Izvērtējot šī gada janvāra un oktobra klientu paradumus finanšu pakalpojumu izmantošanā, banka Citadele ir secinājusi, ka, iestājoties ārkārtējai situācijai otro reizi, desmit mēnešu laikā būtiski pieaugusi iedzīvotāju izpratne par inovatīvo un attālināto pakalpojumu izmantošanu.
Banka analizēja vairāku digitālo risinājumu izmantošanas statistiku tādiem finanšu un saistītajiem pakalpojumiem kā attālinātā konta atvēršana, saziņa ar banku caur mobilo lietotni, veikto maksājumu skaitu gan uz tālruņa numuru un lietotnē, gan bezkontakta maksājumu skaitu, kā arī attālināto pieteikumu skaitu kreditēšanas produktiem.
Pieaug bezkontakta un mobilo maksājumu skaits
Bezkontakta norēķinu skaits desmit mēnešu laikā audzis apmēram trīs reizes, līdzīgi ir audzis bezkontakta karšu darījumu apjoms, kas liecina, ka arī lielākiem darījumiem klienti labprāt izvēlas bezkontakta funkcionalitāti. Kopējais bezkontakta darījumu skaita īpatsvars jau ir sasniedzis 76% (salīdzinot ar 60% janvārī).
Citi lasa
Ar telefonu veiktais pirkumu skaits izaudzis no vidēji 50 tūkstošiem mēnesī līdz 363 tūkstošiem, pieaugot astoņas reizes.
Salīdzinot janvāra un oktobra datus, par 60% pieaudzis reģistrēto lietotāju skaits maksājumam uz tālruņa numuru – kopējais reģistrēto lietotāju skaits šobrīd sasniedz 43 tūkstošus un mēnesī vidēji tiek veikti 6 tūkstoši maksājumu (maksājumu skaits pieaudzis divas reizes). Desmit mēnešu laikā kopumā par 23 % pieaudzis arī maksājumu skaits, kas veikti mobilajā lietotnē. Ārkārtējās situācijas laiks ir iezīmējis arī iedzīvotāju paradumus – esot mājās, klienti labprātāk izmanto maksājumus internetbankā, savukārt ārpus mājas – biežāk maksājumi tiek veikti mobilajā lietotnē.
Pakalpojumi tiek veikti attālināti
Klientu aktivitāte internetbankā un mājas lapā ir pieaugusi, kas skaidrojams ar vairāku pakalpojumu veikšanu attālināti tā vietā, lai nāktu uz filiāli – attālinātā kredītreitinga noteikšana pieaugusi par 22%, bet hipotekārā kredīta pieteikuma veikšana attālināti – par 17%.
Pandēmija un ārkārtējā situācija veicinājusi arī jauno klientu pieaugumu, kas atver kontu attālināti, izmantojot lietotni. Ja pirms pandēmijas janvāra mēnesī vidēji 120 klienti pieteicās attālināti, tad līdz oktobrim klientu skaits, kas atver kontu attālināti, pieaudzis 4,5 reizes.
Mainījušies arī klientu ieradumi attiecībā uz saziņu ar banku. Par 26% pieaugusi klientu saziņa ar attālinātās apkalpošanas filiāli gan zvanot, gan izmantojot kādu no rakstiskajām saziņas formām – WhatsApp, mājas lapas čatu utt. Rakstiskās saziņas formas desmit mēnešu laikā pieaugušas kopumā par 405%.
Par 22% pieaugusi arī saziņa ar banku mobilās lietotnes čatā, salīdzinot oktobri ar gada sākumu. Mobilās lietotnes čats atšķiras no citiem saziņas veidiem, jo klients ir apstiprinājis savu identitāti ielogojoties lietotnē un var saņemt tūlītējas un konkrētas atbildes uz saviem jautājumiem.
“Šobrīd ikviena cilvēka un organizācijas dienas kārtībā ir rūpes par drošību un veselību, kopīgiem spēkiem cenšoties mazināt Covid-19 izplatību un stabilizēt epidemioloģisko situāciju valstī. Ir svarīgi, lai ikvienam būtu iespēja uzturēties drošā vidē, maksimāli samazinot iespējamo kontaktu ar apkārtējiem. Tieši tāpēc mēs aktīvi attīstām attālinātos pakalpojumus, kas mums ir prioritāte jau daudzus gadus.
No tā, ka ir pieaugusi izpratne par digitālo finanšu pakalpojumu lietošanu un palielinājusies to izmantošana ikdienā, ieguvēji ir gan paši lietotāji, gan sabiedrība kopumā.
Esam gandarīti, ka arvien vairāk klienti izvēlas finanšu pakalpojumus saņemt attālināti, gan izbaudot ērtumu un ietaupot laiku, gan pasargājot sevi un apkārtējos,” skaidro Vladislavs Mironovs, Citadeles valdes loceklis.