• «Porsche» izstrādā alternatīvās degvielas veidus

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    15. aprīlis, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Siltumnīcas efektu izraisošo gāzu emisiju samazināšanai vācu autoražotājs Porsche un amerikāņu naftas kompānija ExxonMobil attīsta un testē jaunus alternatīvās degvielas veidus – atjaunīgo sacīkšu biodegvielu un e-degvielu, teikts abu uzņēmumu kopējā paziņojumā.

    Atjaunīgā sacīkšu automobiļu degviela Esso ir Porsche un ExxonMobil kopdarbs. Degvielas pirmās versijas sastāvā ir ExxonMobil zinātnieku un inženieru īpaši izstrādātās progresīvās biodegvielas.

    Analīzes liecina, ka minētā šķidrā degviela spēj ievērojami samazināt siltumnīcas efektu izraisošo gāzu emisijas. Pirmo reizi šo atjaunīgo degvielu Porsche trasē izmēģināja 30. martā Zandvortā, Nīderlandē. Savukārt sacīkstēs to pārbaudīs Porsche Mobil 1 2021. gada superkausa sezonā, kas sāksies 23. maijā Monako trasē, Montekarlo.

    Nozīmīgs solis ceļā uz kaitīgo izmešu samazināšanu ir arī ExxonMobil un Porsche kopīgais darbs e-degvielas jeb uztvertā oglekļa dioksīda un ūdeņraža sintētiskās degvielas izgatavošana. Abi uzņēmumi plāno, ka jau 2022. gadā izmēģinās otru Esso versiju ar e-degvielas sastāvdaļām. Sagaidāms, ka e-degviela pēc pielāgošanas mūsdienu vieglo auto degvielas standartiem (1), samazinās siltumnīcas efektu izraisošo gāzu emisijas līdz pat 85%.

    “Uzņēmuma galvenā prioritāte ir mūsu auto elektrifikācija,” norāda Porsche AG valdes loceklis un atbildīgais par pētniecību un izstrādi Mihaels Šteiners (Michael Steiner).

    Pēc Šteinera teiktā, e-degviela ir vērtīgs papildinājums Porsche elektriskās piedziņas stratēģijai. “Tā ļauj Porsche klientiem izmantot videi draudzīgāku degvielu gan ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotos automobiļos, gan arī “plug-in” hibrīdos. Sadarbība ar ExxonMobil ļauj mums izmēģināt e-degvielu sarežģītos apstākļos sacīkšu trasē. Šis ir nākamais solis, lai e-degviela kļūtu par pieejamu aizvietotāju tradicionālajai degvielai ar zemāku siltumnīcas efektu izraisošo gāzu izmešu līmeni,” piebilst Šteiners.

    E-degvielu plānots iegūt Hori Oni izmēģinājumu rūpnīcā Čīlē. Tur no atmosfēras uztverto oglekļa dioksīdu apvienos ar saražoto ūdeņradi, lai ražotu metanolu. Exxon-Mobil nodrošina patentētās tehnoloģijas licenci un atbalstu, lai pārvērstu metanolu benzīnā, no kā, savukārt, iegūst degvielu ar zemāku oglekļa izmešu daudzumu. Izmēģinājuma posmā 2022. gadā plānots saražot aptuveni 130 000 litru e-degvielas. Kā degvielas galvenais patērētājs, Porsche to izmantos Porsche Mobil 1 2022. gada superkausa sezonā.

    “Pēdējos 25 gados mēs esam sadarbojušies ar Porsche, izstrādājot augstas veiktspējas produktus, kas atbalsta šī vācu autoražotāja spēkratu veiktspēju gan sacīkstēs, gan uz ceļiem,” stāsta ExxonMobil Fuels & Lubricants stratēģijas un plānošanas viceprezidents Endrjū Madens (Andrew Madden). “Mūsu sadarbība pie atjaunīgās un e-degvielas ir svarīgs solis, lai novērtētu šo degvielu tehniskās iespējas un komerciālo dzīvotspēju, jo tās varētu ievērojami samazināt kaitīgos izmešus,” tā Madens.

    Sadarbība ar Porsche balstās uz ExxonMobil pastāvīgajiem centieniem izstrādāt un nodrošināt zemu izmešu enerģijas risinājumus, kas var palīdzēt automobiļiem un kravas automašīnām samazināt degvielas patēriņu. Piemēram, augstas efektivitātes degviela, smērvielas, mūsdienīgi plastmasas un citi produkti. Abi uzņēmumi sadarbo-jušies elektrisko automobiļu tirgum īpaši veidotas smērvielu līnijas Mobil EV™range izstrādē.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē