen” un “Porsche” nākotnē turpinātu gūt labumu no kopīgas sinerģijas,” tā Meške.

    “Porsche” 2021. gadā klientiem visā pasaulē piegādāja 301 915 automobiļus. Tas nozīmē, ka pirmo reizi uzņēmuma vēsturē pārsniegta 300 000 piegādāto automašīnu robeža (iepriekšējā gadā: 272 162 piegādāti automobiļi).

    Pārdotākie modeļi bija “Macan” (88 362 vienības) un “Cayenne” (83 071). “Taycan” piegāžu rezultāti vairāk nekā dubultojušies – pirmo pilnībā elektrisko “Porsche” saņēma 41 296 klienti. Tādējādi šis modelis pat pārspējis ikonisko “911” sporta automašīnu, kas gan arī uzrādījusi jaunu rekordu ar piegādātām 38 464 vienībām.

    “”Taycan” ir 100% “Porsche” un iedvesmo visa veida cilvēkus – jau esošos un jaunos klientus, ekspertus un medijus. Mēs pastiprinām mūsu elektrifikācijas ofensīvu ar vēl vienu modeli – līdz dekādes vidum vēlamies piedāvāt mūsu sporta automobili ar vidū izvietotu dzinēju “718” pilnīgi elektriskā izpildījumā,” pauda Blūme.

    Pērn gandrīz 40% no visiem “Porsche” Eiropā piegādātajiem automobiļiem jau bija vismaz daļēji elektriski, proti, plug-in hibrīdi vai pilnībā elektriski modeļi. Turklāt “Porsche” paziņojis par savu nodomu līdz 2030. gadam kļūt par oglekļu izmešu ziņā neitrālu ražotāju.

    Kā skaidro Blūme, “Porsche” sagaida, ka 2025. gadā pusi no visiem pārdotajiem automobiļiem veidos tieši elektriskie modeļi, proti, pilnībā elektriski vai plug-in hibrīdi.

    2030. gadā pilnībā elektrisku automobiļu īpatsvars no visiem pārdotajiem jaunajiem spēkratiem varētu pārsniegt 80%.

    Lai sasniegtu šos ambiciozos mērķus, “Porsche” kopā ar partneriem investē premium uzlādes stacijās, kā arī savā uzlādes infrastruktūrā. Tāpat ievērojamas investīcijas velta tādām pamata tehnoloģijām kā akumulatoru sistēmas un moduļu ražošana. Nesen izveidotajā “Cellforce Group” izstrādā un ražo augstas veiktspējas akumulatoru šūnas, kas sērijveida ražošanā varētu nonākt līdz 2024. gadam.

    2021. gadā “Porsche” piegādes palielināja visos globālajos tirdzniecības reģionos. Kārtējo reizi vislielākais tirgus pārdoto automobiļu skaita ziņā bijusi Ķīna. Salīdzinājumā ar 2020. gadu piegādāto automašīnu skaits valstī palielinājies par 8%, sasniedzot gandrīz 96 000 vienību. “Porsche” strauju izaugsmi reģistrējis Ziemeļamerikā – piegāžu skaits palielinājies par 22% un pārsniedzis 70 000 automobiļu.

    Pozitīva tendence novērota arī Eiropā – Vācijā vien “Porsche” spējusi jaunu automašīnu piegādes palielināt par 9% – līdz gandrīz 29 000 vienību. Savukārt Latvijā 2021. gadā reģistrēti 169 “Porsche” automobiļi, kas ir par 24% vairāk nekā 2020. gadā.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē