Šie ir pirmie gadījumi pēdējo desmitgažu laikā, kad Vidusjūrā notikuši sprādzieni civilajos kuģos, atgādina Reuters. 15.februārī Savonā, Itālijā, tankkuģim Seajewel sprādziena rezultātā tika bojāts korpuss. Kuģa operators ir Grieķijas uzņēmums Thenamaris. 20 minūtes vēlāk izraisījies vēl viens sprādziens, kas Seajewel bojājumus nenodarīja. Savonas prokuratūra izmeklē incidenta apstākļus.
Turcijas ostā Džeihanā janvāra beigās sprādziens nodarīja bojājumus tankkuģim Seacharm, divi avoti apliecināja Reuters. Arī šī kuģa operators ir Thenamaris. Trešais negadījums februārī notika Lībijā. Tankkuģis Grace Ferrum cieta tik smagi, ka tika izvērsta glābšanas operācija, pauda trīs Reuters avoti. Grace Ferrum operators ir Kipras uzņēmums Cymar, un tas kuģo ar Libērijas karogu.
Sprādzienu dēļ industrijā vairojas bažas, Reuters atzina kuģniecības nozares pārstāvji. Decembra beigās Krievijas balkera Ursa Major mašīntelpā notika sprādziens, atgādina Reuters. Kuģis, kas vairākus gadus piegādājis kravas Krievijas armijai Sīrijā, nogrima. Trīs apkalpes locekļu liktenis nav zināms. Ursa Major īpašnieks Oboronlogistika, kas ietilpst Krievijas Aizsardzības ministrijas sastāvā, apgalvoja, ka noticis «mērķtiecīgs terorakts».
Ukrainas medijs Ukrainska pravda vēsta, ka Seajewel ir krievu «ēnu flotes» kuģis, kas, neraugoties uz sankcijām, pārvadā Krievijas naftu uz Eiropu.