• No budžeta līdz luksusam – kas pretendē uz «Latvijas Gada auto 2024» titulu?

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    10. novembris, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Raimonds Volonts
    Trīs intensīvas dienas pavadītas, žūrijai izmēģinot visus konkursam «Latvijas Gada auto 2024» pieteiktos automobiļus. Daudzveidīgi gan cenās, gan izskatā, gan arī savās īpašībās – kopā 21 automobilis. Šogad no 3. līdz 5. novembrim testa «poligons» atradās Lilastē ar bāzes vietu viesnīcā «Porto Resort», kur tuvākajā apkārtnē gan taisnas, gan līkumotas šosejas, pilsētu satiksme, sarežģīti grants ceļi un smilšu bezceļa trase. Kādi iespaidi?

    Ar foto un video sesiju jaunajā Mežaparka estrādē sākās konkursa “Latvijas Gada auto 2024” lielais testa brauciens.

    Konkursa “Latvijas Gada auto 2024” dalībnieki ir Škoda Enyaq Coupe iV, Citroën C4 X, Nissan X-Trail, Porsche Cayenne, Peugeot 408, Peugeot 508, Peugeot 2008, KGM Musso, KGM Torres, Renault Austral, Renault Clio, Dacia Duster Extreme, Dacia Jogger Extreme, Hyundai Ioniq 6, Hyundai Kona Electric, Hyundai Kona Hybrid, Audi SQ8 Sportback e-tron, Volkswagen ID.3, Volkswagen Touareg, Baic Beijing X55 un JAC T8 PRO.

    Tomēr ne visi modeļi drīkst pretendēt uz titulu “Latvijas Gada auto 2024”, jo ir modernizētie modeļi vai esošu modeļu modifikācijas. Tie ir modeļi, kas Latvijas tirgū jau kādu laiku bijuši, bet ražotājs tiem veicis dažādus tehniskus uzlabojumus un vizuālas izmaiņas, Bet tie joprojām sacentīsies par balvām papildus nominācijās

    Naudas makam draudzīgākie

    Meklējot kopīgo starp visiem automobiļiem, lielākā daļa no tiem bija SUV modeļi. Saprotams, jo tādas ir tirgus tendences un pircēju vēlmes. Taču tas arī viss par kopīgo – cenas, aprīkojums, izskats un īpašības plašā amplitūdā. Ierasti cenas ziņā draudzīgākie Dacia Duster Extreme un Jogger Extreme savās bagātīgākajās komplektācijās maksā visnotaļ dārgāk, taču joprojām ir ļoti saprātīga izvēle. Abiem modeļiem ir augsts klīrenss, kas sniedz iespējas arī sliktākos ceļa apstākļos. Jogger tagad ir arī hibrīda versija, un septiņvietigajā automobilī itin viegli satilpa 6 ražena izmēra vīri.

    Saprātīga cena arī atjaunotajam Renault Clio, kas paaudžu gaitā saglabājis precīzu vadāmību, sportisku gaitu un pieņemamu komfortu ikdienas lietošanā. Turklāt hibrīda versijā tas būs ļoti ekonomisks. Braukšanas komforts un markai raksturīgi mīkstie sēdekļi ir Citroën C4 X jājamzirdziņš. X pie modeļa nosaukuma norāda uz šī modeļa virzību tuvāk krosoveriem, tāpēc tas var lepoties ar gandrīz 19 cm klīrensu. Savukārt ar izteikti atraktīvu dizainu gan ārienē gan salonā lepojas mazais krosovers Peugeot 2008 – hibrīda versija bagātīgājakā komplektācijā 30 tūkstošu eiro robežās ir vērā ņemams piedāvājums.

    Spožs “premium” segments

    Pretstatā cenā pieejamajiem automobiļiem konkursā “Latvijas Gada auto 2024” spožs bija arī “premium” segments. Pirmais simts tūkstošu eiro slieksni pārkāpa modernizētais Volkswagen Touareg, kam aprīkojumā modernākās šī autoražotāja tehnoloģijas. Laikā, kad autobūvē arvien popularāki kļūst pilnībā vai daļēji elektrificēti risinājumi, Touareg tiek piedāvāts tikai versijā ar dīzeļdzinēju un klasisku automātisko kārbu.

    Par kārtu dārgāks bija jaudīgākais automobilis “Latvijas Gada auto 2024” autoparkā – elektriskais Audi SQ8 e-tron ar 503 zirgspēkiem. Bagātīgs aprīkojums un augsts komforts “premium” segmentā ir pašsaprotams, taču Audi īpaši pārsteidza ar savu vieglo un sportisko vadāmību, ņemot vērā šī automobiļa 2,6 tonnu pašmasu. Savukārt dārgākais šogad bija modernizētais Porsche Cayenne S Coupe ar cenu virs 170 tūkstošiem. Tas jaudas un sniegto emociju ziņā ir līdzīgs SQ8 e-tron modelim, taču papildu gaviles saņēma par izteiksmīgo skaņu no benzīna V8 dzinēja.     

