Lielāko uzņēmuma apgrozījuma daļu Baltijā veido jaunu auto tirdzniecība, un kopumā 2022. gadā pieprasījums pēc tiem audzis par 12%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu.
Straujāks pieprasījuma kāpums ir bijis lietoto auto segmentā – pērn pieprasījums pēc tiem palielinājies par 39%, salīdzinot ar 2021. gadu.
«Kopumā aizvadītajā gadā esam sasnieguši rekordaugstus rezultātus, un tie apliecina, ka, neraugoties uz virkni izaicinājumu, ar ko sastopas tirgus un iedzīvotāji, personīgā mobilitāte aizvien ir būtiska prioritāte un vajadzību pamats. Šobrīd lielāku aktivitāti redzam mazlietoto auto segmentā, taču vienlaikus izaugsme ir atgriezusies arī jauno auto tirgū,» stāsta Izīda Gerkena, «Moller Auto» uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā.
«Gribu uzsvērt, ka ražošana sāk atgūt savas jaudas, un domāju, ka jau šogad situācija jauno auto pieejamībā, gaidot konkrētas komplektācijas, būs vēl stabilāka. Pašlaik mūsu noliktavās ir pietiekams klāsts jaunu automašīnu, lai varētu klientiem piedāvāt plašāku izvēli, proti, varam klientiem nodrošināt dažādus «Audi» un «Volkswagen» automobiļus noteiktā komplektācijā, kas pieejami tūlītējai iegādei un lietošanai.»
Viņa papildina, ka, lai gan lielākā daļa “Moller Auto” pērn pārdoto automašīnu ir bijušas ar iekšdedzes dzinējiem, pārdoto jaunu elektroauto proporcija ir palielinājusies līdz 5,7%.
Piemēram, Latvijā augušo tendenci apstiprina arī publiski pieejamie CSDD dati – līdz 2023. gada 1. janvārim uzskaitē bija jau gandrīz 4000 elektromobiļi, un no 2022. gada sākuma šādu reģistrēto auto skaits palielinājies par 81%.
I.Gerkena uzsver, ka pieaugumu veicina vairāki faktori: «Degvielas cenu svārstības, vēlme pievērsties zaļākam dzīvesveidam, aktīva saules paneļu uzstādīšana veicina pāreju no automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem uz elektroauto.»
«Vienlaikus, iegādājoties elektroauto, var saņemt dažādas priekšrocības, piemēram, ir pieejams valsts atbalsts privātpersonām 4500 eiro apmērā, jāmaksā zemāki nodokļi, var samazināt izdevumus par tehnisko apkopi, izmantot bezmaksas autostāvvietas u.tml.»
«Tiesa, mums vēl ir tāls ceļš ejams, lai Latvija straujāk virzītos pretim zaļākai mobilitātei, un šajā ziņā liela loma būs finansiālam valsts atbalstam ne vien privātpersonām, bet arī uzņēmumiem,» stāsta I.Gerkena.
Raugoties nākotnē, I. Gerkena norāda, ka auto industrijā šobrīd dominē trīs galvenie atslēgas vārdi – elastība, digitalizācija, pārmaiņas, kas ietekmē biznesu. Tāpēc liela nozīme būs spējai pielāgoties sarežģītiem ekonomiskajiem apstākļiem, bet arī spējai ielikt fundamentālus pamatus mobilitātes pārmaiņām.
«Jāpiebilst, ka autovadītāju prasīgais dzīvesstils pieprasa nepārtrauktu mobilitāti, kur būtiska loma ir auto uzturēšanai, lai braukšana ir droša, tāpēc nemainīgi pilnveidojam un attīstām arī savus servisa centrus, kā arī virkni citu pakalpojumu,» piebilst I. Gerkena.