Izveidotā vietne cekuloterija.lv ir lietotājam draudzīga un ērta, kalpojot kā piemērs valsts un privāta biznesa veiksmīgai partnerībai. Lai piedalītos Čeku loterijā un pretendētu uz naudas laimestiem, kā arī uz Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieku sarūpētajām balvām, tīmekļa vietnē www.cekuloterija.lv jāreģistrē čeks, kvīts vai biļete par kopējo summu vismaz 5 eiro vērtībā. Darījumu apliecinošam dokumentam jābūt izsniegtam par preci vai pakalpojumu, kas saņemts no Latvijā reģistrēta nodokļu maksātāja.
Čeku loterijā var piedalīties ikviens bez vecuma ierobežojuma, izņemot Valsts ieņēmumu dienesta darbiniekus un Čeku loterijas tīmekļvietnes izstrādātāja SIA “Mobilly” pārstāvjus. Čeku loterijā var piedalīties arī bērni, tikai tādā gadījumā reģistrētajā čekā nedrīkst būt tādi pirkumi kā alkoholiskie dzērieni, tabakas izstrādājumi un enerģijas dzērieni.
Pēc reģistrācijas čeks, kvīts vai biļete obligāti jāsaglabā, jo laimesta gadījumā tas būs jāuzrāda Valsts ieņēmumu dienestā klātienē vai jāiesniedz VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā skenētā veidā.
Sākot no šī gada 1.jūlija Čeku loterijas dalībnieki ikmēneša izlozē varēs laimēt vienu naudas balvu 10 000 eiro vērtībā, trīs naudas balvas 5000 eiro vērtībā un 50 naudas balvas 100 eiro vērtībā. Gada izlozē varēs laimēt vienu naudas balvu 20 000 eiro vērtībā, četras naudas balvas 10 000 eiro vērtībā un piecas naudas balvas 2000 eiro vērtībā. Tāpat katru mēnesi būs iespējams piedalīties arī Padziļinātas sadarbības programmas dalībnieku sarūpēto papildu balvu izlozē.
Visi ir ieguvēji
VID Čeku loterijas projekta vadītāja Anna Šapovala atzīst, ka Čeku loterija ir veiksmīgas sadarbības paraugs: ”Jau izstrādājot konkursa nolikumu, mēs sapratām, ka iesim soli pa solim. Iesākumā izveidosim pamata bāzi, uz kuras pēc tam varēs būvēt sarežģītākus risinājumus. Čeku loterijā ir iesaistīti visi Latvijas iedzīvotāji, tāpēc konkursā īpaši svarīgi bija izvēlēties izstrādātāju ar nevainojamu reputāciju, par kura pieredzi un profesionalitāti nav šaubu. Šis projekts var kalpot kā paraugs tam, ka valsts un privātā biznesa sadarbība var būt caurspīdīga, konstruktīva un profesionāla. No šādas sadarbības ieguvēji ir visi – pasūtītājam un izstrādātājam tā ir jauna pieredze un iespēja mācīties vienam no otra, bet Latvijas sabiedrība iegūst kvalitatīvu produktu, kas mazinās ēnu ekonomiku un stiprinās sabiedrības atbalstu godīgai uzņēmējdarbībai.”
Nestāvēt malā, bet piedalīties
SIA Mobilly izpilddirektors Ģirts Slaviņš uzsver, ka piedalīšanās VID konkursā bija pārdomāts solis: ”Konkursā mēs piedalījāmies vairāku apsvērumu vadīti. Pirmkārt, uzskatījām, ka mūsu uzkrātā pieredze un zināšanu kapacitāte ir sasniegusi to līmeni, kad varam veidot nacionāla mēroga projektus. Otrkārt, redzot, cik smagi valstij klājas ar dažādu e-risinājumu izstrādi, mēs gribējām ne tikai sēdēt malā un kritizēt, bet reāli kaut ko paveikt lietas labā. Un treškārt – mūsu visstingrākā pārliecība ir, ka privātā biznesa pieredzei ir jādarbojas valsts interesēs. Čeku loterija ir tikai viens mazs solītis šajā virzienā. Jo vairāk būs labu, veiksmīgu un kas īpaši svarīgi – godīgu piemēru privāto struktūru un valsts kopīgi veidotiem projektiem, jo straujāk mēs varēsim virzīties uz priekšu arī globāli.”
Turpinājums sekos
“Čeku loterijas sākuma versija ir vienkārša, visiem saprotama un tās izstrādi mēs varējām paveikt salīdzinoši īsā termiņā. Kādi būs nākamie soļi – tas atkarīgs no pasūtītāja vēlmēm. Svarīgi, ka produkts ir gatavs, tas darbojas un pilda savu uzdevumu. Mēs redzam, kas notika, piemēram, ar e-veselību, kuras risinājums tika iecerēts tik sarežģīts, ka izstrāde prasīja gadus un rezultātā, kad tas beidzot tikai izveidots, izrādījās, ka tas jau novecojis un neatbilst aktuālajiem standartiem. Vēlos uzteikt sadarbību ar VID – tā ir mūsu pirmā pieredze, pildot valsts iestādes pasūtījumu, un bažas, ka process būs smagnējs un birokrātisks, nepiepildījās. Tā bija konstruktīva, lietišķa un ieinteresēta sadarbība,” stāsta Slaviņš.