    Pārliecinoši arī bezceļā

    Lai gan ar pilnpiedziņu apveltīti vairāki modeļi, konkursa žūrija bezceļā dzina piecus – divus pikapus un trīs t.s. pilsētas apvidus auto. Ķīniešu pikaps JAC T8 PRO ar vienkāršu uzbūvi, benzīna dzinēju un manuālo pārnesumkārbu parādīja, ka spējīgs arī pievarēt arī grūtākus izaicinājumus par Lilastes tanku ceļu. Līdzīgi arī ar otru pikapu KGM (iepriekš zināms kā SsangYong) Musso – tas gan dārgāks, līdz ar to labāk aprīkots un komfortablāks, pateicoties daudzsviru piekarei aizmugurē.

    Robustajam KGM Torres ar savdabīgo eksterjeru klīrenss ir zemāks nekā pikapiem – 19,5 centimetri, bet arī tas solīdi turēja līdzi abiem augstākajiem bezceļniekiem. Lielākais pārsteigums šajā etapā bija Nissan X-Trail hibrīds ar elektrisko piedziņu. Spriežot pēc glaunā salona iekārtojuma, tas kļuvis vairāk par pilsētnieku, bet smilšainos paugurus un dziļos smilšu sanesumus šķērsoja kā nazis sviestā – vispārliecinošāk no visiem. Ar lielāku pietāti žūrija attiecās pret vairāk kā 100 000 eiro vērto Volkswagen Touareg, tas tika pārbaudīts individuālajos testa braucienos.

    Pieci pilnībā elektriski auto

    Starp konkursa dalībniekiem šogad bija pieci elektriskie automobiļi. Viens no tiem jau iepriekš pieminētais Audi SQ8, bet ar to sportiskas braukšanas ziņā spēja sacensties jaunais Hyundai Ioniq 6 – arī galvu reibinošs paātrinājums, līkumos turas kā pielīmēts, turklāt ar ļoti mazu enerģijas patēriņu. Ioniq 6 ir viens no visvairāk aprunātajiem auto sava izteiksmīgā dizaina dēļ. Ar savdabīgu futūristiski minimālu dizainu izceļas arī otrs konkursā pieteiktais Hyundai modelis Kona.

    Žūrijai salīdzināšanai piešķirti pat veseli divi auto – pilnībā elektriskā versija un hibrīds. Ar salīdzinoši pieticīgu enerģijas patēriņu priecē arī Škoda Enyaq Coupe iV, ņemot vērā šī automobiļa prāvo izmēru. Tam ir ļoti plašs salons un komfortabla gaita, turklāt bagāžas tilpumā 'praktiskākajai’ standarta Enyaq virsbūves versijai zaudē vien 15 litrus. Elektroauto pulkā arī modernizētais hečbeks Volkswagen ID.3 – tas ieguvis uzlabotu infosistēmu un patīkamākus apdares materiālus salonā. Auto brauc ļoti labi un precīzi – īpaši ērti pilsētas satiksmē.

    Izteiksmīgi dizainā

    Runājot par efektīgu dizainu, kas lielākoties ir arī ļoti pievilcīgs, arvien biežāk nāk prātā Francijas auto ražotāji. Viens no tādiem ir Peugeot – līdzīgi dizaina elementi vieno visus trīs (arī augstāk pieminēto 2008) šogad pieteiktos modeļus. Izskatīgais un sportiskais sedans Peugeot 508 ieguvis jaunus dienas gaitas lukturus, vadoties pēc Lemānas sporta sacīkstēm sagatavotā Peugeot 9X8 modeļa noformējuma. Savukārt liftbeku Peugeot 408 tautā mēdz dēvēt par Lamborghini Urus mazo brāli, galvenokārt iespaidīgā aizmugures noformējuma dēļ. Arī Renault aktuālo modeļu gammā ir pamainījusies dizaina valoda. Arvien vairāk apaļīgākas formas, izteiksmīgas krāsas un to kontrasts ar melno krāsu.

    Tāds ir arī jaunais Renault krosovers Austral. Tas pieejams tikai ekonomiskās vieglā hibrīda vai hibrīda versijās, ar patīkami nostrādātu salonu un žiglu infosistēmu. Pilnīgs jaunums Latvijā ir auto no Ķīnas BAIC Beijing X55, kas arī glīti izskatās un ir pieejams košās krāsās. Šim auto var izcelt tā atsaucīgp un ar pārnesumkārbu labi salāgoto benzīna dzinēju, kā arī kluso un komfortablo salonu.

    Tagad pēc aizvadītā Lielā testa brauciena konkursa žūrijai ir jāapkopo iegūtie iespaidi, lai izvirzītu septiņus konkursa finālistus un arī noteiktu, kādas šogad būs papilus nominācijas. Konkursa žūriju veido 16 biedri – autožurnālisti, nozares speciālisti un lielāko autoparku pārvaldītāji Latvijā. Uzvarētāju nominācijā “Latvijas Gada auto 2024 Tautas simpātija” varēs noteikt ikviens interesents. Par savu favorītu var jau nobalsot internetā https://gadaauto.iauto.lv un apmeklējot lielformāta foto izstādi tirdzniecības centrā “Mols” no 13.novembra.

    To, kurš auto iegūs titulu “Latvijas Gada auto 2024” un kas uzvarēs papildus nominācijās, uzzināsim jau 7. decembra vakarā īpašā apbalvošanas ceremonijā, kam varēs sekot līdzi arī TV un interneta tiešraidēs plkst.19:00.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē