Modernizētajam ID.3 konkurentu netrūkst. Pie apvāršņa parādījies jaunais «Toyota Prius» un elektriskais «Astra». Tāpat ir vērts izskatīt arī līdzīga izmēra krosoveru kandidatūras, piemēram, Renault Megane vai jauno Hyundai Kona. Šis ir laiks, kad pieļaujamo kļūdu skaits nedrīkst būt liels, jo sāncenši nesnauž.
Sākotnējais ID.3 lielāko un pelnītāko kritiku izpelnījās tā apdares kvalitātes un multimediju sistēmas darbības dēļ. Rezultāts izskatījās pamatīgi sasteigts, neatbilstot Volkswagen standartiem. Tagad abas šīs sfēras tikušas pie ilgi gaidītiem uzlabojumiem. Apdare kļuvusi mīkstāka un pufīgāka. Durvīs izveidoti lielāki roku atbalsti, bet panelis apšūts ar mīkstāku virsmu.
Protams, arī ekoloģiskā filozofija ir ņemta vērā. Augstas kvalitātes materiālu izmantošana bez dzīvnieku valsts izcelsmes sastāvdaļām atspoguļo Volkswagen stratēģiju attiecībā uz pilnībā elektrisko ID. saimi. Durvju apšuvuma detaļām un sēdekļu materiālam tiek izmantots mikrošķiedras materiāls «Artvelours Eco». Audumā ir 71% reciklāta, kas ir otrreizēji pārstrādāts materiāls. Tas iegūts, pārstrādājot iepriekš vismaz vienu reizi utilizētus plastmasas atkritumus. Labi ir tas, ka pārstrādātais materiāls taustei ir patiesi patīkams, nevis lēts. Pārmaiņas apdares kvalitātē tikai vēlreiz pierāda, cik ļoti tas spēj mainīt atmosfēru salonā un uzlabot braukšanas prieku.
Citi lasa
Otrs būtiskais uzlabojums ir multimediju sistēma. Jau bāzes versijā ID.3 ticis pie 12 collu skārienekrāna. Atjauninājumus multimediju sistēmai turpmāk varēs saņem attālināti. Tas ir nozīmīgs ieguvums, jo multimediju sistēmas darbībā joprojām varam redzēt vietu izaugsmei. Tāpat mēs šeit vēlētos redzēt kvalitatīvāku atpakaļskata kameru un iespēju bagāžnieka vāku atvērt elektriski. Arī skārienjūtīgo pogu darbība uz stūres ir neierasta, bet klimata kontroles līnija zem skārienekrāna joprojām nav izgaismota. Visas kļūdas ar vienu piegājienu neizlabot.
Funkciju izvietojums salonā un ergonomika kļuvusi nemainīga. Aiz stūres atrodas 5,3 collu displejs, kas kalpo kā instrument panelis, bet transmisijas pārnesumus varam mainīt ar pagriežamu kloķīti labajā pusē.
Tāpat ID.3 ticis pie uzlabotām asistentu sistēmām. Par papildu maksu elektroauto var aprīkot ar «Travel Assist», kas apvieno adaptīvo kruīza kontroli un līniju asistentu. Tāpat papildaprīkojumā pieejams paplašinātās realitātes displejs, projicējot informāciju par ātrumu un navigācijas norādēm automašīnas vējstiklā. Interesanti, ka šeit radīts vizuāls apmāns un navigācijas maršruta bultiņas šķietami atrodas tālāk nekā vējstikls. Veiktie uzlabojumi padarījuši ID.3 salonu par patīkamu vietu, kur atrasties.
Kas mainījies ID.3 ārienē? Pirmkārt, virsbūves krāsu paletē pieejams jauns tonis – «Dark Olivine» zaļganīgā krāsa. Otrkārt, no motora pārsega pazudusi melnā plastmasa uzlika, bet sānu daļā izveidoti vizuāli iegrimumi. Tagad pārsegs kļuvis vizuāli garāks un pievilcīgāks, kas viennozīmīgi uzlabo arī ID.3 kopējo tēlu. Tas izskatās vairāk nobriedušāks, mazāk eksperimentāls.
Dizaineri mainījuši arī bamperu dizainu, pārveidojot gaisa dzesēšanas atveres. Šīs izmaiņas padarījušas ID.3 vizuāli platāku. Niansētas izmaiņas manāmas arī aizmugures optikā. To vislabāk varēs pamanīt vien tad, ja līdzās atradīsies vecais ID.3.
Atliek vien filozofēt par to, kādi būtu panākumi sākotnējam ID.3, ja tas būtu nonācis ražošanā šādā kvalitātē, kādu redzam to tagad. Daļēji par neveiklo ID.3 startu var būt pateicīgs «Cupra Born», kas ātri guva popularitāti.
Ar pilnu uzlādi elektriskais hečbeks «Pro Performance» versijā «pēc papīriem» var veikt 392 līdz 428 km. Mūsu testā sanāca par aptuveni 100 km mazāk, tomēr šeit ir jāņem vērā daudz apstākļu – gaisa temperatūra, vadītāja braukšanas stils, ceļa apstākļi, braukšanas vide utt. Kad nedaudz pacentāmies, tad tikām līdz 16,1 kWh/100 km patēriņam, turklāt mēs braucām gandrīz tikai uz šosejas. Kombinētais patēriņš pēc WLTP datiem ir 15,2 kWh/100km un esam droši, ka to ir iespējams sasniegt.
Kas attiecas uz akumulatoru, pircējiem ir iespēja izvēlēties ID.3 «Pro Performance» versiju ar 58 kWh (līdz 428 km) vai ID.3 Pro S ar 88 kWh bateriju (līdz 558 km). Šeit atšķiras tikai nobraucamā distance, jo abām versijām ir 204 ZS. Maksimālais uzlādes ātrums visai pieticīgi 120 kW, taču uzlādes laikā varam īsināt laiku, spēlējot skārienekrānā iebūvētās spēlītes. Bērniem patiks.
Kuru izvēlēties? 58 kWh versija būs par 100 kg vieglāka un 5400 eiro lētāka, bet maksimālajā sniedzamībā tiek zaudēti aptuveni 130 km. Enerģijas patēriņš abām versijām ir vienāds – šeit atliks izskatīt prioritātes.
ID.3 arī turpmāk būs pieejams tikai ar aizmugures piedziņu, kas ziemas periodā var sagādāt šādas tādas grūtības, it īpaši, ārpus pilsētas. To atminējāmies jau šobrīd, kad piemājas mitrajā zālājā tika atstātas spolēšanās pēdas pat ievērojot uzmanīgas darbības ar akseleratora pedāli. Momentānais griezes moments liek 1,8 tonnas smagam hečbekam aktīvi meklēt veidus, kā iegrimt arvien dziļāk.
Garā riteņu bāze un salona plašums joprojām ir ID.3 stiprā puse. Salīdzinot ar Megane, aizmugurē sēdošajiem vietas šeit ir vairāk, padarot to par ērtu ģimenes auto. Bagāžniekā (385 – 1267 l) izveidots zemāks nodalījums, lai no acīm varētu paslēpt uzlādes vadu.
Jau minējām, ka ietilpības ziņā ID.3 kandidē uz saprātīga ģimenes auto titulu. Uz to norāda arī vācu elektroauto gaita. Stabils, komfortabls un relaksējošs bezizmešu auto. Šeit īpaši vērts uzteikt salonā valdošo klusumu un mīksto gaitu uz grants ceļa, kas ne visiem elektroauto ir raksturīgi, veiksmīgi slāpējot pretvēja un rites trokšņus. Sportiskums un azarts šoreiz atlikts tālākā plānā, taču šajos Recaro ripa sēdekļos varēsim justies ļoti ērti. Šeit ir pat masāžas funkcija.
Papildus ražošanai Cvikavā un Drēzdenē, modernizētais «Volkswagen» ID.3 no 2023. gada rudens tiks ražots arī centrālajā rūpnīcā Volfsburgā.
Sākotnējās ID.3 versijas sākuma cena bija 32 990 eiro. Tagad elektriskais hečbeks paaudzies līdz 39 400 eiro (neieskaitot valsts atbalstu). Mūsu testa auto maksāja aptuveni 50 000 eiro, taču pietiekami labi aprīkotu versiju var iegūt par 45 000 eiro.
Visiem ID.3 modeļiem «Volkswagen» nodrošina garantiju, ka akumulatori saglabās vismaz 70% no to izmantojamās kapacitātes pat pēc astoņiem gadiem vai 160 000 kilometru nobraukuma.
Rezumējums
Populārais «Volkswagen» elektroauto tagad izskatās tā, kā tam būtu bijis jāstartē jau no pirmās dienas. Joprojām ir redzama vieta izaugsmei, tomēr tas neapšaubāmi ir kvalitatīvāks, izskatīgāks un labāk nostrādāts. Tāds, ko noteikti ir vērts izskatīt, ja vēlaties pārsēsties uz elektrisko spēkratu.