«Porsche» Veisahas inženieri izstrādājuši jauno «911 S/T» sporta automobili, kas veltīts pilnīgai braukšanas baudai, par godu ikoniskā automobiļa «911» gadadienai.
Ekskluzīvais jubilejas modelis apvieno «911 GT3» ar «Touring» pakotni, kā arī labāko no «911 GT3 RS», nodrošinot unikālu izveicības un braukšanas dinamikas kombināciju. Tajā atmosfēriskais 386 kW (525 ZS) 4,0 litru bokserdzinējs no «911 GT3 RS» apvienots ar īsu pārnesumu attiecības manuālo pārnesumkārbu. To papildina ārkārtīgi viegla konstrukcija un šasijas uzstādījumi, kas optimizēti izveicībai un uzlabotai vadāmībai.
«911 S/T» sver tikai 1380 kilogramus (DIN pašmasa, ieskaitot visus šķidrumus), padarot to par vieglāko «992» paaudzes modeli. Papildaprīkojumā pieejamā «Heritage Design» pakotne iedvesmu guvusi no «911 S» sacīkšu versijas, kas tika izlaista 1960. gadu beigās un 1970. gadu sākumā.
Jubilejas modeļa izstrādē izmantotas «Porsche» GT un autosporta zināšanas. Tas atspoguļojas tā īpaši izveicīgajā un veiklajā vadāmībā, kas radīta maksimālai braukšanas baudai pa līkumotiem lauku ceļiem. «S/T» uz autovadītāja darbībām reaģē nekavējoties. Katra stūres kustība, katrs mazākais spiediens uz akseleratora vai bremžu pedāļa tiek īstenots nekavējoties un precīzi. Atšķirībā no «911 GT3 RS», «911 S/T» izstrādes uzmanības centrā nav bijusi tā izmantošana trasē, bet gan braukšana pa koplietošanas ceļiem.
Nosaukums iezīmē jauno «911 S/T» kā pēcteci pirmās «911» paaudzes versijai, kas tika īpaši koncentrēta uz veiktspēju. No 1969. gada «Porsche» piedāvāja īpašu sacīkšu versijas modeli – «911 S». Iekšēji šie automobiļi tika dēvēti par «911 ST». Šasijas, riteņu, dzinēja un virsbūves modifikācijas ievērojami uzlaboja paātrinājumu, bremzēšanu un saķeri gan taisnos ceļa posmos, gan līkumos.
Šajos modeļos lieli spoileri un citi aerodinamiskie elementi vēl netika izmantoti. Jaunais «911 S/T» pārņem oriģinālā «911 S» («ST») garu un pārnes to uz pašreizējo «Porsche 911» modeļu paaudzi. Jubilejas modelī apvienoti «911 GT3 RS» elementi ar «Touring» pakotnes virsbūvi, un tas papildināts ar īpaši «911 S/T» izstrādātiem viegliem komponentiem. Tādējādi panākta unikāla braukšanas pieredze «911 GT» modeļu portfelī.
Viegla konstrukcija no spārniem līdz sajūgam
Cita starpā «911 S/T» īpaši veiklu un tiešu vadāmību panāk, pateicoties konsekventi vieglam dizainam. Priekšējais pārsegs, jumts, priekšējie spārni un durvis ar to izteiksmīgajām ieplūdes atverēm izgatavotas no vieglas, ar oglekļa šķiedru pastiprinātas plastmasas (CFRP). Tas pats attiecas uz drošības karkasu, aizmugurējās ass stabilizatorstieni un pastiprinošo paneli (aizmugurējās ass stingrību uzlabojošs elements).
«Porsche» jubilejas modeli standarta komplektācijā aprīkojis arī ar magnija diskiem, PCCB sistēmu, litija jonu startera akumulatoru un viegliem stikliem. Samazinot izolāciju, neuzstādot aizmugurējās ass stūrēšanu un veicot piedziņas svara samazinājumus, «911 S/T» DIN pašmasa ir tikai 1380 kilogrami. Tādējādi automobilis, kas optimizēts ātrai braukšanai, ir vēl par papildu 40 kilogramiem vieglāks nekā «911 GT3 Touring» ar manuālo pārnesumkārbu.
«Porsche» inženieri izstrādājuši jaunu, vieglu sajūgu, kas paredzēts īpaši «911 S/T». Apvienojumā ar vienas masas spararatu, tas samazina rotējošās masas svaru par 10,5 kilogramiem. Tā manāmi tiek uzlabota atmosfēriskā bokserdzinēja atsaucība. Apvienojumā ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu ar īsāku pārnesumu attiecību nekā «911 GT3», «911 S/T» augsto apgriezienu dzinējs nodrošina vēl lielāku dinamiku. Tas paātrina «911 S/T» līdz 100 km/h tikai 3,7 sekundēs. Tā maksimālais ātrums ir 300 km/h.
Aizraujošo braukšanas pieredzi pastiprina standarta komplektācijā iekļautās vieglās sporta izplūdes sistēmas pārliecinošā skaņa. «911 S/T» ir vienīgais pašreizējās paaudzes «911» modelis, kas apvieno priekšējās ass dubultsviras dizainu ar daudzsviru aizmugurējo asi bez aizmugurējās ass stūrēšanas. Amortizatori un vadības sistēmas tikušas attiecīgi pielāgotas.
Arī «911 S/T» aerodinamika optimizēta koplietošanas ceļiem, nevis sacīkšu trasei. Jubilejas modelis standarta komplektācijā uz aizmugurējā spoilera aprīkots ar «Gurney» atloku. Standarta aprīkojumā ir arī 20 collu (priekšā) un 21 collas (aizmugurē) viegli magnija diski ar centrālo uzgriezni. Tikmēr īpaši augstas veiktspējas 255/35 ZR 20 riepas nodrošina augsta līmeņa mehānisko saķeri automašīnas priekšpusē.
«911 S/T» aizmugurējā asī uzstādītas 315/30 ZR 21 riepas. CFRP kausveida sēdekļi iekļauti standarta aprīkojumā. Četros virzienos regulējamais sēdeklis «Sports Seat Plus» pieejams bez papildu maksas. Instrumentu panelis un «Sport Chrono» pakotnes pulkstenis nokrāsots klasiskajā «Porsche» zaļajā krāsā.
«911 S/T» tiek piedāvāts ar papildu ekskluzīvu «Heritage Design» pakotni.
Šai īpaši elegantajai komplektācijai pieejama jauna eksterjera krāsa «Shoreblue Metallic» un disku krāsa «Ceramica». Uz durvīm pēc pieprasījuma iespējams uzlīmēt starta numuru no 0 līdz 99, kā arī dekoratīvu plēvi. Klasiskā dizaina «Porsche» ģerbonis no oriģinālā «911», kas rotā automobiļa priekšpusi, disku centriņus, stūri, galvas balstus un automašīnas atslēgu, norāda uz «911 S/T» vēsturiskajām saknēm.
Salonā sēdekļiem ir klasiskā, gaišbrūnās krāsas auduma vidusdaļa ar melnām strīpām, kas ir vēl viens cieņas apliecinājums vēsturiskajiem modeļiem. Šajā pakotnē ietverta arī divu toņu pusanilīna ādas apdare klasiski melnā un gaišbrūnā krāsā ar plašiem ādas papildinājumiem, perforēts «Dinamica» griestu apšuvums un citi «Porsche Exclusive Manufaktur» elementi. «Porsche» logotips un «911 S/T modeļa» apzīmējums automašīnas aizmugurē ir zelta krāsā.
«Porsche Design» īpaši «911 S/T» klientiem piedāvā «Chronograph 1 – 911 S/T». Šim ekskluzīvajam pulkstenim ir titāna korpuss, kas ir nepārklāts, svara samazināšanas nolūkā apstrādāts ar strūklu un pilnībā atbilst jaunā «911» īpašās versijas vieglā dizaina principam. Pulksteni darbina «Porsche Design WERK 01.240» ar COSC sertifikātu un laika ņemšanas funkciju. Tas tiek darbināts ar rotoru «911 S/T» magnija diska dizainā.
Jauno «Porsche 911 S/T» standarta modeli var pasūtīt par 324 tūkstošiem eiro, tai skaitā PVN. «Heritage Design» pakotne maksā 17 800 eiro, tai skaitā PVN. Ir pieejams arī «Chronograph 1 – 911 S/T».