800 eiro par auto. Vai kaut kas par šo cenu vispār ir? Un, ja ir, vai to var pirkt? Paskatīsimies internetā: par 800 eiro var iegādāties Opel Vectra ar tehnisko apskati vai pat lētākos Volkswagen Golf 4 ar vēl eksistējošu izietu tehnisko apskati. Un kā būtu ar ģimenisko Citroen C5? Jā, arī tas mums sānāk. Mēs nejokojam – 800 eiro īstenie gardēži tērē par kafijas automāta iegādi. Mēs par šo naudu dabūsim auto, turklāt vēl tādu, kas spēj iepriecināt! Raineram Krīgeram (51 gads) no Hamburgas ir kaut kas priekš mums.
1992. gada Nissan 100 NX, 1,6 litru motors ar 90 ZS un 234 000 km nobraukumu. Stilīgs auto ar izbolītām acīm un noņemamām jumta pusēm. «Man tādi ir trīs,» stāsta profesionālais automehāniķis Krīgers. «Viens kalpo par rezerves daļu donoru. » No trim taisīt divus – šajā gadījumā tam ir jēga.
Jo mašīnai par 800 eiro ir vajadzīga mīlestība, kaut vai, piemēram, ja runājam par izpūtēju.
Testa brauciena laikā mēs to nofiksējām ar drāti pie aizmugurējās ass. Vai arī – gaisa masas mērītājs. Tas savu laiku jau ir nokalpojis, Nissan apstājas tukšgaitā. «Pirkšanas brīdī mašīnu saremontēsim un iziesim tehnisko apskati, » skaidro Krīgers. Hei, šef, esmu atradis auto par 800 eiro, puķu pušķis jau ir uz motora pārsega. Vai man šo Nissan uzreiz ņemt līdzi vai atbrauksiet pēc tā vēlāk.
Nissan 100NX
Kad 1991. gada martā dīleru salonos parādījās Nissan 100 NX, Auto Bild vai juka prātā no prieka: «Šis Nissan modelis ieskandina pavasari. Uz ielas tas atstāj tādu pašu iespaidu kā pirmie minisvārki martā.» Ūja!
Vairāk nekā 20 gadus vēlāk daudzi no Vācijā pārdotajiem Japānas sportistiem atkal nokļuvuši presē – tikai šoreiz runa ir par metāllūžņu presi.
Mūsu fotosesijas automobilis ir izdzīvojis: cienījams vecums, nobraukti 234 000 km, maksā tikai 800 eiro, un līdzi nāk arī tikko iziet a tehniskā apskate. Lai gan tas jau ilgi nīkst pārdošanas placī, tomēr ar jaunu akumulatoru tas uzreiz pielec, arī gaita ir vienmērīga. Braukšana pat spēj sagādāt prieku.
Labs garastāvoklis lētā auto – tas viss vieglās vadāmības dēļ, kā arī tādēļ, ka 90 ZS mierīgi tiek galā ar tik vieglu automašīnu (1065 kg). Un tad vēl tas triks ar jumtu. Abas puses virs vadītāja un blakussēdētāja ir noņemamas, un japāņu kupeja kļūst par mazu kabrioletu. Hei, bolaci – tu tiešām esi īsts mīļums! Bet vai ko tādu drīkst pirkt?
Tik vecu, tik sarūsējušu… Atbilde ir: jā, jo finansiālais risks ir pārredzams. Par 800 eiro iespējams saņemt auto, kas spēs sagādāt prieku un kam ir tikko izieta tehniskā apskate. Un šim auto daudzas rezerves daļas iespējams atrast šrotā, protams, ja zināsiet, kur meklēt. Ja paveiksies, starteri un hidraulisko sūkni dabūsiet par aptuveni 30 eiro, aizdedzes sadalītāju par 35 eiro.
Defekti
Vienā vārda – rūsa. Virspusēji skatoties, mūsu 100 NX izskatās labi, manāms tikai neliels rūsas pūslītis pie aizmugurējā riteņa arkas. Taču skarbā patiesība atklājas uz pacēlāja. Abi sliekšņi ir no iekšpuses sabojāti, tikai kreisajā pusē vien atrodam trīs lielus caurumus. Te pamatīgi jāmetina.
Rūsa ir visur, 100 NX rūsē no iekšpuses uz āru, visvairāk brūnās sērgas skarti ir aizmugurējie spārni. Vainīgs ir ūdens bagāžniekā. Starp citu, ja bagāžnieka vāks pēc atvēršanas nepaliek augšā, bet krīt uz leju, tad vainīgi ir saplīsuši eļļas spiediena amortizatori. Vēl viena vājā vieta ir motora un transmisijas eļļas pārāk augstais patēriņš. Mūsu fotografētais automobilis arī jau pilēja. Te ir no jauna jāveic blīvēšana.
Secinājums
Caurumaini sliekšņi, eļļas pilieni pie pārnesumkārbas, neblīvs izpūtējs. Izklausās briesmīgi, taču pārdevējs apņemas nokārtot tehnisko apskati. Tad NX spēs sagādāt prieku vēl divus, četrus gadus. Ļoti svarīgi: šādi pirkumi jāveic pie tirgotāja, kas garantē tehniskās apskates iziešanu
Vērtējums 2,5 no 5 zvaigznēm.
Renault Twingo
Pirmo Twingo paaudzi Renault ražoja 14 gadus (no 1993. līdz 2007. gadam). Uz šo auto attiecas: jo jaunāks, jo labāk. Pavisam vecie eksemplāri cieš no sarūsējušām priekšējo tiltu sijām, šo detaļu sāka cinkot tikai kopš 2000. gada septembra. 1996.– 1999. gada mašīnām mēdz arī lūzt atsperes priekšā. Un tomēr Twingo ir ieteikuma vērts, jo sevišķi ar nolokāmo jumtu un stūres pastiprinātāju. Tā vislielākais pluss: tas ietilpst utilizēto auto Top 10, tā detaļas atrodamas jebkurā autokapsētā.
Vērtējums 2,5 / 5 zvaigznēm
BMW 3. sērija (E36)
Aizmugurējā piedziņa plus motora jauda = prieks par braucienu. Tipa E 36 3. sērijas BMW (no 1990. līdz 1999. gadam) tagad ir dabūjams par mazu naudu. Mēs iesakām mazos četrcilindru motorus (316i ar 102 ZS vai 318i ar 115 ZS), kas vēl arvien bieži pieejami no pirmā vai otrā īpašnieka – vectētiņa rokām. Taču uzmanību, šasijai ir trūkumi! Priekšā par labiliem tiek uzskatīti ass gultņi (šķērsstieņi, tilta stieņi), aizmugurē pazīstama problēma ir defekti atbalsta gultņiem un garenstieņa buksēm.
Vērtējums 3 / 5 zvaigznēm
Opel Calibra
Šis tips bija leģendārā Opel Manta sekotājs, tas tika ražots uz Vectra A bāzes. Opel šo 2+2 kupeju izlaida no 1990. līdz 1997. gadam. Taču labi lietoti eksemplāri ir retums. Iemesls: iepriekšējie īpašnieki mīl paši ķimerēties ap savu auto un bieži vien ir to pamatīgi apstrādājuši. Un tad vēl zinām rūsu, kas grauž Opel automašīnas. Mūsu ieteikums: izvēlieties uzņēmumā Valmet, Somijā, ražotus eksemplārus (cipars 9 pēc ražošanas gada burtiem šasijas numurā), tie ir labāki.
Vērtējums 2,5 / 5 zvaigznēm