Pirms nedēļas ziņojām par situāciju, kurā kāds autovadītājs saņēmis atļautā braukšanas ātruma pārkāpuma sodu, ko fiksējis Garkalnē uzstādīts stacionārais fotoradars. Pēc vadītāja domām, fotoradars, iespējams, nepamatoti fiksē ātruma pārkāpumu, jo iepriekš uzstādītā 70 km/h zīme vairs nav šī fotoradara dabības radiusā.
Policijas atbilde
Informējam, ka pirms autoceļa Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene) (A2) 22,2.km esošā stacionārā fotoradara uzstādītās 323.ceļa zīmes “Maksimālā ātruma ierobežojums”, kas nosaka aizliegumu braukt ātrāk par 70 km/h, darbības zona ir noteikta ar 803.papildzīmi “Darbības zona”, proti 300 metri garumā aiz zīmes.
Atbilstoši Ministru kabineta 2015.gada 2.jūnija noteikumu Nr.279 “Ceļu satiksmes noteikumi” (turpmāk – CSN) 285.punktā norādītajam, papildzīmes tiek lietotas kopā ar citām zīmēm un precizē vai ierobežo attiecīgo zīmju darbību. Savukārt, minētās tiesību normas 3.apakšpunktā noteikts, ka 803.papildzīme “Darbības zona” norāda garumu ceļa bīstamajam posmam, kas apzīmēts ar brīdinājuma zīmēm, vai aizlieguma zīmes darbības zonu, tostarp krustojumā, kā arī 537., 539. un 725.zīmes darbības zonu.
Ievērojot minētajās tiesību normās noteikto, atbilstoši konkrētajā vietā esošajai ceļu satiksmes organizācijai, 323.ceļa zīmes “Maksimālā ātruma ierobežojums” darbība nebeidzas vietā, kur autoceļam Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene) (A2) piekļaujas Upes iela (kā tas būtu atbilstoši CSN 269.punktā noteiktajam, gadījumā, ja 323.ceļa zīme būtu uzstādīta bez 803.papildzīmes), bet gan turpinās arī aiz minētā krustojuma, 300 metru garā ceļa posmā aiz 323.ceļa zīmes. Pie šādiem apstākļiem atzīstams, ka fotoradars fiksē atļautā ātruma pārkāpumus Rīgas virzienā braucošajiem transportlīdzekļiem, vietā, kur ar 323.ceļa zīmi “Maksimālā ātruma ierobežojums”, kas uzstādīta kopā ar 803.papildzīmi “Darbības zona – 300 m”, noteikts atļautā braukšanas ātruma ierobežojums 70 km/h.