• Mīti un jautājumi par elektroauto piemērotību ģimenei, ziemai un braukšanai uz laukiem

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    26. oktobris, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Pixabay
    Elektroauto ielās redzam arvien biežāk un jautājumu par tiem arī ir daudz, piemēram, vai elektroauto tiešām ir finansiāli izdevīgs, videi draudzīgs un piemērots ģimenēm?

    Visbiežāk dzirdētos mītus komentē Ansis Bogustovs, elektroauto entuziasts un īpašnieks, četru bērnu tēvs ar elektroauto pirmo reizi brauca pirms vairāk nekā 10 gadiem, kad strādāja Briselē.

    Mīts: tas ir dārgi

    Arī pirmie telefoni kādreiz bija dārgi. Jebkas, kas ir jauns un inovatīvs, sākotnēji izmaksā vairāk, savukārt pēc tam līdz ar plašāku lietošanu un, pilnveidojoties tehnoloģijām, izmaksas sarūk.

    Ieteiktu sākt ar sava ikdienas transporta patēriņa aprēķināšanu. Es sarēķināju reālās izmaksas un vajadzības – cik bieži, kādus attālumus veicu, kad braucam visa ģimene, kad divatā ar sievu vai pa vienam. Savu elektroauto sākotnēji nopirku kā otro auto, bet laika gaitā tas kļuva par vienīgo.

    Mīts: tas nav ģimenei piemēroti

    Mēs dzīvojam Rīgā, esam pilsētnieki. Galvenais neieciklēties uz aplamu pieņēmumu – ar elektroauto taču neaizbraukšu līdz Briselei. Nav arī jābrauc! Cik bieži galu galā brauksiet līdz Briselei? Es neapceļoju pasauli ar elektroautomobili. Ja nepieciešams braukt tālākas gabalus, īrējam koplietošanas auto. Ar mūsu elektroauto nav nekādu problēmu nedz ģimenei ar visiem bērniem aizbraukt pie vecmāmiņas, nedz pašiem aizbraukt, piemēram, uz Daugavpili.

    Mīts: ziema ir elektroauto lielākā problēma

    Jaunajos elektroauto tas ir atrisināts un apsilde nepatērē lielu daļu no akumulatora rezerves, turklāt tā ir pārspīlēta problēma. Kā es to risināju? Sildīju tikai savu beņķi nevis visu salonu. Ir virkne knifu, kurus apgūsti, lietojot elektroautomobili, piemēram, kā nobraucienos uz Siguldas šosejas ripināt nevis gāzēt, lai taupītu bateriju.

    Mīts: dzīvoklis un elektroauto nav savienojami

    Sākotnēji uzlāde varētu šķist apgrūtinošāka, taču tas nerada nekādas grūtības, jo uzlādēt auto varu, piemēram, kamēr strādāju. Turklāt, elektroauto noteikti nav jālādē katru dienu. Ja dienā nobrauc, piemēram, 50 kilometrus – uz darbu – no darba, tad pietiek ar vienu uzlādi nedēļā.

    Ikdienas plānošanu un uzlādes tīklu pārzināšanu izdodas ātri apgūt. Protams, mums ar sievu vakarā ir tradicionālais jautājums – cik palika? Ar to domājam, cik kilometrus ar esošo bateriju var nobraukt un jārēķinās, ka nav forši otram atstāt neuzlādētu auto.

     

    Lai turpinātu lasīt, reģistrējies!

    Iegūsti piekļuvi labākajam saturam, jaunumiem par Tev interesējošām tēmām, podkāstiem un citiem jaunumiem mūsu portālā

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē