“Satiksmes drošības padomes sēdē politiķi izteica domu, ka ļoti svarīgi ir katri 10 km/h stundā. Esot šausmīgi bīstami, ja 50 km/h vietā pārvietojies ar 60 km/h. Tas varot izraisīt avārijas, tāpēc esot jābrauc vēl lēnāk. Politiķi izdomājuši, ka fotoradarus, kuri šobrīd fiksē pārkāpumu, piemēram, no +10 km/h virs atļautā ātruma, vajadzētu iestatīt tā, lai fiksētu jebkuru braucēju, kas brauc virs 50 km/h," stāsta Timrots.
Viņš uzskata, ka tā ir ākstīšanās un cilvēku piečakarēšana.
“Ja mēs vietās, kur ir uzlikti fotoradari, esam par 80 līdz 90% samazinājuši avāriju skaitu, tātad cilvēki ir izdarījuši to, ko vajadzēja. Mēs ievērojam likumu. Brīdī, kad mēs šo likumu esam ievērojuši, iestatīt fotoradaru, kas uzreiz no 51 km/h liek sodu – tā vienkārši ir cūcība un budžeta papildināšana. Tā nedrīkst darīt. Tas grauj jebkādu ticību,” norāda Timrots.
Satiksmes eksperts uzskata, ka šādi ieteikumi tiek radīti, lai papildinātu valsts budžetu.
“Visi drošības pēc sabremzēsies līdz 40 km/h, pabrauks garām fotoradaram, tad strauji paātrināsies, satiksme būs saraustīta un visi būs dusmīgi uz valsti. Tad sapratīs, ka uz valsti nevar paļauties, jo viņa tevi čakarē, nes cauri, kāš no tevis naudu. Priekš kam? Par to ir jācīnās. Nedrīkst to tā atstāt,” raidījumā stāsta Timrots.
Zemāk pilns raidījuma ieraksts (fragments par fotoradariem skatāms 49:35 – 50:53 minūtē)