Tostarp jaunu vieglo pasažieru automobiļu pārdošanā 2020.gadā Latvijā bija kritums par 25,8%, veidojot 13 522 vienības, savukārt jauna vieglā komerctransporta pārdošana sarukusi par 21,6% – līdz 2120 spēkratiem.
Straujākais pārdoto jaunu vieglo automašīnu skaita samazinājums pagājušajā gadā bija aprīlī un maijā – par attiecīgi 55,2% un 54,4% salīdzinājumā ar 2019.gada attiecīgo mēnesi, bet labākā situācija bija februārī, kad jauno vieglo automašīnu skaita samazinājums veidoja 0,1%.
Savukārt 2020.gada decembrī salīdzinājumā ar 2019.gada decembri pārdoto jaunu vieglo automašīnu skaits Latvijā samazinājies par 27,1% un veidoja 1110 spēkratu, tostarp jaunu vieglo pasažieru automobiļu pārdošana sarukusi par 22,8%, veidojot 973 vienības, kamēr jauna vieglā komerctransporta pārdošana sarukusi par 47,9% – līdz 137 spēkratiem.
Auto asociācijā minēja, ka 2020.gadā salīdzinājumā ar 2019.gadu Latvijā pārdoto jaunu Škoda un Peugeot automašīnu skaits audzis par attiecīgi 8% un 5%, taču Peugeot ir absolūts līderis reeksportā, eksportējot 1465 no pārdotajiem auto, kas ir 45% no kopējā auto eksporta.
Savukārt straujākais kritums pērn bija Nissan un Volkswagen automašīnām – par attiecīgi 41% un 40%. Tāpat samazinājās jaunu Toyota automašīnu pārdošana – par 27%, Hyundai – par 22%, BMW – par 15%, Citroen un Renault – par 11%, bet KIA – par 8%.
Auto asociācijā norādīja, ka atšķirīgie pārdošanas rezultāti ir saistīti ar vairākiem faktoriem, tostarp lielā mērā to ietekmēja tas, cik nozīmīgi pandēmijas pirmais vilnis skāra konkrēto ražotāju, proti, vairāki ražotāji bija spiesti uz laiku apturēt ražotnes pilnībā, kā arī, ņemot vērā pavasarī piedzīvoto tirgus kritumu, vairāki tirgotāji bija piesardzīgi krājumu veidošanā un gada nogalē pieejamo automašīnu skaits izrādījās nepietiekams.
Asociācijā arī informēja, ka 2020.gads iezīmējās ar to, ka Toyota izdevās apsteigt līdzšinējo jaunu auto tirgus līderi Volkswagen.
Pērn Latvijā pārdotas 2380 jaunas Toyota automašīnas, veidojot 15,2% tirgus, bet pārdoto Volkswagen automašīnu skaits veidoja 2134, ieņemot 13,6% tirgus.
Seko Škoda automašīnas – pērn pārdotas 1938 jaunas šīs markas automašīnas, veidojot 12,4% tirgus, Peugeot – 1465, veidojot 9,4% tirgus, Renault – 783, veidojot 5% tirgus, KIA – 674, veidojot 4,3% tirgus, Citroen – 658, veidojot 4,2% tirgus, Nissan – 598, veidojot 3,8% tirgus, Hyundai – 557, veidojot 3,6% tirgus, un BMW – 432, veidojot 2,8% tirgus.
Apkopotie dati arī liecina, ka pagājušajā gadā populārākās bija Toyota Rav4 automašīnas – pārdotas 728 šādas automašīnas, seko Toyota Corolla (699), Škoda Octavia (613), Volkswagen Tiguan (425), Škoda Kodiaq (392), Volkswagen Golf (353), Peugeot 308 (343), Volkswagen Passat (329), KIA Sportage (321) un Nissan Qashqai (278).
Pēc asociācijas datiem, 2020.gadā Latvijā pārdoti kopumā 323 jauni elektroauto. Tostarp 108 Renault Zoe, 63 Volkswagen, 33 Nissan, 29 Hyundai, 16 Porsche Taycan, 14 Audi eTron, 12 BMW i3, 12 Mazda MX30, 11 Peugeot, astoņas Jaguar e-Pace un sešas Tesla.
2019.gadā Latvijā tika pārdotas 20 939 jaunas vieglās automašīnas.