2021. fiskālo gadu “Porsche” noslēdza, klientiem visā pasaulē piegādājot 301 915 automašīnas.
Šis ir līdz šim labākais rezultāts kompānijas vēsturē, kas par 11% pārsniedz 2020. gadā paveikto. Izaugsmi veicinājuši visi tirdzniecības reģioni, bet lielākais kāpums fiksēts tieši Amerikā. Savukārt Ķīna joprojām stabili saglabājas kā lielākais “Porsche” tirgus pasaulē.
“Neskatoties uz izaicinājumiem, ko rada pusvadītāju deficīts un Covid-19 pandēmijas izraisītie traucējumi, mēs esam cītīgi strādājuši, lai ļautu vēl nebijušam skaitam klientu realizēt savus sapņus par “Porsche” automobiļu iegādi,” norāda “Porsche AG” par tirdzniecību un mārketingu atbildīgais valdes loceklis Detlevs fon Platens.
Pēc Platena vārdiem, pieprasījums un pasūtījumu apjoms “Porsche” saglabājas liels, tāpēc 2022. gadu visos pasaules reģionos uzņēmums sāk ar pārliecību.
“Skatoties uz pašreizējo pieprasījumu, esmu pārliecināts, ka arī šogad varēsim sasniegt vienlīdz labus rezultātus kā 2021. gadā,” piebilst Platens.
- “Taycan” piegādes vairāk nekā dubultojušās
Pieprasītākie modeļi 2021. gadā kārtējo reizi bijuši zīmola SUV, ar “Macan” modeli šī saraksta priekšgalā. Pērn 88 362 klienti kļuvuši par “Macan” īpašniekiem. Savukārt “Cayenne” ierindojas otrajā vietā ar 83 071 piegādātu automašīnu.
Pilnībā elektriskais “Porsche Taycan” parādījis pirmšķirīgu izaugsmi – kopumā piegādātas 41 296 vienības, piegādēm vairāk nekā dubultojoties salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Arī slaveno modeli “911” saņēmis vēl nepieredzēts skaits klientu, piegāžu apjomam veidojot 38 464 vienības. “Panamera” piegādāta 30 220 klientiem, bet “718 Boxster” un “718 Cayman” saņēmuši 20 502 klienti.
Citi lasa
- Pieprasījums pasaulē saglabājas spēcīgs
“Porsche” piegādes palielinājušās visos tirdzniecības reģionos pasaulē. Sevišķi spēcīga izaugsme bijusi ASV, kur piegādāto automobiļu skaits salīdzinājumā ar 2020. gadu pieaudzis par 22%. Kopumā 70 025 klienti ASV iegādājās kādu no pašreizējā produktu klāsta modeļiem. Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā “Porsche” piegādāja 84 657 automašīnas, kas arī ir kāpums par 22%.
Ķīna joprojām ir stabils sporta automobiļu ražotāja lielākais tirgus, un 2021. gadā tas uzrādījis pirmšķirīgus rezultātus – 8% kāpumu salīdzinājumā ar 2020. gadu, kad arī tika fiksēts rekords. Kopumā klientiem Ķīnā piegādāts 95 671 automobilis, neskatoties uz piegāžu tīklu problēmām. Āzijas un Klusā okeāna reģionā, Āfrikā un Tuvajos Austrumos kopumā piegādātas 131 098 automašīnas, kas ir par 8% vairāk nekā 2020. gadā.
Pieprasījums palielinājies arī Vācijā, kur piegādāti 28 565 automobiļi, uzrādot kāpumu par 9%. Eiropā kopumā klientiem nodotas 86 160 automašīnas jeb par 7% vairāk nekā pirms gada. Sevišķi nozīmīgs bijis ievērojamais piegādāto elektrisko automobiļu īpatsvars. Aptuveni 40% no visiem 2021. gadā Eiropā piegādātajiem automobiļiem bijuši elektriski – “plug-in” hibrīdi vai pilnībā elektriski spēkrati.
“Kopējie rezultāti ir daudzsološi un parāda, ka stratēģija – turpināt mūsu piedāvājuma elektrificēšanu darbojas, un tas saskan ar pieprasījumu un klientu vēlmēm. Tajā pašā laikā pārdoto vienību skaits mums nav izšķirošs faktors,” teic Platens
“Porsche AG” pārstāvis piebilst, ka tā vietā uzņēmums vēlas nodrošināt ekskluzīvu un unikālu klientu pieredzi, turpinot to attīstīt visā pasaulē.