«No atlīdzību pieteikumiem var secināt, ka grūtāk izbraucamās ielas mainās – iepriekš ūdens visvairāk skartajās vietās ir novēroti uzlabojumi, kamēr citviet parādās lielas peļķes un sarežģīti izbraucami posmi,» novērojis BTA Auto apdrošināšanas produktu vadītājs Gunārs Faļkovskis.
Rīgas domes Satiksmes departamentā pieņemts lēmums problemātiskajiem ielu posmiem izstrādāt dažādus lokālus risinājumus, piemēram, Krišjāņa Barona ielā varētu izveidot renes ūdens novadīšanai līdz notekcaurulēm. Savukārt Čiekurkalna 1.līnijā zem Vairoga pārvada, kā arī Viestura prospektā, plānots izveidot lokālo lietus ūdens novadīšanas sistēmu, kas ūdeni tieši novadīs blakus esošajās, smilšainajās teritorijās.
Tomēr BTA norāda – autovadītājiem jārēķinās, ka spēcīgu lietusgāžu laikā ielu pārplūšana notiek, tāpēc noderīga ir KASKO polisē ietvertā apdrošināšana pret hidrotriecienu.
«Iebraucot peļķē ir jāpievērš uzmanība ātrumam un ūdens līmenim, jo gadījumā, ja ūdens sasniegs dzinēja gaisa ņemšanas vietu vai kādu no automašīnas elektriskajiem blokiem, tas var radīt bojājumus, kuru novēršana prasīs lielus finansiālus līdzekļus. Īpaši bīstams ir pat nevis tīrs ūdens, bet dažādie piemaisījumi, kas kopā ar ūdeni neizbēgami nokļūst automašīnas sistēmās, tostarp smilšu graudi, eļļas vai citu vielu daļas.
Pat pēc ūdens ietekmes novēršanas un automašīnas izžāvēšanas šīs sīkdaļas ilgtermiņā var neparedzami traucēt dažādu automašīnas sistēmu darbību, radot autovadītājam papildus izdevumus,» uzsvēra Faļkovskis.
Viņš piebilda, ka autovadītājiem jāņem vērā arī tas, ka nopietns apdraudējums ir gan dziļās peļķes, kurās auto var iebraukt, gan pretī braucošo transportlīdzekļu radītais «vilnis», kas var rezultēties ar ūdens nokļūšanu auto priekšējā daļā, kur, galvenokārt, arī ir izvietoti visi tehniski svarīgākie mezgli.