Maksimāli noslīpētas detaļas
Moderna inženierija, inovatīvas tehnoloģijas un izcils dizains izvirza Peugeot 408 savas klases virsotnē. Jaunā 408 izstrādes procesā inženieri un dizaineri centās maksimāli palielināt efektivitāti un veiktspēju, vienlaikus samazinot enerģijas patēriņu un izmešus. Īpaša uzmanība tika pievērsta aerodinamikai. Visas virsbūves detaļas, tostarp bamperi, bagāžnieka vāks, statņi, spoguļi un apakšējā daļa, tika optimizētas ciešā dizaineru un aerodinamikas inženieru kopdarbā. Šīm komandām palīdzēja speciālisti, kas strādāja pie 9X8 Hypercar sacīkšu automobiļa izveides.
Efektivitāte bija galvenais kritērijs, arī veidojot jaunā modeļa dzinēju klāstu. Tajā ir iekļauts 130 ZS PureTech benzīna dzinējs, kas atbilst jaunajam Euro 6.4 emisiju standartam, kā arī uzlādējamā hibrīda spēka agregāti ar 180 un 225 ZS jaudu.
«Izstrādājot 408, Peugeot ir ņēmis vērā priekštečiem veltīto kritiku un ir novērsis trūkumus. Tā rezultātā tirgū ir nonācis unikāls, šarmants automobilis, kas piedāvā vairāk vietas nekā ļauj domāt tā elegantā virsbūve. Arī degvielas patēriņš ir ļoti saprātīgs, un atkarībā no piedziņas varianta automobilis var iztikt ar pieciem litriem degvielas uz 100 kilometriem. Lai gan 408 nav radīts izteikti sportiskai braukšanai, izbraucot līkumus, tas liek smaidīt, jo nodrošina labu atgriezenisko saiti un precizitāti,» stāsta Veli Rajasārs, portāla Accelerista.com galvenais redaktors un Igaunijas Gada auto 2024 žūrijas loceklis.
Atjaunināta vadības sistēma
Peugeot i-Cockpit® sistēma pēdējo desmit gadu laikā ir pastāvīgi atjaunināta un modernizēta. Pateicoties inovatīvai pieejai, centrālais 10 collu skārienekrāns jaunajā Peugeot 408 ir novietots zemāk un tuvāk vadītāja rokai. Zem centrālā ekrāna ir izvietotas pielāgojamas i-Toggle pogas, ko var izmantot, lai pārvaldītu klimata iekārtu, tālruņa kontaktus, radio stacijas vai atvērtu lietotnes, kas sasaistītas ar konkrētām pogām, pamatojoties uz vadītāja vēlmēm.
Jaunā 408 ergonomiskajā apsildāmajā stūres ratā ir iestrādāti visi vadības rīki, kas nepieciešami multimediju un braukšanas palīgsistēmu pārvaldīšanai. Virs stūres rata acu augstumā ir novietots 10 collu digitālais instrumentu panelis, kas ļauj autovadītājam būt informētam, vienlaikus nepārtraukti koncentrējoties uz ceļu.
«Esot vadītāja vietā, jūsu rokās iegulst jaunajiem Peugeot raksturīgais mazais stūres rats, kas dažiem var šķist neērts… bet ne man. Kopējais kokpita vērtējums lielā mērā ir atkarīgs no ierastās sēdpozīcijas. Ja runā par neizmantotām iespējām, tad žēl, ka 408 nav pieejama pilnpiedziņa un Stellantis grupas izcilais 1,5 litru dīzeļdzinējs, kas padarītu to par vēl vispusīgāku automobili,» piebilst Veli Rajasārs.
Igaunijas Gada auto konkursu 2001. gadā aizsāka žurnāls Tehnikamaailm. Jau otro gadu konkurss notiek Igaunijas Autosporta savienības paspārnē. Igaunijas Gada auto konkursā tiek izvēlēti jaunie modeļi, kas Igaunijā parādījušies pēdējo 12 mēnešu laikā. Igaunijas Gada auto izvēlas žūrija, kuras sastāvā darbojas autožurnālisti. Šogad žūrijā bija pārstāvji no žurnāliem Autoleht, Eesti Naine, What Car?, Tehnikamaailm, laikraksta Äripäev un interneta portāliem Accelerista, Auto24 un Geenius. Līdzīgi kā pērn, arī šogad labāko jauno automobiļu atlases procesā piedalījās dažādu autosporta disciplīnu čempioni no Igaunijas.
Igaunijas Gada auto 2024 finālistu punktu sadalījums:
1. Peugeot 408 66
2. Hyundai Kona 61
3. Mercedes-Benz E-klase 60
4. Toyota Prius 57
5. Hyundai Ioniq 6 48
6. Honda CR-V 31
7. Volkswagen ID.Buzz 25
Populārākie raksti