Jaunā modeļa ienākšana tirgū ir gaidīts notikums, jo šā gada pirmajā ceturksnī Cayenne bija pircēju otrais iecienītākais Porsche modelis visā pasaulē, ko apsteidza Macan. Savukārt Latvijā 2021. gada pirmajos piecos mēnešos pircēji bija visbiežāk devuši priekšroku tieši Cayenne modeļiem, iegādājoties 32 eksemplārus.
Lai arī augstās veiktspējas Cayenne vizuālās detaļas joprojām slēpj melnā kamuflāža, Valters Rērls varēja pilnībā pārbaudīt modeļa braukšanas dinamikas potenciālu. Izteiksmīgas skaņas pavadībā, ko nodrošina jaunā titāna izplūdes sistēma, ar centrā izvietotiem uzgaļiem, Porsche zīmola vēstnieks veica vairākus Hokenheimringas trases apļus.
Pēc viņa vārdiem, jaunais Cayenne ir milzīgs solis uz priekšu, salīdzinot ar iepriekšējiem modeļiem.
“Šis automobilis pārveido ierastā SUV jeb apvidus auto jēdziena nozīmi,” piebilst pasaules rallija čempions.
Daudzpusība un praktiskums no pašreizējā Cayenne Coupé
Lai uzsvērtu jaunā modeļa augsto veiktspēju, kas ir labākā savā klasē, Porsche koncentrējās uz automašīnas pielāgošanu tieši koplietošanas ceļiem. Vienlaikus netika ietekmēts braukšanas komforts vai izmantojamība ikdienā.
Modeļa pamatā ir pašreizējais Cayenne Turbo Coupé, kas pielāgots un izstrādāts tā, lai nodrošinātu augstākā līmeņa garenisko un sānisko dinamiku. “Veiktspēja, kādu jūs sagaidāt no Porsche automobiļa, apvienojumā ar izmantojamību ikdienā un daudzpusību – tas raksturo Cayenne jau kopš šī modeļa debijas 2002. gadā,” saka Rērls.
Sevišķi dinamisks bija pirmais Cayenne Turbo S, kas 2006. gadā uzrādīja pirmšķirīgu 383 kW (521 ZS) jaudu, un GTS modeļi, kas bija īpaši pielāgoti sportiskai braukšanai, sākot no 2007. gada.
“Tie bija bezceļu automobiļi, kuri spēja braukt kā sporta auto – tolaik tā bija īsta sensācija,” piebilst Rērls, atceroties pirmās paaudzes Cayenne, kurus Porsche dēvēja par E1.
Veiktspējai pielāgotas šasijas un kontroles sistēmas
Papildus vairākiem citiem šasijas un kontroles sistēmu uzlabojumiem, jaunā Cayenne modeļa vadību būtiski atvieglo Porsche dinamiskā šasijas kontrole (PDCC), kas ir aktīva virsbūves sasveres stabilizācijas sistēma ar jauniem un uz veiktspēju orientētiem uzstādījumiem.
“PDCC vienmēr saglabā virsbūves līdzsvaru un stabilitāti, pat ļoti ātri izbraucot līkumus,” skaidro Porsche testa braucējs Larss Kerns, kurš augstas veiktspējas modeļa izstrādē piedalījies jau no paša sākuma.
Automobiļa vadību uzlabo arī pilnībā pārveidotā priekšējā ass. “Salīdzinot ar Cayenne Turbo Coupé, priekšējie diski tagad ir par 1,27 cm platāki, bet negatīvais sagāzums palielināts par 0,45 grādiem, lai nodrošinātu lielāku saskares virsmu 22 collu sporta riepām, kas izstrādātas īpaši šim modelim,” atklāj Kerns, kurš aicināja Valteru Rērlu veikt testa braucienus Hokenheimā.