Vairākiem ražotājiem šis ir ražas gads, kad jauni modeļi plūst dīlera noliktavās viens pēc otra. Šis ir nozīmīgs gads arī Renault zīmolam, jo pie apvāršņa jau ir Rafale un Symbioz krosoveri, nupat iznācis ietilpīgais Espace un elektriskais Scenic, bet tuvojoties gada izskaņai, ieplānots kompaktais Renault 5, kā arī Renault 4 krosovers. Starp visiem jaunumiem iespraukusies arī Captur pilsētas krosovera modernizācija.
Feislifta jeb atsvaidzinātās versijas izstrādē Renault ir ieguldījis apjomīgu darbu, jo no ārpuses ir pat grūti atpazīt, ka tas ir Captur. Ja aizmugurējo lukturu C formas vaibstos vēl ir manāmas līdzinās iepriekšējās iterācijas dizainam, iegūstot jaunu optikas grafiku, tad pilsētas krosovera priekšējais tēls ir pilnībā izstrādāts no jauna. Šāda pieeja atsvaidzināto modeļu gadījumā nav bieži redzēta, taču rezultāts ir ļoti pārliecinošs.
Citi lasa
Svaigais Captur seko aktuālajai zīmola dizaina valodai, eksterjerā integrējot gan jaunās LED dienasgaismas, gan pārveidoto radiatora režģi, kura vidū gozējas dimanta formas logotips, kas iemieso jauno identitāti.
No pirmā acu uzmetiena interjerā būtisku izmaiņu nav, taču tiklīdz iedarbinam automobili, tā ieraugām, ka Renault ir izmantojis iespēju uzlabot visus salonā esošos displejus. 10,25 collu digitālais instrumentu panelis apguvis vairāk funkciju, savukārt centrālais displejs visām versijām būs 10,4 collas liels, iegūstot ilgi gaidīto Google karti un pakalpojumus. OpenR link multivides sistēma darbojas patiesi labi un šis ir lauciņš, ko Renault zīmola modeļiem izdevies atstrādāt ļoti augstā līmenī. Vienlaikus jāatzīmē, ka klimata kontroles vadība uzticēta fiziskiem slēdžiem turpat zem ekrāna – labākais no abām pasaulēm.
Tagad Captur arsenālā ir 28 uzlabotas vadītāja palīdzības sistēmas, kuru vidū ir arī 360 grādu kamera. Diemžēl kameras attēla kvalitāte netiek līdzi mūsdienu standartiem, tāpēc ērtāk būs paļauties uz salona un sānskata spoguļiem.
Nospiežot kreisajā pusē novietoto My Safety pogu, acumirklī var aktivizēt iepriekš iestatīto drošības sistēmu konfigurāciju. Tas būs noderīgi tiem, kuri no dažiem palīgiem labprāt atsakās, piemēram, līniju asistenta vai brīdinājuma par atļautā ātruma pārkāpšanu.
Kā jau tas mūsdienās ierasts, salona apdarē vairs nav pieejama īstā āda, tā vietā priekšroku dodot pārstrādātiem materiāliem. Ja vēlaties šikāku interjeru ar odziņu, Esprit Alpine versija šīm prasībām atbildīs vislabāk.
Lai padarītu kompakto krosoveru praktiskāku, aizmugures sēdekli var pabīdīt 16 cm amplitūdā, dodot vairāk vietas bagāžai vai pasažieru kājām. Bagāžnieka kopējā ietilpība sasniedz 536 litrus. Tas gan ar nosacījumu, ka sēdekli pabīdīsiet maksimāli tuvu priekšā sēdošajiem, tādejādi līdz minimumam samazinot vietu kājām otrajā rindā sēdošajiem. Hibrīda gadījumā brīvā telpa būs par aptuveni 100 litriem mazāka. Tiklīdz sēdekļu atzveltnes tiek nolocītas, kopējā telpa mantām palielinās līdz 1596 litriem (1458 l hibrīda versijā).
Tehnika
Pilsētas krosovers lielāko daļu savas dzīves pavadīs betona džungļos, tāpēc tas itin labi iztiek ar viena litra trīscilindru turbomotoru, kas attīsta 90 ZS. Garākām distancēm labāk būs piemērots 140 zirgspēku jaudīgais četrcilindru 1,3 litru turbomotors vai tāda paša tilpuma 160 ZS versija. Transmisiju klāstā ir gan sešpakāpju mehānika, gan EDC divsajūga automātiskā transmisija.
Kā alternatīvu var izskatīt E-Tech 1,6 litru pilno hibrīda dzinēju, kas attīsta 145 ZS. Šeit apvienots 34 kW elektromotors, 18 kW starteris-ģenerators un 1,2 kWh baterija. Renault norāda, ka 80% no laika, ko pavadāt braucot pilsētvidē, automobilis darbosies tikai ar elektrību. To, vai šāds procentuālais apjoms ir precīzs, testa braucienā ir grūti noteikt, taču iekšdedzes dzinējs pilsētā tiešām darbojas reti.
Uzsākot kustību, krosovers vienmēr brauc, izmantojot tikai elektromotoru.
Vienīgo satricinājumu salonā sēdošo ausīm hibrīds rada brīdī, kad no līdzenuma sākam virzīties nelielā kāpumā. Šajā brīdī hibrīda transmisija var nedaudz apjukt, uz 2–3 sekundēm iedarbinot iekšdedzes dzinēju ļoti augstos apgriezienos.
Nepiedomājot pie ekoloģiskas braukšanas pamatprincipiem, četru stundu brauciens pa Madrides apkārtnes ceļiem noslēdzās ar 4,9 l/100km degvielas patēriņu, kas teju precīzi saskan ar ražotāja solītajiem 4,6 l/100km. Šeit jāpiebilst, ka izvēlējāmies standarta braukšanas režīmu, neaktivizējot ekonomisko vai sporta režīmu. Tie, kuri īpaši pacentās, pilsētā sasniedza pat 4 l/100km patēriņu.
Ar vienu uzlādi hibrīds spēj nobraukt pat 1000 km distanci. Šāda izmēra automobilim ilga braukšana bez apstājas nav prioritāte, taču ir patīkami, ka uz ilgāku laiku varam aizmirst par degvielas uzpildes nepieciešamību.
Ja ar to vēl nav gana, tad labākajās Dacia tradīcijās arī modernizētais Captur ir ieguvis 1,0 litra LPG versiju (100 ZS), kas ļauj veikt pat 1300 km ar vienu uzpildi. Dīzeļdzinēji ir atstāti pagātnei.
Krosovera gaita ir vairāk vērsta uz komfortu. Gaitas kvalitāti uzlabo arī ražotāja veiktās izmaiņas amortizatoru regulējumos, savukārt stūres stingrību un akseleratora pedāļa atsaucību var regulēt ar braukšanas režīmu palīdzību. Par sporta tas nekļūs, taču ar Captur visai veikli var pieveikt šauru ielu labirintus, it īpaši, ja esat izvēlējies komfortablos sporta sēdekļus ar sānu atbalstu.
Aprīkojums
Captur aprīkojuma līmeņus sastāv no Evolution un Techno versijām. Lai arī kāds būtu modelis, latvieši iecienījuši izvēlēties arī visaugstākā plauktiņa specifikācijas. Turpmāk RS Line vietā stāsies pievilcīgais Esprit Alpine aprīkojuma līmenis, kas gan pieejams tikai ar hibrīda dzinēju vai 160 ZS benzīna agregātu. Esprit Alpine versijā Captur iegūs 19 collu vieglmetāla diskus. Ja komforts ir prioritāte, mēs iesakām labāk priekšroku dot 17 vai 18 collu diskiem, kuriem ir visai gruntīga biezuma riepa.
Ja Captur salons ir viendabīgi tumšs, tad eksterjera krāsu gamma ir dzīvespriecīgāka, piedāvājot klientam izvēlēties kādu no 14 divtoņu kombinācijām un tikpat krāsām.
Konkurenti
Ikvienā krosoveru apakšsegmentā valda ļoti sīva konkurence, un pilsētas krosoveru klase nav izņēmums. Spānijas ielās iepriekšējās Captur versijas redzamas visai bieži, un franču zīmols ir sarūpējis piedāvājumu, kas ļaus izcelties uz alternatīvu fona arī modernizētajai versijai.
Viens no Captur trumpjiem ir plašais spēka agregātu spektrs.
Līdztekus pilnajam hibrīdam ir pieejami vieglie hibrīda, benzīna un benzīna/LPG dzinēji. Salīdzinājumam – Toyota Yaris Cross pieejams ar hibrīdu un benzīna motoru, savukārt Škoda Kamiq, Volkswagen T-Cross un Taigo pieejami tikai ar benzīna agregātiem.
Tāpat Captur, salīdzinot ar visiem iepriekšminētajiem, ir lielāks gan bagāžas nodalījums, gan centrālais ekrāns, turklāt franču krosovers ir vienīgais, kuram aizmugures sēdekli ir iespējams pabīdīt.
Un pats galvenais – cena. Neņemot vērā visus ieguvumus, kas nākuši līdz ar modernizāciju, Captur sākumcena nav mainījusies un tas pieejams no 19 790 eiro. Tas ir par 1500 – 8000 eiro lētāk, nekā augstākminētie konkurenti.
Tuvu šim piedāvājumam ir Ford Puma, kas pieejams no 19 990 eiro, piedāvājot benzīna un 48v hibrīda agregātus.
Vērtējums
Pilsētas krosoveru klasē bez kompromisiem neiztikt, taču modernizētajam Captur to ir mazāk nekā vairumam konkurentu. Pieejamā cena, plašais dzinēju spektrs, hibrīda efektivitāte, praktiskums un pievilcīgā Esprit Alpine versija ir faktori, kas francūzi izceļ uz citu fona.