Sakarā ar jauno vilcienu reisu kavējumiem un nemitīgajām tehniskajām problēmām, AS «Pasažieru vilciens», Autotransporta direkcija, «Latvijas dzelzceļš», Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija un Satiksmes ministrija strādās kopā, lai novērstu «Škoda Vagonka» elektrovilcienu radītās sekas.
Jau vēstīja, ka šogad 12.janvārī «Škoda Vagonka» aprēķinātais sods par savlaicīgu jauno elektrovilcienu defektu nenovēršanu garantijas laikā bija 95 000 eiro, bet ar katru dienu, kad «Škoda Vagonka» kavē līgumā noteikto defektu novēršanas termiņu, soda naudas apmērs pieaug. Tāpat Satiksmes Ministrijā atzīmēja, ka Satiksmes ministrs Kaspars Briškens sagaida proaktīvu rīcību no Čehijas uzņēmuma puses un ātrus rezultātus, lai novērstu šo radušos krīzi pasažieru pārvadājumos ar vilcieniem.
Garantijas laikā elektrovilcieniem konstatētie defekti piegādātājam «Škoda Vagonka» ir jānovērš noteiktā termiņā no paziņojuma saņemšanas, tostarp «A» līmeņa defekti ir jānovērš 24 stundu laikā, savukārt «B» līmeņa defekti – 72 stundu laikā.
«Par konstatēto «A» līmeņa defektu,
kad vilciens nevar piedalīties kustībā, var piemērot sodu 1500 eiro apmērā par katru kavēto dienu
kopš termiņa, kad šos defektus vajadzēja novērst, savukārt «B» līmeņa defektiem, kas ir mazāki un netraucē vilciena kustību, var piemērot 500 eiro par katru kavēto dienu,» minēja «Pasažieru vilciena» valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
Tāpat ziņots, ka Briškens ir uzdevis organizēt pilna apjoma ārējo auditu, lai izvērtētu jauno pasažieru elektrovilcienu iepirkumu procesu. Ministrs vēlas, lai tiktu vērtēta tehniskās specifikācijas sagatavošana, vilcienu pieņemšana, ekspluatācijas sākšana un iesaistīto personu atbildība.
Savukārt trešdien, 24.janvārī,
«Pasažieru vilciena» padome paziņoja par atkāpšanos no amata.
Vienlaikus «Pasažieru vilciena» padome gan arī norādīja uz slikto infrastruktūru, kas ir «Latvijas dzelzceļa» pārziņā.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā «Škoda Vagonka» ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.