PEUGEOT 48 V hibrīda sistēmu veido jaunās paaudzes 136 ZS PureTech benzīna dzinējs, kas savienots ar jaunu, 6-pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu, kurā iekļauts elektrodzinējs. Pateicoties akumulatoram, kas uzlādējas braukšanas laikā, šī tehnoloģija nodrošina papildu griezes momentu pie zemiem dzinēja apgriezieniem un samazina degvielas patēriņu līdz pat 15% (no 126 g CO2/km 3008 modelī un no 128 g CO2/km 5008 modelī).
Vienkārša darbība
Vadītājs tiek informēts par hibrīda sistēmas darbību ar PEUGEOT i-Cockpit® starpniecību, un dažādos režīmus var aktivizēt automātiski. Ikdienas braukšanas laikā iekšdedzes un elektriskais dzinējs darbojas kopā vai arī atsevišķi, lai optimizētu enerģijas patēriņu.
Spēcīga paātrinājuma laikā elektrodzinējs nodrošina papildu griezes momentu benzīna dzinējam pie zemiem apgriezieniem. Bremzēšanas laikā benzīna dzinējs atslēdzas, un elektrodzinējs kļūst par ģeneratoru, lai uzlādētu 48 V akumulatoru.
Tikai ar elektrodzinēju bezizmešu režīmā automašīna brauc pilsētā īsos attālumos un manevru laikā.
Taustāmi ieguvumi
Salīdzinot ar neelektrificētu benzīna dzinēju ar līdzīgām tehniskajām iezīmēm, hibrīddzinējs C segmenta SUV (WLTP kombinētajā ciklā) vidēji nodrošina aptuveni 1 litra degvielas ietaupījumu uz 100 km. Šis ietaupījums galvenokārt tiek panākts pilsētā (-2,5 l/100 km) un uz ceļa (-0,7 l/100 km), bet patēriņš uz šosejas paliek nemainīgs. Šie rādītāji nozīmē, ka 3008 un 5008 modeļu CO2 emisijas vidēji samazinās par 20 g/km (WLTP kombinētajā ciklā).
Kad akumulatora uzlādes līmenis to atļauj, hibrīda sistēma ļauj iedarbināt, manevrēt (piemēram, lai novietotu automašīnu) un braukt nelielā ātrumā intensīvas satiksmes apstākļos 100% elektriskajā režīmā. Braucot pilsētā, PEUGEOT 3008 un 5008 HYBRID vairāk nekā 50% laika var braukt 100% bezizmešu elektriskajā režīmā.
Pie lielāka ātruma (līdz 145 km/h) iekšdedzes dzinējs izslēdzas, kad vadītājs atlaiž akseleratora pedāli pie vienmērīga ātruma un braukšanas palēninājuma fāzē. Kad nepieciešams vidējās intensitātes paātrinājums, elektrodzinējs nodrošina papildu griezes momentu ar vienreizēju impulsu, kas kompensē turbīnas reakcijas laiku. Tas ļauj izvairīties no pārnesumu pārslēgšanas un nodrošina lielāku braukšanas komfortu un dinamiku.
Savukārt vadītājam pilnībā nospiežot akseleratora pedāli, elektrodzinējs nodrošina papildu 9 kW (aptuveni 12 ZS) jaudu.
Mūsdienīga hibrīda sistēma
Visi komponenti, kas veido jauno dzinēju, atrodas zem dzinēja pārsega. Izņēmums ir 48 V akumulators, kas PEUGEOT 3008 un 5008 modeļos ir uzstādīts zem priekšējā kreisā sēdekļa. Sistēmu veido jaunās paaudzes 1,2 litru PureTech benzīna dzinējs, kas īpaši izstrādāts optimālai integrācijai ar hibrida sistēmu. Tas nodrošina 136 ZS (100 kW) jaudu pie 5500 apgriezieniem minūtē un 230 Nm griezes momentu pie 1750 apgriezieniem minūtē.
Labāka dzinēja veiktspēja tiek panākta ar mainīgas ģeometrijas turbokompresoru.
Hibrīda sistēma ietver jaunu, elektrificētu 6-pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu, kas strādā bez griezes momenta pārrāvuma un ir īpaši izstrādāta hibrīda sistēmām. Pārnesumkārbas korpusā ir izvietots arī elektrodzinējs, invertors un elektroniskais vadības bloks, tādā veidā optimizējot automašīnas iekšējos izmērus un svaru, garantējot izcilas braukšanas īpašības.
Pastāvīgo magnētu sinhronais elektrodzinējs, kas iebūvēts pārnesumkārbā, attīsta maksimālo jaudu 21 kW (28 ZS) un griezes momentu 55 Nm. Tas ļauj automašīnu darbināt 100% elektriski, ja nepieciešams mazs griezes moments, un palīdz iekšdedzes dzinējam samazināt tā patēriņu.
Tas nodrošina arī galveno iedarbināšanu iekšdedzes dzinējam ar siksnas startera palīdzību. Šis ar 48 V darbināms starteris nodrošina iekšdedzes dzinēja restartēšanu, izmantojot siksnu. Tas nodrošina ātru un uzticamu palaišanu.
48 V litija jonu akumulatora bruto ietilpība ir 898 Wh, bet pieejamā ietilpība – 432 Wh.
Tas ir konstruēts tā, lai saglabātu nemainīgu veiktspējas līmeni visā automašīnas ekspluatācijas laikā, un tam ir ražotāja 8 gadu vai 160 000 km nobraukuma garantija.
48 V akumulators ir uzstādīts zem priekšējā kreisā sēdekļa. Šāds izvietojums sniedz daudz priekšrocību salīdzinājumā ar vietu zem aizmugurējā sēdekļu un nozīmē, ka visa salona telpa ir pilnvērtīgi pieejama, tiek saglabāts pilns bagāžnieka ietilpība, optimizēti enerģijas zudumi, kas saistīti ar kabeļu garumu, un, pateicoties pareizam masas sadalījumam (akumulators atrodas automašīnas centrā), tiek saglabāts braukšanas dinamika.
Īpaša aparatūra
PEUGEOT 3008 un 5008 ir divi elektriskie tīkli. Zemsprieguma 12 V tīkls, kas apgādā automašīnas aprīkojumu, un augstsprieguma 48 V tīkls, kas apgādā hibrīda sistēmu. Elektrību ražo tikai 48 V e-dzinējs. Lai saražoto elektroenerģiju pārsūtītu uz automašīnas 12V tīklu, tiek izmantots līdzstrāvas pārveidotājs.
PEUGEOT modeļiem, kas aprīkoti ar jauno hibrīda dzinēju, ir īpašs displejs. Digitālais displejs rāda 100% elektrisku braukšanu (spidometrs zilā krāsā), enerģijas plūsmu sistēmā, akumulatora uzlādes līmeni, tā darbības statusu, izmantojot jaudas mērītāju (Charge, Eco, Power), un attāluma procentuālo daļu, kas nobraukta elektriskajā režīmā jebkurā brīdī vai brauciena beigās.
Turklāt šie modeļi būs aprīkoti ar AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System), kas, braucot ar ātrumu līdz 30 km/h, raida skaņas signālus, lai brīdinātu gājējus un velosipēdistus par automašīnas tuvošanos.
Drīzumā visos modeļos
Šis hibrīddzinējs aizstāj PureTech 130 EAT8 un drīzumā būs pieejams arī citos PEUGEOT modeļu klāsta modeļos, proti, 208, 2008, 308, 308 SW un 408.
PEUGEOT 3008 un 5008 HYBRID tiks ražoti Sošo rūpnīcā Francijā un pārdošanā Eiropā nonāks 2023. gada otrajā ceturksnī.