Saskaņā ar apdrošināšanas sabiedrības ERGO datiem uz 25.aprīli apdrošināts 20 reizes vairāk moto transporta nekā šī gada sākumā. Arī iepriekšējos gados novērota līdzīga tendence. Vairāk kā puse jeb aptuveni 57% OCTA polišu moto transportam tiek iegādāta uz 6 mēnešiem, savukārt visam gadam polisi iegādājas tikai 12% moto transporta īpašnieku.
“Novērots, ka pēdējos gados arvien agrāk atsākas moto transporta vadītāju aktivitāte uz Latvijas ceļiem, līdz ar to aug arī pieprasījums pēc moto transporta OCTA polisēm. Lielākā daļa OCTA polišu parasti tiek iegādātas martā un aprīlī. Tiesa gan šajos mēnešos nereti ir arī lielākais ceļu satiksmes negadījumu skaits, kurā iesaistīts moto transports, jo motobraucējiem pēc ziemas pārtraukuma nepieciešams laiks, lai atgūtu transportlīdzekļa vadīšanas iemaņas.
Tāpēc jābūt īpaši uzmanīgiem – svarīgi ievērot atļauto braukšanas ātrumu, neveikt negaidītus, pārgalvīgus manevrus un braukt droši. Tāpat svarīgi ņemt vērā, ka arī autovadītājiem atkal jāpierod pie tā, ka ceļu satiksmē atgriezušies motocikli,” atgādina Ritvars Heniņš, ERGO Risku parakstīšanas departamenta vadītājs.
Saskaņā ar ERGO datiem pirmais moto transportam iegādātās OCTA polises atlīdzības pieteikums šogad saņemts jau marta beigās par negadījumu ar motorolleru, kur izmaksātā apdrošināšanas atlīdzība pārsniedza 400 eiro.
Pērn lielākā izmaksātā atlīdzība sasniedza 7150 eiro.
Tāpat šogad jau saņemti vairāki nelaimes gadījumu pieteikumi, kur braucot ar motociklu treniņa laikā, gūtas dažādas traumas. Nereti atlīdzību pieteikumi tiek saņemti par negadījumiem ārvalstīs, kad moto transports tiek nomāts tūrisma izbraukumiem.
“Nereti saistībā ar moto transporta negadījumiem tiek saņemti arī nelaimes gadījumu apdrošināšanas pieteikumi, visbiežāk no dažādiem sporta treniņiem un brīvdienu izbraukumiem. Pēdējo gadu laikā saņemti pieteikumi arī par negadījumiem ārpus Latvijas, kad moto transports tiek nomāts dažādiem tūrisma braucieniem. Svarīgi atcerēties, ka arī ārpus Latvijas, pārvietojoties ar moto transportu, jābūt uzmanīgiem – pirms braukšanas uzsākšanas jāpārliecinās par moto transporta tehnisko stāvokli, jālieto aizsargķivere un jāievēro visi drošības un ceļu satiksmes noteikumi,” atgādina R.Heniņš.
Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju asociācijas (LTAB) datiem, pērn apdrošinātājiem pieteikti 544 ceļu satiksmes negadījumi, kuros bijis iesaistīts moto transports, kas ir par gandrīz piektdaļu vairāk nekā 2017.gadā, kad notika 433 negadījumi. No tiem 264 gadījumos moto transportlīdzekļa vadītājs bijis negadījuma izraisītājs, bet 280 gadījumos – cietušais.