Bez vēstures nav nākotnes. Burtu salikums GSE parādījās jau 70. gados līdz ar «Commodore GS/E» iznākšanu. 80. gados pievienojās «Monza GSE», kas ieguva trīs burtu abreviatūru brīdī, kad ražotājs nolēma atteikties no karburatora. Lielisku šī modeļa eksemplāru varējām aplūkot Malagā.
Līdzās atradās «Manta GSe ElektroMOD». Nepietiek ar to, ka spilgti dzeltenās krāsas auto pasaulē izlaists tikai vienā eksemplārā – mums pat bija iespēja ar to izbraukt. Šis piedzīvojums ir atsevišķa raksta vērts un es nebūtu pārsteigts, ja retro kupejas reinkarnācija no šī pasākuma būtu atspoguļota no žurnālistu puses tikpat daudz kā jaunie modeļi.
GSe mantojums nekur nav zudis. Tagad dinamiskās versijas abreviatūra mainījusi nozīmi no «Grand Sport Einspritzung» uz «Grand Sport electric», rotājot jauno «Astra» un modernizēto «Grandland».
«Plug-in» jeb spraudņa hibrīds, kurā apvienots iekšdedzes dzinējs, akumulators un elektromotors. Raudzīsim, kāds ir rezultāts.
«Opel Manta GSe ElektroMOD» un «Opel Monza GSE»:
Pieprasījums un nākotne
Skaitļi norāda uz to, ka elektrifikācija uzņem apgriezienus. Katrs piektais Vācijā pārdotais «Opel» ir pilnībā elektrisks. Zīmola pārstāvji gan uzreiz atzīmēja, ka arī nākotnē hibrīdi nekur nepazudīs.
Vairākās valstīs, tostarp Latvijā, ar pilnībā elektrisku auto tirdzniecību vēl nesokas tik raiti un tam ir vairāki objektīvi izskaidrojumi, savukārt hibrīda versijas ir pieejamākas un lietošanas ziņā vairāk līdzinās daudziem pierastajai iekšdedzes dzinēja automašīnai.
Jau tuvākajā nākotnē GSe modeļu spektrs tiks paplašināts, sastāvot gan no spraudņa hibrīdiem, gan pilnībā elektriskajām versijām. Ekoloģijas jomā «Opel» nolēmis rādīt priekšzīmi – no nākamā gada viss modeļu klāsts tiks elektrificēts, savukārt jau no 2028. gada pilnībā visi zīmola modeļi Eiropā būs elektriski.
Turpinājumā lasi mūsu iespaidus par «Opel Astra GSe» un «Grandland GSe»: