Dzinēji
«Duster» pieejams ar viena litra trīscilindru benzīna agregātu, kas atkarībā no versijas attīsta 90, 100 vai 130 ZS, kā arī 1,3 litru 150 ZS modifikāciju. Tāpat varam iegūt arī 1,5 litru četrcilindru 115 ZS dīzeļa agregātu. Lai arī kas tiktu izvēlēts, visi motori savienoti ar sešpakāpju mehāniku. «Duster» un pilnpiedziņa sader kā cimds ar roku, tāpēc visu riteņu piedziņa šeit ir pieejama gan benzīna, gan dīzeļa agregātam.
Pieejama arī viena versija ar automātisko transmisiju. No «Renault» aizgūtais EDC («Efficient Dual Clutch») sastrēgumu burzmā mēdz zaudēt savu plūdenumu, tomēr pārējā laikā tas strādā tikpat neuzkrītoši kā jebkurš cits divsajūgu automāts. Šobrīd tas pieejams ar visjaudīgāko 1,3 litru 150 ZS benzīna dzinēja versiju. Tam ir ne tikai visvairāk zirgspēku un ņūtonmetru, bet arī spurts līdz 100 km/h iekļausies zem 10 sekundēm.
Pat, ja auto ir vienkāršs, daļai autovadītāju veikla apdzīšana ir svarīga, un TCe 150 EDC modifikācija atbilst šīm prasībām. Izbraukt Polijas autobāņus un Čehijas kalnus 5 pieaugušo sastāvā, ko papildina arī līdz griestiem piekrauts bagāžnieks, 150 ZS versija ir īstā, ja šāda tipa ceļojumi jūsu dzīvē nav nekāds retums. Turklāt degvielas patēriņš bija vien 6,7 l/100km.
Latvieša sapnis par dīzeli, pilnpiedziņu un automātu pagaidām šeit palicis nepiepildīts, toties tā vietā varam iegūt benzīns/gāze versiju. Atšķirībā no «Škoda», kas cenšas iedibināt saspiestās dabasgāzes (CNG) filozofiju, «Dacia» varētu būt teju vienīgais zīmols, kas jau no rūpnīcas piedāvā iegādāties dzinējus ar sašķidrinātās gāzes sistēmām (LPG). Izbraukājot Vidzemes zemes ceļus un lūkojoties pēc Cēsu rallija labākajiem skatupunktiem, «Duster Eco-G» versija uzrādīja iespaidīgu efektivitāti, ļaujot ar vienu degvielas bāku un gāzes balonu nobraukt pat 1300 km. Jāņem vērā, ka šis brauciens nudien netika aizvadīts, domājot par ekonomiskas braukšanas pamatprincipiem.
Statistika liecina, ka gāzes versijas pircēji ir iecienījuši. Katra trešā automašīna, kas tiek pārdota privātpersonām Baltijas valstīs, ir automašīna ar rūpnīcā uzstādītu LPG iekārtu.
«Dacia» modeļiem ir kopīga iezīme – kad iedegas degvielas dzeltenā lampiņa, no instrumentu paneļa pazūd atlikušo kilometru daudzums. Tieši tajā brīdī, kad katrs kilometrs ir no svara, to skaitu mēs vairs nevaram redzēt. Pirmajā reizē tas ir negaidīts pārsteigums.
Apskata turpinājums: