• «Opel Astra GSe» un «Grandland GSe» pirmais tests ārzemēs

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    7. februāris, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    2/3Opel Astra GSe

    Opel Astra GSe

    Ar jaunās paaudzes «Astra» jau paspējām iepazināties un iespaidus var lasīt ŠEIT. Šoreiz Spānijā mums bija iespēja izmēģināt GSe hibrīda versiju. Lai arī šī ir karstākā «Astra» versija, tā tikai daļēji nēsā hot hatch jeb karstā hečbeka uzšuves. Drīzāk to varam uztvert kā visai nasku hečbeku vai universāli, kas ir ātrāks par standarta hibrīdu un iekšdedzes versijām, vienlaikus protot saudzēt dabu, pateicoties mazajiem izmešiem, un braukt pilnībā elektriskajā režīmā.

    Vizuāli «Astra GSe» ir ļoti līdzīgs standarta hibrīdam. Nelielas izmaiņas skārušas priekšējo bamperu, bet arkās ierūmējušies 18 collu vieglmetāla diski, kuru dizains iedvesmots tieši no «Manta GSe ElektroMOD» konceptauto. Nākas tikai vēlreiz atskārst, ka «Astra» šobrīd ir viens no pievilcīgākajiem hečbekiem tirgū.

    Protams, 12,4 kWh akumulators un 110 ZS elektromotors palielinājis GSe svaru, tomēr atšķirībā no «Peugeot 308» hibrīda, Opel jaudīgāko versiju aprīkojis ar uzlabotu balstiekārtu. Tam ir par 11% cietākas atsperes un jaunas tehnoloģijas «Koni» amortizatori, ietverot papildu vārstu komforta palielināšanai. Gudrāk izsakoties – amortizatori, kas izmanto frekvences selektīvās slāpēšanas (FSD) tehnoloģiju. Tā rezultātā hečbeks mazā ātrumā labāk absorbē bedres, ierobežo virsbūves svārstības līkumos un, pateicoties labākai saķerei ar segumu, paredzamāk uzvedas uz ceļa. Jāatzīmē, ka jaunais risinājums pazeminājis auto klīrensu par 10 mm.

    Neraugoties uz lieko svaru, tas uz ceļa nav tūļīgāks vai neveiklāks par standarta modeli, sagādājot patīkamu pārsteigumu. Astoņpakāpju automāts ar dažādām sekmēm prot izsekot vadītāja aktīvajām darbībām ar akseleratora pedāli, tāpēc kontroli var ņemt savās rokās, slēgājot pārnesumus ar lāpstiņām aiz stūres. Tiesa, arī šajā gadījumā tāpat būs jūtamas nelielas aiztures. Aktivizējot sporta režīmu, stūre un amortizācija kļūst jūtami stingrāka, daļēji iepriecinot tos, kuri cerēja uz atlētiskām manierēm jaunajā GSe – šis ir viens no izveicīgākajiem spraudņa hibrīdiem pašreizējā tirgū. Uz raķetes statusu tas gan nepretendē un kopumā tas labāk jūtas vidējā apgriezienu diapazona, kurā vadītājs neliek riepām līkumos kaukt. Ne velti tam uzstādītas «Michelin Primacy» nevis «Pilot Sport» riepas, primāri domājot par efektivitāti un lielāku sniedzamību.

    Viena lieta, ko noteikti ir vērts atzīmēt hibrīda gadījumā – salonā valda klusums. Dažbrīd bija pat grūti pateikt, vai iekšdedzes dzinējs tiek darbināts, automašīnai hibrīda režīmā patstāvīgi izvēloties efektīvāko piedziņas veidu konkrētajā situācijā. Daļēji tas panākts, izstrādājot biezākus sānu stiklus un, iespējams, tāpēc «Opel» nemaz necentās radīt sportisku izplūdes toni – mēs to gluži vienkārši nedzirdētu. Vienīgie trokšņi dzirdami no sānu spoguļiem un no riepām uz mazāk kvalitatīva ceļa seguma, taču tas bija mazāk traucējoši kā konkurentos.

    Kā ar sportisku ievirzienu veidotam modelim pienākas, stūres dizains ir nedaudz mainīts un tā apšūta ar alkantaru. Tā varētu patikt tiem, kuriem ir grūtības pierast pie mazā «Peugeot 308» stūres rata. Uz komfortablo AGR sēdekļu atzveltnēm redzams GSe logo, kas kalpo kā atsauce uz «Monza» modeli. Tiem, kuriem svarīga bagāžnieka ietilpība – šeit ir 352 litru telpa, kas ir par 70 l mazāk kā standarta iekšdedzes versijām, toties vairāk nekā Golf GTE (tikai 273 l). Ja ar to nepietiek, tad lielākam plašumam jāizvēlas «Astra Sports Tourer GSe» universāļa versija, kurā, pēc sēdekļu atzveltņu nolaišanas, telpa mantām palielināma no 548 līdz 1574 l. Šādā gadījumā tiek iegūta gandrīz līdzena grīda, taču bagāžnieka pārvalka uzglabāšanai atsevišķa vieta šeit nav paredzēta.

    GSe aizguvis hibrīda tehnoloģiju no Stellantis grupas. Tāpat kā standarta «Astra PHEV» hibrīdā, arī šeit zem pārsega atrodas 1,6 litru benzīna turbomotors, taču šeit četrcilindru agregāts ieguvis papildu jaudu. Sasaistē ar elektrisko motoru tas attīsta 225 ZS un 360 Nm griezi. Tieši tāpat kā Peugeot 308 Hybrid 225.

    7,5 sekunžu spurts tuvojas tiem rādītājiem, kas varētu sajūsmināt esošos OPC versiju īpašniekus. GSe ar apdzīšanas manevriem un citiem ikdienas uzdevumiem tiek galā vairāk nekā labi.

    Pateicoties grīdā iebūvētajam 12,4 kWh akumulatoram, «Astra» prot traukties pat ar 135 km/h, nepatērējot ne piles degvielas. Ražotājs apgalvo, ka bezizmešu režīmā var veikt 64 km, kas siltā gaisa temperatūrā, kas raksturīga Andalūzijai, nav nemaz tik tālu no patiesības. Protams, 1,3 l/100km patēriņu izdosies sasniegt vien tad, ja brauksit īsas distances un neļausit akumulatoram iztukšoties, kas reālos apstākļos ir ļoti sarežģīti. Testējot GSe hibrīdu pilsētā, kalnos un uz šosejas, mūsu vidējais patēriņš bija 6,3 l/100km, tomēr šeit jāņem vērā, ka tas jau bija pēc baterijas iztukšošanās, turklāt neskopojāmies nedz ar veiklu paātrināšanos, nedz sporta režīma izmantošanu. Akumulatora uzlāde ar 7,4 kW lādētāju ilgst aptuveni divas stundas, bet, izmantojot 3,7 kW sienas lādētāju, progress būs divreiz lēnāks.

    Līkumojot Malagas serpentīnos, pamanījām divas interesantas un ļoti noderīgas «Astra» funkcijas. Viena no tām – vidējā ātruma rādījums centrālajā ekrānā brīdī, kad atrodamies vidējā ātruma kontroles zonā. Šis patiesi ir noderīgi, jo pēc veiktas apdzīšanas vai vienkāršas aizmāršības nav vairs jāzīlē, kāds būs bijis mūsu vidējais ātrums, ļaujot izvairīties gan no nepamatoti lēnas braukšanas, gan potenciālās soda kvīts. Nav nemaz jābrauc uz ārzemēs, lai pārliecinātos par šīs fīčas efektivitāti, jo jau drīzumā Latvijā plānots izveidot 16 vidējā ātruma mērīšanas zonas.

    Arī otra funkcija saistīta ar autovadītāju aizmāršību. Gadījumā, ja būsim ilgstoši ieslēguši pagriezienu, automašīna uzskatīs, ka vadītājs to aizmirsis izslēgt un paaugstinās tikšķošo pagrieziena toni. Vairāku zīmolu automašīnās līdzīga pieeja izmantota drošības jostas brīdinājumam, signalizējot arvien skaļāk un uzkrītošāk, līdz beidzot pasažiera spīts cieš sakāvi.

    Būdams modifikāciju klāsta virsotnē, GSe jau uzreiz ir ļoti labi aprīkots. Tam ir divi 12 collu ekrāni, navigācija, bezvadu viedtālruņa uzlāde, elektriski regulējams vadītāja sēdeklis (ar atmiņu), 18 collu diski, kupls skaits drošības asistentu un 360 grādu kamera ar ļoti labu izšķirtspēju u.c. ekstras. Centrālajā displejā redzamā navigācija ir intuitīvāk lietojama kā «Citroen C5 X» vai «Citroen C4 X», turklāt «Android Auto» un «Apple CarPlay» lietojams bezvadu režīmā. Kopumā mums neradās grūtības pārvaldīt multimediju sistēmu un par to daļēji var pateikties arī fiziskajiem slēdžiem (ar vienu pieskārienu mainīt temperatūru gan neizdosies), kas izvietoti gluži kā klaviertaustiņi zem ekrāna. Komiski, ka gluži kā klavieru taustiņi, šie slēdži nav precīzi vienā augstumā, tomēr tā ir tikai sīka nianse.

    Cik maksā labi aprīkots «Astra GSe»? 44 900 eiro. Tas šķiet patiesi daudz par hečbeku, tomēr ir vērts salīdzināt to ar dažu konkurentu cenrāžiem. Jāņem vērā, ka šīs ir sākumcenas, tāpēc aprīkojums starp modeļiem atšķirsies. No šīm cenām var noņemt 2 250 eiro valsts atbalstu.

    «Volkswagen Golf eHybrid» – 48 234 eiro

    «Peugeot 308 Hybrid 225 GT» – 50 300 eiro

    Izskatās, ka nav tik traki. Protams, 44 900 eiro ir cena, kas ne visiem būs pa prātam, taču piedurknē ir vairāki trumpji, kas cenšas šo cenas latiņu attaisnot. Laikos, kad pircēji dod priekšroku krosoveriem, tradicionālajiem hečbekiem pievilināt pircēju maciņus kļūst arvien grūtāk un GSe ir pierādījums, ka auto ražotāji cenšas nepazaudēt šī segmenta nozīmīgumu lielajā auto industrijas pīrāgā.

    Ņemot vērā, ka to samērīgās sportiskās prasmes apvienotas ar efektīvu lietošanu ikdienas ritējumā, tam ir potenciāls kļūt gan par privātpersonu izvēli, gan ierindoties dažu uzņēmumu autoparkos, ja šāda hibrīda iegāde tiek pienācīgi subsidēta.

    Turpinājumā lasi par modernizēto «Grandland GSe»:

    Nākamā lapa

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē