Dienvidāfrikā Porsche inženieri veic veiktspējas testus, kā arī pēdējos pielāgojumus nepārtrauktas veiktspējas un reproducējamības ziņā. Dubaijā viņi veic karsta klimata izturības braucienus un testē akumulatora uzlādēšanu ekstremālos apstākļos. 30 valstīs visā pasaulē, kur tiek veikti šie visaptverošie testi, temperatūra svārstās no mīnus 35 līdz plus 50 grādiem pēc Celsija skalas.
„Pēc sākotnējās datorsimulācijas un visaptverošām stendpārbaudēm mēs tagad esam sasnieguši šīs grūtās testēšanas programmas pēdējo posmu,” uzsver par modeļu sēriju atbildīgais viceprezidents Štefans Vekbahs. „Līdz Taycan izlaišanai tirgū gada beigās mēs būsim nobraukuši aptuveni sešus miljonus kilometru visā pasaulē. Mēs jau esam ļoti apmierināti ar automobiļu pašreizējo stāvokli. Taycan būs īsts Porsche.”
Porsche elektromobiļiem, protams, ir jāiziet tikpat stingra testēšanas programma kā sporta automobiļiem ar iekšdedzes motoru. Līdztekus izcilas veiktspējas demonstrējumam tas vienmēr ietver neierobežotas piemērotības apliecinājumu ikdienas lietošanai visos klimatiskajos apstākļos. Sevišķi svarīgas funkcijas, piemēram, akumulatora uzlāde vai piedziņas mehānisma un salona temperatūras regulēšana ekstremālos apstākļos ir papildu aspekti ar akumulatoru darbināmos modeļos. Citi tipiski Porsche izstrādes mērķi ietver sportisko veiktspēju, vairākkārtējus paātrinājumus, kā arī ikdienas lietošanai piemērotu nobraucamo attālumu.
Taycan testēšanas posma nozīmīgākie fakti
- Kopējais nobraukums: aptuveni seši miljoni kilometru, no tiem divi miljoni kilometru izturības braucienos.
- Valstis: kopā 30, tostarp ASV, Ķīna, Apvienotie Arābu Emirāti (AAE) un Somija.
- Temperatūra: no mīnus 35 līdz plus 50 grādiem pēc Celsija skalas.
- Gaisa mitrums: no 20 līdz 100 procentiem.
- Augstums: no 85 metriem zem līdz 3000 metriem virs jūras līmeņa.
- Uzlādes cikli: vairāk nekā 100 tūkstoši, izmantojot dažādas uzlādes tehnoloģijas visā pasaulē.
- Izstrādes grupa: aptuveni tūkstoš autovadītāju izmēģinātāju, tehniķu un inženieru.
Virtuāls brauciens pa „Zaļo elli”
Testēšanas speciālisti varēja balstīties uz visaptverošajiem datiem, kas iegūti digitālās testēšanas posmā, izmantojot digitālos prototipus. Pašlaik datori tiek izmantoti jaunā modeļa virsbūves, piedziņas, šasijas, elektronikas un automobiļa kopējā projektēšanā, kā arī funkciju simulēšanā, kas ietver to kopdarbību. Kopumā Taycan virtuālie prototipi ir nobraukuši vairāk nekā desmit miljonus digitālo kilometru.
Tas nozīmē, ka izstrādes inženieri jau agrīnā stadijā sāka braukt ar Taycan pa Nirburgringas Nordšleifi braukšanas simulatorā, lai varētu izmēģināt un novērtēt tā sportisko veiktspēju. Šajā procesā viņi galvenokārt pievērsa uzmanību elektroenerģijas pārvaldībai, kam ir liela nozīme, lai apļa laiks Nordšleifes 20,6 kilometru distancē, kurā tiek uzņemts laiks, nesasniegtu astoņas minūtes.
Jau vairāk nekā 20 tūkstoši potenciālo pircēju
Porsche Taycan tiks prezentēts septembrī un izlaists tirgū gada beigās. Visā pasaulē jau ir vairāk nekā 20 tūkstoši potenciālo pircēju.
Taycan paātrinās no nulles līdz 100 km/h ievērojami ātrāk nekā 3,5 sekundēs. Nobraucamais attālums pārsniedz 500 kilometrus (saskaņā ar NEDC). Automobilī izmantotā 800 V arhitektūra garantē, ka litija jonu akumulatoru var uzlādēt tikai četrās minūtēs, nodrošinot pietiekami daudz enerģijas, lai nobrauktu 100 kilometrus (saskaņā ar NEDC).