• Mazi un stilīgi – ne visiem jaunajiem auto jābūt krosoveriem

    Auto industrija
    Santa.lv
    Santa.lv
    Šodien
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Lai gan jaunu auto tirgū vislielākais pieprasījums ir pēc SUV un krosoveriem, interese saglabājas arī par citiem segmentiem. Jo īpaši tas attiecas uz mazauto klasi, kas jau no laika gala bijusi pieprasīta tieši Eiropā. Šo noturīgo tendenci var izskaidrot ar faktu, ka mazāki modeļi cilvēkiem vienmēr ir bijuši pieejamāki, turklāt tie ir labāk piemēroti Eiropas šaurajām ielām un ir ārkārtīgi praktiski. Turklāt ražotāji meklē un arī atrod jaunus veidus, kā pievērst uzmanību mazajiem spēkratiem, tāpēc, domājams, populāri tie būs vēl ilgi.

    Jaunās paaudzes elektromobiļi

    Saskaņā ar statistikas platformas Statista datiem 2023. gadā Eiropas Savienībā tika fiksēts lielākais jaunu SUV pirkumu skaits – 3,09 miljoni. Otrajā vietā ierindojās mazās klases pārstāvji, kurus iegādājās 1,87 miljoni cilvēku.

    Eksperti uzsver, ka elektroauto popularitātes vilnis, kas Eiropā tikai plešas plašumā, mazauto segmentu varētu padarīt vēl dzīvīgāku. Jau tagad ražotāji cits pēc cita tieši šajā klasē prezentē cilvēku maciņiem pieejamus modeļus. Daži no tiem ir jau labi pazīstamu modeļu elektriskā versija, piemēram, Citroën ë-C3. Citi ir aizguvuši vēsturiski populāra modeļa nosaukumu, piemēram, Renault 5 E-Tech. Tāpat ir arī pilnīgi jaunumi, piemēram, korejiešu Hyundai Inster.

    Visu šo modeļu sākumcena ir mazāka par 30 000 eiro, turklāt tie var būt vēl lētāki, ja izmanto elektroauto iegādei pieejamo valsts atbalstu 4500 eiro apmērā.

    Pilsētas elektroauto tāldarbība ar vienu uzlādi tagad pārsniedz 300 km – pietiekami, lai vairumam eiropiešu pietiktu veselai nedēļai. Piemēram, ë-C3 ar 44 kWh akumulatoru var nobraukt 324 km (WLTP), savukārt Inster ar 49 kWh akumulatoru – 355 km.

    Bagātīgāks aprīkojums

    Gan elektroauto, gan iekšdedzes mašīnas šajā segmentā iegūst arvien iespaidīgāku aprīkojumu. Ražotāji nepārtraukti sacenšas par to, kuras iepriekš tikai augstākajā klasē sastopamās tehnoloģijas spēs integrēt kompaktajos modeļos.

    Kā saka Kursors.lv auto žurnālists un tehnoloģiju entuziasts Māris Gaugers, šo tendenci var skaidrot gan ar mārketinga stratēģiju, gan ar vēlmi radīt cilvēkiem pievienoto vērtību.

    «Dažādas palīgsistēmas un automātiskās tālās gaismas jau labu laiku ir dārgākos modeļos, taču reālu pievienoto vērtību tās rada brīdī, kad parādās arī mazajos auto. Tāda ir arī mārketinga taktika – piedāvāt mazauto ar premium funkcijām. Tas ir efektīvs veids, kā konkurēt,» skaidro Māris.

    Industrijā ir redzamas dažādas tendences. Piemēram, kad kāds zīmols veiksmīgi ievieš jaunu funkciju, konkurenti bieži vien steidz radīt ko labāku.

    «No savstarpējās ražotāju sāncensības labumu gūstam tieši mēs, parastie braucēji. Šobrīd jau pavisam kompaktos auto varam baudīt funkcijas, kas reiz bija pieejamas tikai lielajos modeļos,» saka Māris.

    To apstiprina arī jaunāko mazauto aprīkojuma saraksts. Piemēram, ë-C3 ir bezvadu Apple CarPlay un Android Auto, kā arī 10,25 collu centrālais skārienekrāns. Inster ir divi 10,25 collu ekrāni: viens infoizklaides sistēmai ar bezvadu viedtālruņa saskarni, bet otrs – digitālais instrumentu panelis vadītājam. Tāpat jau ir ierasts standarta aprīkojumā redzēt LED lukturus. Gan ë-C3, gan Inster ir arī automātiskās tālās gaismas. Savukārt Hyundai Inster izceļas arī ar LED lukturu projekcijām.

    Mazo elektroauto komfortu uzlabo arī to dizains un arhitektūra. Piemēram, tikai 3,92 metrus garajam Renault 5, pirmkārt, riteņu bāze ir 2,54 metri, kas ļauj iegūt plašāku salonu, un, otrkārt, bagāžnieka ietilpība ir 326 litri. Hyundai Inster ir vēl mazāks – tas ir 3,825 metrus garš, bet riteņu bāze ir 2,58 metri. Taču, pateicoties bīdāmai otrajai sēdekļu rindai, bagāžnieka tilpums tajā ir variējams no 280 līdz 351 litram.

    Būtiskākās tehnoloģijas

    Drošības un vadītāja palīgsistēmas ir ļoti svarīgas, jo tās šoferim kalpo kā papildu acis un ausis. Baltijas reģionā, kur ziemā apstākļi uz ceļiem bieži ir visai sarežģīti, šie asistenti sniedz praktiskas priekšrocības, nodrošinot vienmērīgāku un drošāku braukšanu.

    Latvijas Gada auto konkursa žūrijas biedrs un žurnāla Klubs auto apskatnieks Toms Timoško norāda, ka modernajos spēkratos autovadītāja palīgsistēmu kļūst arvien vairāk – galu galā to veicina Eiropas Savienības normatīvie akti par obligātajām drošības funkcijām.

    Taču medaļai ir arī otra puse. «Teorētiski ražotāji kādu laiku varēja apiet šīs prasības, vienkārši neizlaižot jaunus modeļus. Taču skaudras konkurences apstākļos ko tādu darīt ir visai pašnāvnieciski. Cilvēki grib labi aprīkotas automašīnas, un viņu vēlmes virza tirgu. Turklāt drošība kopā ar ilgtspēju ir galvenais autobūves attīstības virziens,» uzskata Toms.

    Iespējams, spilgtākais piemērs tam ir jaunais Inster.

    Šis A segmenta pilsētas elektroauto piedāvā autovadītāja palīgsistēmas, kas vēl pirms pieciem gadiem bija atrodamas tikai premium klases mašīnās. Tas ieguvis apkārtskata kameras, sadursmes novēršanas sistēmas, kas aizsargā, iebraucot stāvvietās un izbraucot no tām, un aklo zonu uzraudzību.

    Tāpat tajā ir arī joslas ieturēšanas sistēma un joslas pamešanas brīdinājums, brīdinājums par nedrošu izkāpšanu, inteliģentā kruīza kontrole ar apstāšanās un starta funkciju, lielceļa asistents, modrības monitorings un tuvošanās brīdinājums.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē