• Modernizētā «Škoda Kodiaq RS» pirmais brauciens

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    14. novembris, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Škoda klāstā šobrīd ir četri SUV segmenta modeļi un «Kodiaq» bija pirmais, kurš kļuva par daļu no sportiskās RS saimes. Tas paguva pat kļūt par pasaulē ātrāko septiņvietīgo SUV Nirburgringā, pieveicot «zaļās elles» apli 9 minūtēs un 29 sekundēs. Tagad zīmola lielākais modelis ticis atjaunināts.

    Neraugoties uz dažādiem autobūves izaicinājumiem, četru gadu laikā «Škoda» saražojusi vairāk nekā 750 000 «Kodiaq» eksemplāru visā pasaulē. Lai arī šis nav čehu zīmola pārdotākais auto, «Škoda» apvidnieks iemantojis pircēju uzmanību un kļuvis iecienīts arī pie mums.

    Tā popularitāti izskaidrot nav sarežģīti. Ietilpīgs vidējā izmēra SUV ar septiņām sēdvietām, kas pieejams dažādās dzinēju un piedziņas versijās. Papildinot to ar visai augstās kvalitātes apdari un citiem Škoda labumiem, beigu beigās tas sastāda ļoti sīvu konkurenci citiem Eiropas auto zīmoliem.

    Vizuālās izmaiņas

    Kā atšķirt jauno versiju no iepriekšējās? To nebūs viegli izdarīt, jo vizuālās izmaiņas ir niansētas. Feisliftotā «Kodiaq» priekšējie «Matrix LED» lukturi kļuvuši šaurāki un pieejami bez papildu maksas, sākot jau ar «Sportline» aprīkojuma līmeni. Nelielas izmaiņas skārušas arī dekoratīvo radiatora režģi, miglas lukturus un bampera formu. Disku izvēli papildinājis jauns 20 collu stils. Tāpat vērts atzīmēt jaunā dizaina trīsspieķu ādas stūri ar DSG pārnesumu pārslēdzējiem – ļoti izskatīga un ērta.

    Uzlūkojot «Kodiaq» no aizmugures, viena nianse ir acīmredzamāka – zīmola logotips aizstāts ar «Škoda» uzrakstu. Arī šeit LED optikai ir animētie pagriezienu rādītāji, turklāt, atslēdzot un aizslēdzot automašīnu, tā sasveicinās ar animētiem gaismu efektiem. Acīgākie pamanīs arī jaunu jumta spoileri.

    Lūk, iespēja atrast piecas atšķirības:

    Salons un ietilpība

    Būvēts uz kopīgas MQB platformas ar «Tiguan Allspace», «Kodiaq» salons gatavs uzņemt līdz pat septiņiem cilvēkiem. Ja vien nedodaties īsā izbraucienā, tad līdzīgi kā «Tiguan», arī šeit trešā sēdekļu rinda drīzāk būs piemērota mazajiem braucējiem. Otrajā sēdekļu rindā plašums ir iespaidīgs un pat ar panorāmas jumtu vieta galvām būs pārpārēm.

    Vadītājs un blakussēdētājs braucienu varēs izbaudīt ne tikai izskatīgos, bet arī ļoti ērtos sēdekļos. Sportiskā tipa sēdekļiem ir labs sānu atbalsts un tie ir gan ventilējami, gan apsildāmi. Nelieli pārmetumi gan varētu rasties aizmugurē sēdošajiem, jo monolītās atzveltnes ierobežo priekšējo pārskatāmību.

    Septiņvietīgajā versijā aiz trešās rindas sēdekļiem paliek 270 litru telpa, stipri ierobežojot līdzi ņemamās bagāžas daudzumu. Ja izmantojam divas sēdekļu rindas, kravas telpa palielinās līdz 765 litriem, bet, atstājot paceltus tikai priekšējos sēdekļus, tiek iegūts 2005 litru plašums. Būtiski, ka, nolaižot sēdekļu atzveltnes, grīda ir līdzena. Izvēloties piecvietīgo versiju, ietilpība sniedzas no 835 līdz 2065 l, ļaujot salonā ievietot patiesi daudz mantu.

    Vienīgās pretenzījas attiecībā uz interjeru ir pret karbona apdares imitāciju, kas redzama gan uz sēdekļiem, gan paneļa. Vizuāli šī plēve nepaaugstina nedz sportiskās izjūtas, nedz kvalitātes standartus, turklāt tā izmantota pārspīlēti daudz, it īpaši, uz augšējā cimdu nodalījuma.

    Lai tiktu līdzi straujo tempu uzņēmušajām tehnoloģijām, «Kodiaq» apgādāts gan ar modernāku virtuālo kokpitu jeb digitālo 12,3 collu instrumentu paneli, ko iespējams konfigurēt pēc sirds patikas, gan ar viegli saprotamu 9,2 collu multimediju sistēmas ekrānu.

    Atšķirībā no «Volkswagen», «Škoda» saglabājusi klimata kontroli ar fiziskām pogām. Ņemot vērā, ka šis koncepts ir bezgala vienkāršs, tas strādā bez aizturēm vai aizķeršanās. Dažas lietas vienkārši nav nepieciešams sarežģīt.

    Tāpat «Kodiaq» saglabājis plašu klāstu ar «Simply Clever» risinājumiem – lietussargu durvīs, stāvvietas pulksteņa turētāju, mantu tīklus bagāžniekā un citus atjautīgus risinājumus. Tas nudien pierāda to, cik ļoti autovadītāja dzīvi spēj atvieglot pat nelielas inovācijas un šķietami sīkumi. It īpaši, ja runājam par ģimenes auto.

    Tehnika

    Sākotnējo «Kodiaq RS» bija iespējams iegādāties ar jaudīgāko dīzeļdzinēju (240 ZS) čehu automobiļu vēsturē, lieliski apvienojot ģimenes auto vajadzības ar dinamisku raksturu. Līdz ar modernizāciju šis motors vairs nav pieejams un palikusi viena izvēle – no «Volkswgen Golf GTI» aizgūtais 2,0 litru TSI četrcilindru benzīna agregāts, kas attīsta 245 ZS un 370 Nm griezes momentu. GTI dzinējs ģimenes apvidniekā – šis ir mārketinga sauklis, kas strādā pats par sevi.

    6,5 sekundes līdz 100 km/h nav tas žilbinošākais rādītājs Nirburgringas rekordam, taču pietiekami iespaidīgi septiņvietīgam automobilim, turklāt tas demonstrē atšķirīgu temperamentu. Jā, tas ir klusāks, 56 kg vieglāks un par 0,5 sekundēm ātrāks nekā iepriekš izmantotais dīzeļdzinējs, tomēr benzīna turbomotors patērē teju par trim litriem vairāk degvielas uz katriem 100 km. Pēc WLTP datiem «Kodiaq RS» tagad ēd aptuveni 8,7 – 9 l/100 km, kas noapaļosies līdz divciparu skaitlim reālajā vidē.

    Jaudīgam pilnpiedziņas SUV tas ir pieņemami, tomēr dīzeļa alternatīva nenāktu par ļaunu. Ņemot vērā, ka TSI griezes moments ir ievērojami mazāks nekā TDI, dzinējam jāstrādā ļoti sparīgi, lai sasniegtu tos pašus rezultātus.

    Lai arī uz virsbūves redzama RS abreviatūra, sirdī «Kodiaq» ir komfortabls un praktisks ģimenes auto. Protams, zemprofila riepas un 20 collu diski liek par sevi manīt bedrainākos posmos, taču ārpus sporta režīma tas ir civilizēts ikdienas auto ar nelielu asumiņu, kas uzmirdz taisnēs, ne līkumos. Katrā ziņā tas nebūt nav uzpūsts «Golf GTI», bet gan feins un ietilpīgs ģimenes SUV.

    Tehniskie dati:

    Cena

    Kamēr lētākais iespējamais «Kodiaq» pieejams par 28 660 eiro («Active» aprīkojuma līmenis ar 1,5 litru TSI un mehānisko transmisiju), RS versijas sākumcena ir 45 480 eiro.

    Mūsu testa auto gadījumā šim skaitlim var pievienot vēl aptuveni 8000 eiro, kas tiek ieguldīti papildaprīkojumā – trīszonu klimata kontrole, autonomā apsilde, apsildāms vējstikls, atpakaļskata kamera ar mazgāšanas sistēmu, «Canton» audio sistēma, 9,2 collu multimediju displejs ar «Columbus» navigācijas sistēmu un citas papildu ekstras.

    Pietuvojoties 55 000 eiro slieksnim, šis ir brīdis, kad daži pircēji varētu lūkoties «Sportline» versijas virzienā, kas pieejama no 37 330 eiro ar 1,5 l dzinēju (150 ZS) vai no 41 440 eiro ar 2,0 l TSI (190 ZS), samierinoties ar mazāku jaudu, bet joprojām pietiekami jaudīgu aprīkojumu.

    Aktuālā cenu lapa (14.11.2022):

    Rezumējums

    Škoda «Kodiaq» ar «Golf GTI» dzinēju ir ļoti interesants salikums, kas nav mazinājis «Kodiaq» pievilcību un daudzpusību. Šis ir izskatīgs un kvalitatīvs SUV, kas piedāvā ar stilu un komfortu ceļojumā doties līdz pat septiņiem cilvēkiem. Mēs ar prieku šeit redzētu arī dīzeļdzinēja alternatīvu, taču laiks uz vietas nestāv.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē