• Modernizētā «Dacia Duster Extreme» pirmais brauciens

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    21. septembris, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    4/8Gaita

    Gaita

    Dažiem šķiet, ka «Duster» drīkst iegādāties tikai ar pilnpiedziņu, taču jāteic, ka 21 cm klīrenss ļauj iebraukt pārsteidzoši daudz vietās, netraumējot auto apakšu. Šeit jāuzteic arī īsās virsbūves pārkares, kas lieliski palīdz bezceļos. Meklējot labākos rallija skatpunktus, iebraukšana pļavā vai tikšana pāri mērenam grāvim nebija problēma.

    Kas attiecas uz pilnpiedziņu, tad ir vērts atcerēties, ka «Duster» tiek izmantoti kā īsti darba zirgi tādos uzņēmumos kā Latvijas valsts meži. Šie ir darba apstākļi, ko varētu izturēt vien retais SUV, jo runa nav tikai par lētāko iepirkumu, bet arī automobiļa darba spējām sarežģītā apvidū.

    Normālos braukšanas apstākļos 4×4 versijai vilkme tiek pievadīta tikai priekšējiem riteņiem, bet, tiklīdz kāds no riteņiem izbuksē, elektronika pieslēdz arī aizmugures tiltu. Ar vadības slēdža palīdzību transmisijai var pārslēgt trīs darbības režīmus: priekšpiedziņas, automātisko un bloķējošo, kurā griezes moments starp abiem tiltiem tiek sadalīts uz pusēm. Vēl jāpiebilst, ka smagos apstākļos jūtami palīdz tāds vienkāršs tehniskais risinājums kā pirmais pārnesums ar augstu pārnesumu attiecību, kas ļauj ļoti lēni ar stabiliem dzinēja apgriezieniem pārvarēt šaubīgas vietas, nebaidoties nosvilināt sajūgu.

    Kas attiecas uz gaitas īpašībām, «Duster» komfortabli jūtas tur, kur citi nejūtas savā ādā. Protams, tapsējumi virsbūves apakšā un riteņu arku iešpusēs ir minimāli, tāpēc uz grants ceļa skaļi dzirdama akmeņu dauzīšanās, un blīvgumijas ne vienmēr spēj absorbēt visus putekļus, tomēr savu darbiņu «Duster» paveic labi. Laika gaitā arī korozijas apstrāde kļuvusi labāka, kas Latvijā ir ļoti aktuāls temats.

    Balstiekārta piedod teju visus ceļu nelīdzenumus, turklāt jums nav jādzīvo lauku reģionā, lai to izbaudītu. Mūsu galvaspilsētas ceļi ar bedrēm, dziļajiem aku vākiem un citām nedienām uz apkārtējo pilsētu fona vērtējami ļoti zemu, tāpēc «Duster» derēs arī rīdziniekiem. Stūre pilsētvidē ir ļoti viegla, ļaujot uz vietas operēt ar stūri pat ar vienu pirkstu.

    Lielāko kritiku «Dacia» modeļi izpelnas par sēdekļu ergonomikas trūkumu. Daži pat sūdzas, ka nespēj veikt 200 km garu distanci bez muguras sāpēm. Ar katru nākamo uzlabojumu «Duster» sēdeklis ir kļuvis labāks, tomēr tam vēl ir pietiekami tāls ceļš ejams, lai tiktu vismaz līdz «Renault» līmenim. Runa mazāk ir par komfortu (lai arī pat pagalvis ir ļoti ciets) kā par sēdekļa regulācijas iespējām. Tiesa, tas ir ļoti atkarīgs no braucēja ķermeņa uzbūves. Kamēr vienam «Duster» sēdpozīcijas nesagadās raizes, citam tas būs nepatīkams pārsteigums.

    Apskata turpinājums:

    Nākamā lapa

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē