Trīs dzinēju varianti
Jaunajam «RX» ir pieejami trīs elektrificēti spēka agregāti. «RX 450h+» ir pirmais «RX», kas izmanto «Lexus plug-in» jeb uzlādējamā hibrīda tehnoloģiju. Klientiem, kuri meklē vēl iespaidīgāku dinamiku, domāts RX 500h – uz veiktspēju vērsts turbokompresora hibrīds, kas aprīkots ar «DIRECT4» piedziņas spēka kontroli. «RX 350h» pašuzlādes hibrīds tiek pozicionēts kā efektīva alternatīva mazāka tilpuma benzīna un dīzeļa dzinējiem.
«RX 500h» iezīmē izrāvienu hibrīdelektriskajā tehnoloģijā, kas to izceļ starp visiem pārējiem šī segmenta pārstāvjiem. Tajā izmantota pilnīgi jauna paralēlā hibrīda arhitektūra, kurā ir 2,4 litru benzīna turbodzinējs un sešpakāpju transmisija. Priekšā integrēts elektromotors un jaudas vadības bloks, hibrīda akumulators un kompakts aizmugurējās piedziņas modulis ar 76 kW jaudu. Kopējā sistēmas jauda ir 371 DIN ZS jeb 273 kW, bet griezes moments sasniedz 550 Nm. Tas paātrinājumu līdz 100 km/h nodrošina 6,2 sekundēs.
Pārliecinoša greznība, izcila vadāmība un pilnībā elektriska braukšana
Jaunais «RX» piedāvā greznību, komfortu, izcilu vadāmību, labākās drošības sistēmas, kā arī braukšanu bez izmešiem. «RX 450h+» hibrīdiekārtas augstā efektivitāte saglabājas arī tad, kad akumulators ir izlādējies; šajos brīžos RX plūdeni pārslēdzas uz hibrīdelektrisko režīmu, un tas nodrošina segmentā zemāko degvielas patēriņu – 1,1 l uz 100 km.
«RX 450h+ plug-in» hibrīds dāvā priekšrocības veikt garus braucienus bez apstāšanās un vienlaikus ļauj baudīt ievērojamu degvielas ekonomiju un iespēju līdz 69 km veikt pilnībā elektriskā režīmā, respektīvi – bez kaitīgajiem izmešiem. Tieši šādas īpašības arī gaida mūsdienu lielo SUV pircēji. «RX 450h+» spēka agregāta 309 DIN ZS jeb 227 kW jauda savukārt nozīmē, ka arī veiktspēja ir lieliska – no 0 līdz 100 km/h lielais SUV paātrinās 6,5 sekundēs.
Tomēr šie skaitļi ir tikai daļa «RX 450h+» stāsta. Šo modeli īpašu padara tas, kas notiek, kad akumulators ir izlādējies. Lielākā daļa citu lādējamo hibrīdauto šādā gadījumā izmanto tikai benzīna dzinēju, kas nozīmē vairāk izmešu un lielāku degvielas patēriņu līdz brīdim, kad auto var pievienot barošanas avotam. Lexus šajā gadījumā nemanāmi pārslēdzas uz hibrīdelektrisko piedziņu – tādējādi akumulators uzlādējas braukšanas laikā, un efektivitāte ir augsta pat vistālākajā ceļā.
Jaunākās paaudzes multivide un savienojamība
Uzlabota savienojamība, kas ir gan ātrāka, gan stabilāka, jaunajā RX ļauj baudīt jaunākās multivides tehnoloģijas, vienmēr savienotus pakalpojumus un komfortu, ko nodrošina attālinātā atjaunināšana. Izmantojot viedtālruni, navigāciju, balss komandas un multivides funkcijas, vadītājs ar savu auto var mijiedarboties aptuveni 100 veidos.
«RX» standarta aprīkojumā ir 14 collu skārienekrāns, kas ir viens no lielākajiem šajā klasē. Papildus pretspīduma ekrānam ir fiziskas pogas, lai ērti piekļūtu biežāk izmantotajām funkcijām.
Viedtālrunis ar auto ir viegli savienojams jau standarta komplektācijā – «Apple CarPlay» ir lietojams bezvadu režīmā, bet «Android Auto» – ar vada savienojumu. Ir pieejams bezvadu uzlādes paliktnis ar uzlādes jaudu, kas ir par 50% lielāka nekā iepriekš.
Drošība, kas novērtēta ar piecām zvaigznēm
Katra «RX» modeļa standarta aprīkojumā ir iekļauta jaunākās paaudzes «Lexus Safety System+». Šie drošības tehnoloģiskie sasniegumi ir palīdzējuši jaunajam «RX» iegūt augstāko novērtējumu neatkarīgajos «Euro NCAP» drošības testos – piecas zvaigznes. Aktīvās drošības sistēmas darbojas tandēmā ar izturīgo automašīnas konstrukciju un satiksmes negadījumā spēj aizsargāt gan vadītāju, gan pasažierus, gan gājējus.
«RX» izmanto trešās paaudzes «Lexus Safety System+» ar uzlabotu pirmssadursmes sistēmu, kā arī jaunu proaktīvo braukšanas palīgsistēmu un plašāku drošības pakotni, kas pieejama pēc izvēles. Drošības kompleksā ietilpst arī «Lexus Safe Exit Assist» – drošās izkāpšanas asistents, kas neļauj atvērt durvis, ja no aizmugures tuvojas velosipēdists vai citi transportlīdzekļi.
Jaunā «RX» cena Latvijā ir no 74 400 €