Autotransporta direkcija un kontrolējošās institūcijas ir fiksējušas, ka mobilā lietotne Yandex.Taxi un tīmekļvietne taxi.yandex.lv turpina sniegt pakalpojumus, neskatoties uz to, ka nav reģistrētas, tāpēc direkcija ir vērsusies pie visiem elektronisko sakaru komersantiem ar lūgumu tās bloķēt. Paredzēts, ka tuvāko dienu laikā tas tiks izdarīts.
Pakalpojumu sniedzējs varēs atsākt darboties, tiklīdz būs reģistrējies Autotransporta direkcijā.
Direkcija vērtē arī citus šāda veida pakalpojumu sniedzējus, un plānots, ka tuvākajā laikā varētu lemt arī par citu nereģistrētu tīmekļvietņu un mobilo lietotņu bloķēšanu.
Prasība reģistrēties uz tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzējiem attiecas tad, ja ar tās starpniecību tiek organizēti pasažieru pārvadājumi ar vieglo automobili, tajā skaitā taksometru; ja pakalpojumu var pieteikt, apstiprināt un braucienu apmaksāt, izmantojot tīmekļvietni vai mobilo lietotni.
Tāpat pakalpojumu sniedzējam jānodrošina, lai ar konkrētās tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes starpniecību pakalpojumus pasažieriem varētu piedāvāt tikai licencēti komersanti, kuri ir saņēmuši licences kartīti par katru transportlīdzekli, ar ko tiek veikti pārvadājumi. Tāpat tam jāpārliecinās, ka autovadītāji, kuri nodrošina pasažieru komercpārvadājumus, ir reģistrēti Taksometru vadītāju reģistrā.
Šobrīd Taksometru vadītāju reģistrā ir reģistrējušies 7233 autovadītāji, bet licencēto automobiļu skaits ir aptuveni piecas reizes mazāks.
Lēmums reģistrēt tīmekļvietnes un mobilās lietotnes pieņemts, lai mazinātu ēnu ekonomiku un veidotu pasažieru pārvadājumu nozari caurspīdīgāku. Tādējādi tīmekļvietnes un mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzējiem ir ne tikai jāreģistrējas, vienlaikus sekojot līdzi, lai visi komersanti ievērotu normatīvo aktu prasības, bet arī reizi mēnesī jāsniedz informācija Valsts ieņēmumu dienestam par pārvadājumiem, autovadītājiem un transportlīdzekļiem, ko var izsaukt ar tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes starpniecību.
Tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē, ar kuras starpniecību pasažieris var izsaukt vieglo automobili, jābūt norādītai informācijai par pārvadātāju, autovadītāju, brauciena maksu un maršrutu, jābūt kontaktinformācijai, lai nepieciešamības gadījumā pasažieris var iesniegt sūdzību, kā arī jābūt norādītai pasažieru un bagāžas pārvadāšanas kārtībai, lai nerastos pārpratumi, ja, piemēram, pasažieris nolemtu braucienu atcelt. Tāpat jānodrošina iespēja izsaukt transportlīdzekli, kas piemērots personu ar kustību traucējumiem pārvadāšanai.