Sāksim ar jaunajām «Opel» mājām – Stellantis grupu, kas radusies, apvienojoties PSA grupai un FCA («Fiat Chrysler Automobiles»). Zem šī jumta sapulcējies liels skaits pasaule atpazīstamu zīmolu. To vidū ir «Abarth», «Alfa Romeo», «Chrysler», «Citroen», «Dodge», «DS», «Fiat», «Jeep», «Lancia», «Maserati», «Opel», «Peugeot», «Ram», un «Vauxhall». Tā ir iespaidīga auto ražotāju buķete un šādā vidē var izaudzināt jaunos uzvarētājus.
Pirmie tituli jau ir šī modeļa rokās – sestās paaudzes «Astra» atzīts par «Vācijas Gada kompakto» automobili. Žūrija atzinīgi novērtēja arī izteiksmīgo, progresīvo dizainu. Jāteic, ka uz iepriekšējo modeļu fona, šīs dizaina pārmaiņas ir bijušas patiesi vajadzīgas.
Dizains & interjers
Priekšējais tēls līdzīgs «Mokka» krosoveram, kas pērn tika kronēts par «Latvijas Gada auto», savukārt no aizmugures Astra hečbeku teju vairs vispār nevar atpazīt – tagad tas izskatās pievilcīgi un moderni. Lai arī veidots uz «Peugeot» EMP2 platformas, pavisam savas saknes «Opel» gan nav aizmirsis un uz C statņa redzama atsauce uz vienu no zīmola leģendām – «Opel Kadett». Arī aizmugures spoileris kādam atmiņā varētu atsaukt pirmās paaudzes «Astra GSI». Jaunais modelis būs pieejams gan hečbeka, gan «Sports Tourer» universāļa versijā.
Interjera niansēs netrūkst līdzību ar «Peugeot». Savā ziņā «Opel» šeit varbūt ir nedaudz pazaudējis savu identitāti, taču atšķirībā no sava radinieka «Peugeot 308», «Opel Astra» stūres rats ir ierastajā izmērā. Tas daudziem varētu patikt. Tāpat šeit ir 10 collu galvenais displejs, tāda paša izmēra digitālais instrumentu panelis, head-up displejs, kurā redzamas navigācijas norādes un citi risinājumi, kas ļauj tam saglabāt piederību modernu auto saimei. Svarīgi, ka šeit saglabātas arī svarīgāko funkciju fiziskās vadības ierīces, piemēram, slēdži klimata vadībai, kurus ir viegli izmantot, atrodoties kustībā.
Būdams ne tikai zemāks, bet arī platāks par priekšteci, Astra salons sekmīgi uzņems četrus pieaugušos, lai arī kāju vieta aizmugurē garākiem braucējiem varētu būt nedaudz par šauru. Raugoties no apdares kvalitātes viedokļa, Astra demonstrē līdzīgu sniegumu kā «Golf 8». Vietās, kur pieskaramies biežāk, izmantoti mīksti materiāli, bet, jo zemāk lūkojamies, jo lētāku plastmasu varēsit ieraudzīt.
«Opel Astra» aprīkojuma līmeņu nosaukumi mainās līdz ar gadalaikiem un mūsu testētais aprīkojuma līmenis nu jau ticis pārsaukts. Tagad bagātīgākā versija saucas «GS Line». Ja kādreiz Astra modeli varējām uzskatīt par vienkāršu izvēli, kas kalpoja kā nomas auto, darba transports vai ikdienas auto izvēle, tad šobrīd tā bagātīgais ekstru klāsts nebūt vairs neatgādina pelēko uzņēmumu autoparka pelēcīti.
Izvēloties «Intelli-Drive Assist» 2.0 pakotni, Astra pratīs braukt pat daļēji autonomi, pusautomātiski veicot joslu maiņu un pielāgājot ātrumu. Komfortabli sēdekļi ar masāžas funkciju un ventilāciju, apsildāms vējstikls un «Intelli-Lux LED Pixel Light» priekšējie lukturi ar kopumā 168 LED elementiem. «Matrix» lukturi ir lieliska tehnoloģija, kas padara braukšanu naktī ne tikai drošāku, bet arī ērtāku.
Tiesa, mūsu testa braucienā gudrā optika pamanījās uzkārties un sistēmai šķita, ka uz tukša ceļa mums pretīm nemitīgi brauc automašīnas tāpēc kreisais lukturis izgaismoja ceļu pavisam ierobežoti.
Atskaitot šo sistēmas kļūmi, kas visdrīzāk ir novēršama ar programmatūras atjauninājumu, «Astra» uzskatāms par modernu hečbeku ar plašu aprīkojuma izvēli.
Tehnika & brauciens
Ar iekšdedzes dzinēju izvēli ir pavisam vienkārši – 1,2 litru trīscilindru benzīna motors (110 – 130 ZS) un 1,5 litru četrcilindru dīzelis (130 ZS). Ja benzīna agregātu vēl var pasūtīt ar sešpakāpju mehānisko transmisiju, tad dīzelis saderīgs tikai ar 8AT.
Aiz apjomīgā bākas vāciņa mūsu testa auto slēpjas tikai uzpildes vieta degvielas bākai, taču Stellantis par to jau laikus padomājis – «Astra» beidzot ir gatavs hibrīda versijai. Tas ir 1,6 litru benzīna agregāts, kas apvienots ar elektromotoru un 12,4 kWh akumulatoru, spējot elektriskajā režīmā veikt 60 km. Reālos apstākļos šo skaitli, visdrīzāk, var samazināt līdz 30 līdz 40 km. Šī kļuvusi ne tikai par «Astra» ekoloģiskāko, bet arī jaudīgāko versiju, attīstot 170 ZS.
Nepieciešamība pēc pilnībā elektriskas versijas kļuvusi jau par mūsdienu standartu un «Astra» savu bezizmešu modifikāciju iegūs jau nākamgad.
Pilnpiedziņas versiju šeit nav un pagaidām karstais hečbeks ir izpalicis, tomēr «GSe» versijā tas iegūs 225 ZS lādējamo hibrīdu, kam būs hot hatch raksturīgās iezīmes – asāka stūres reakcija, īpaši amortizatori, pielāgota balstiekārta un par 10 mm zemāks klīrenss.
Uz ceļa «Astra» uzvedas patiesi labi, balstiekārtai strādājot klusi un pietiekami mīksti pat uz grants seguma. 1,2 l agregāts pazīstams jau no citām Stellantis grupas automašīnās, kļūstot vokāls tikai augstā motora apgriezienu diapazonā – citkārt mazais dzinējs neliks par sevi manīt. Tas neiedrošina nodoties pārlieku sportiskām aktivitātēm, taču kā ikdienas pārvietotājs tas ir veikls, komfortabls un stabils. Bez lieliem pārsteigumiem vai nozīmīgiem trūkumiem.
Cena
Lētākais «Astra» pieejams no 22 700 eiro. Jārēķinās, ka par labi aprīkotu hečbeku nāksies iztērēt aptuveni ap 27 līdz 30 tūkstošiem eiro, it īpaši, ja vēlaties versiju ar automātu. Hibrīda versijas sākumcena ir 36 300 eiro, taču ekstru tīkotājiem būs jārēķinās, ka izmaksu slieksnis pārkāps 40 000 eiro robežu. Teju neviens no jaunajiem auto vairs nav uzskatāms par lētu. Arī «Opel Astra».
Rezumējums
«Astra» ir viens no pierādījumiem, ka krosoveri nav vienīgā saprātīgā izvēle. Vizuāli tas kļuvis ievērojami pievilcīgāks par savu priekšteci un ievelk ķeksi teju katrā vēlmju kastītē, pircējiem meklējot auto ne tikai ikdienai.