Jaunais «2008» būs pieejams trīs apdares versijās – «ACTIVE», «ALLURE», «GT» – un ar četriem dažādiem dzinējiem. 2024. gadā piedāvājumā tiks iekļauts arī jauns hibrīddzinējs, kas turpmākajos gados autobraucējiem nodrošinās ilgtspējīgas un videi draudzīgas izvēles iespējas, bet 2008 palīdzēs saglabāt vietu auto nozares virsotnē.
Populārais B segmenta krosovers Peugeot 2008 tirdzniecībā ir jau trīs gadus, bet tā elektriskā versija «e-2008» līdz šim ir pārdota vairāk nekā 75 000 eksemplāru. Jaunais «Peugeot 2008» tiks ražots Vigo, Spānijā.
Pievilcīgs dizains
Ārējais izskats un stils kopumā ir «Peugeot 2008» panākumu galvenais elements, tāpēc, pirmkārt, jaunajam «Peugeot 2008» ir atsvaidzināts priekšējo un aizmugurējo gaismu paraksts. Priekšpusē modeļa identitāti veido trīs vertikālas LED gaismu līnijas, kas integrētas bampera spīdīgi melnajos ieliktņos, tā radot drosmīgu un spēcīgu krosovera dizainu.
Jaunais gaismu paraksts tiks izmantots visās «2008» versijās, tiesa, «GT» modelī, lai radītu atšķirīgu vizuālo tēlu, «Peugeot» sper soli tālāk un ar trim papildu moduļiem vertikālās gaismu līnijas pagarina līdz pilnajiem LED lukturiem.
Aizmugurē trīs kaķa nagus ataino jauni LED lukturi ar trim horizontālām dubultlīnijām, kuru plānā un elegantā forma piešķir automašīnai vizuālu platumu. Vēl modernāku kopainu nodrošina jauni atpakaļgaitas lukturi un virzienrādītāji ar gaismas diodēm.
Starp jauninājumiem «Peugeot 2008» ārējā dizainā jāmin arī novatoriska dizaina vieglmetāla diski, kas radīti pēc «Peugeot 408» parauga. Jaunie diski būs pieejami vairākās versijās un izmēros: 16” «NOMA» ir paredzēti «2008 ACTIVE» modeļiem, 17” «KARAKOY» pieejams «2008 ALLURE» un GT, bet 18” «EVISSA» diski pēc izvēles būs pieejami tikai «2008 GT.»
Modernizēts «i-Cockpit»
Salona galvenais elements un viena no izteiksmīgākajām «Peugeot» zīmola modeļu īpašībām ir «i-Cockpit®». Pēdējo desmitgadē laikā šī salona koncepcija ir integrēta jau vairāk nekā 10 miljonos automašīnu, bet jaunajā «2008» izmantota tās modernizētā un pilnveidotā versija, kas ergonomiku un braukšanas prieku paceļ jaunā līmenī.
«Peugeot 2008 ACTIVE» versijai virs stūres acu augstumā atrodas analogā mērinstrumentu kopa. Jaunajām «ALLURE» un «GT» versijām savukārt ir digitālais mērinstrumentu panelis ar jauna dizaina 10” displeju, kam GT modeļos pieejama arī 3D funkcija. Displeja krāsu, informācijas hierarhiju un izkārtojumu katrs autobraucējs var pilnībā pielāgot atbilstoši savām vajadzībām.
Ja līdz šim «Peugeot 2008» divos zemākajos aprīkojuma līmeņos standartā bija 7” centrālais skārienekrāns, tad visām jaunā «2008» versijām standarta aprīkojumā jau ir iekļauts 10” skārienekrāns. Ar to var pārvaldīt radio un telefona funkcijas, kā arī jaunākās «Peugeot i-Connect®» un «Peugeot i-Connect Advanced®» informācijas un izklaides sistēmas. «ALLURE» un «GT» versiju centrālajā ekrānā izmantota HD tehnoloģija, un ērtu piekļuvi galvenajām funkcijām nodrošina zem tā esošie klavieru taustiņi.
Jauno 2008 modeļu manuālajai 6-pakāpju pārnesumkārbai ir uzlabots, ergonomisks ātrumpārslēgs, savukārt modeļos ar automātisko pārnesumkārbu ir saglabāts diskrētais un elegantais selektors, kas tika ieviests 2022. gada pavasarī. Lai pielāgotu automašīnas veiktspēju ceļa apstākļiem, «Peugeot 2008» ir pieejama «Grip Control» funkcija, kas ļauj vadītājam izvēlēties starp trim dažādiem braukšanas režīmiem: smiltis, dubļi un sniegs.
Elektriskā tagadne
Elektriskā «e-2008» jaunākā versija nosaka jaunus efektivitātes un veiktspējas standartus. Tai ir jaudīgāks 115 kW/156 ZS dzinējs (iepriekš 100 kW/136 ZS), ko jau izmanto «E-208» un «E-308», un akumulators ar 54 kWh ietilpību (iepriekš 50 kWh). Pateicoties vērā ņemamiem efektivitātes uzlabojumiem, jaunā «e-2008» autonomiju ar pilnu uzlādi sasniedz 406 km (WLTP kombinētais ciklā). Iepriekš sniedzamība WLTP kombinētajā ciklā bija vien 345 km.
Provizoriskais akumulatora uzlādes laiks no 20% līdz 80% ir 30 minūtes publiskajā 100 kW uzlādes stacijā, 4 stundas un 40 minūtes pie 7,4 kW «WallBox» un 11 stundas un 10 minūtes no 3,2 kW kontaktligzdas.
2024. gada sākumā jaunais «2008» saņems jauno 48 V hibrīdiekārtu, ko veido jaunās paaudzes 136 ZS «PureTech» benzīna dzinējs apvienojumā ar elektrificētu 6-pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu, kurā iebūvēts elektrodzinējs.
Pateicoties hibrīdsistēmas 48 V akumulatoram, kā uzlāde notiek braukšanas laikā, šī tehnoloģija piedāvā papildu griezes momentu pie zemiem dzinēja apgriezieniem un līdz pat 15% mazāku degvielas patēriņu. Braucot pilsētā, jaunais «2008 HYBRID» vairāk nekā 50% laika var darboties 100% elektriskā bezizmešu režīmā.
Jaunā «Peugeot 2008» dzinēju klāstu neveido tikai elektriskie un elektrificētie varianti; modelim pieejamo spēka agregātu spektrs ir gana plašs, lai apmierinātu visdažādākās vajadzības.
Papildus elektrificētajiem dzinējiem klienti var izvēlēties arī klasiskos benzīna un dīzeļdzinējus.
Piedāvājumā ir «PureTech» 100 ZS – 3 cilindru benzīna dzinējs ar 1,2 litru darba tilpumu, 100 ZS jaudu un Stop&Start sistēmu, «PureTech» 130 ZS – 130 ZS, 3 cilindru, 1,2 litru benzīna dzinējs, ko var kombinēt ar 8-pakāpju automātisko (EAT8) vai 6‑pakāpju manuālo pārnesumkārbu, kā arī «BlueHDi» 130 ZS EAT8 – 130 ZS, 1,5 litru, 4 cilindru dīzeļdzinējs, kas strādā pārī ar 8‑pakāpju automātisko pārnesumkārbu (EAT8) un «Stop&Start» sistēmu.
Informācijas un izklaides sistēma ar plašām pielāgošanas iespējām
Jauno «Peugeot i-Connect®» sistēmu, kā pārvaldīšanai izmantojams 10” augstas izšķirtspējas skārienekrāns, katrs lietotājs ar dažādiem logrīkiem un īsceļiem var viegli pielāgot savām individuālajām vajadzībām. Šādi iestatīta informācijas un izklaides sistēma darbojas līdzīgi kā viedtālrunis, kas nodrošina iespēju ērti navigēt starp izvēlnes logiem.
«Peugeot i-Connect®» piedāvā pilnīgu bezvadu savienojamību ar «Apple CarPlay™» un «Android Auto™» rīkiem. Tāpat uzlabotajā versijā ir iekļauta augstas veiktspējas «TomTom®» savienotās navigācijas sistēma, kas 10” ekrānu izmanto pilnizmēra režīmā, tā nodrošinot maksimālu funkcionalitāti. Sistēma tiek regulāri atjaunināta, tādēļ tā vienmēr ietver jaunāko satiksmes informāciju.
Jaunie «Peugeot 2008 GT» jau standartā ir aprīkoti ar modernizētu un jaudīgāku 15 W bezvadu viedtālruņa lādētāju (iepriekš – 5 W). Šī funkcija pēc izvēles ir pieejama arī citām 2008 versijām.
Papildus tam jaunajā «Peugeot 2008» tagad ir priekšējās un aizmugurējās kameras ar augstas izšķirtspējas tehnoloģiju. Turklāt priekšējo kameru var savienot ar «aklo» zonu uzraudzības sistēmu, tā iegūstot 360° apkārtskata attēlu, kas ievērojami atvieglo automašīnas novietošanu stāvvietā. Šīs opcijas pieejamība ir atkarīga no izvēlētā «2008» apdares līmeņa.
Jaunais 2008 piedāvā plašu autovadītāja atbalsta sistēmu klāstu, kas ne tikai uzlabo drošību, bet arī paaugstina braukšanas komfortu. To vidū ir adaptīvā kruīza kontrole, automātiskā avārijas bremzēšanas sistēma, ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, joslu šķērsošanas brīdinājuma sistēma, kas brīdina par izbraukšanu no joslas, vadītāja modrības uzraudzības sistēma, aklās zonas uzraudzības sistēma un saķeres kontroles sistēma «Grip Control» ar trim darbības režīmiem.
Visbeidzot, izmantojot mobilo lietotni «MyPeugeot», «Peugeot» elektrisko auto īpašnieki var attālināti pārvaldīt sava automobiļa funkcijas, piemēram, iepriekš uzsildīt vai atvēsināt salonu, ieplānot, sākt vai atlikt akumulatora uzlādi, kā arī piekļūt reāllaika informācijai par sava auto autonomiju un akumulatora uzlādes stāvokli. Izmantojot viedtālruni ar «MyPeugeot», «PEUGEOT» īpašnieki var personalizēt savu braukšanas pieredzi, vienlaikus dodot ieguldījumu ilgtspējīgākā nākotnē.