Pēc izcilās debijas pērn, 2025.gada sezonā pirmais ekipāžas uznāciens atšķirīga krāsojuma Ford Puma Rally1 automašīnā plānots nākam mēness, Zviedrijas rallijā.
Ričards Mileners (Richard Millener), M-Sport Ford World Rally Team komandas vadītājs izsaka apbrīnu: «Pagājušajā sezonā Mārtiņš ļoti īsā laikā ieguva daudz jaunu fanu, un, ja tā padomā, tad tas ir vairāk kā fantastiski, ka šie daži uznācieni viņam ļāva piesaistīt šī gada sponsorus un nodrošināt sešu sacensību programmu. Safety Culture saskatīja viņa talantu, bet šī uzņēmuma līdzdalība nebūtu iespējama bez Mārtiņa paša sponsoru atbalsta. Tāpēc pateicība visiem!
Jāpiemin arī WRC promoters, kurš pagājušajā sezonā palīdzēja palielināt pasākumu budžetu. Varam redzēt, ka ieguldītajam darbam ir augļi, ko apliecina atbalstītāju patiesā ieinteresētība Mārtiņa sasniegumos. Es patiešām nepacietīgi gaidu, ko Mārtiņš un Renārs šogad spēs sasniegt. Čīle bija atgādinājums, ka viss nav vienkārši. Taču uzrādītais ātrums un apņēmība, tāpat kā spēcīgais raksturs padara viņu par lielisku papildinājumu mūsu 2025. gada sastāvam.»
Lūks Einiers (Luke Anear), SafetyCulture dibinātājs Seskā saskata dabas dotu talantu:
«Viņa braukšanas manierē ir t.s. X faktors, un viņa pieeja šim sporta veidam ir ļoti atsvaidzinoša. Mārtiņš ir pierādījis, ka ar viņa ātrumu var pārspēt un turēt līdzi pasaules labākajiem, tāpēc 2025. gada sezona būs aizraujoša.»
Arī citi atbalstītāji apstiprina, ka tieši Mārtiņa un Renāra enerģija, degsme un prasme ārkārtīgi tehnisku, psiholoģiski un arī fiziski smagu sporta veidu līdzjutējiem atklāt ar vieglumu, ir pamudinājusi atbalstīt talantīgos sportistus.
«Pasaules rallija čempionāta lielā skatuve jau sen ir pelnījusi tik atraktīvu un jaudīgu Latvijas ekipāžu, kādu veido Mārtiņš Sesks un Renārs Francis. Šī sadarbība mums ir pavisam īpaša. Un ne tikai mums. Latvijā un citviet pasaulē viņiem atbalstītāju netrūkst. Esam vieni no tiem. Šis ir tikai starts, gribam iet soli solī, kopā būt visās virāžās!» pārliecību pauž Rihards Streiķis – 11lv valdes loceklis un mārketinga vadītājs.
Guntis Grīnbergs, STORENT Latvija direktors: «Pērn, sadarbojoties ar Mārtiņu Sesku, paši varējām novērot, cik augstus kvalitātes standartus viņš piemēro katram projektam. Trasē jau ir sasniegtas spilgtas uzvaras, kas pievērsušas pasaules uzmanību. Tāpēc no savas darba pieredzes ambiciozajā Storent komandā varu droši teikt – tas ir tikai sākums. Tie, kuriem ir šāda dzirkstele acīs, nekad neapstājas. Esmu pārliecināts, ka priekšā ir jauni rekordi un virsotnes. Veiksmi, Mārtiņ!»
Līdzās partneriem, kas Latvijas ātrāko ekipāžu atbalstījuši jau iepriekš, piepulcējies jauns partneris – tehnoloģiju uzņēmums Tet.
Tet valdes priekšsēdētājs Uldis Tatarčuks norāda, cik katru gadu, katru mēnesi un katru dienu visiem kopā ir nozīmīgi pierādīt, ka Latvija var: «Tet var, katrs no mums personīgi var un mēs visi kopā veidojam stiprāko savienojumu. Protams, lai to panāktu, mums ir nepieciešami draugi, tādēļ šodien mēs ar prieku izziņojam savu jaunāko sadarbību – ar Mārtiņu Sesku un Renāru Franci. Viņi daudzu gadu neatlaidīga darba rezultātā iepriecināja mūs pagājušā gada lielākajā pasaules mēroga sporta notikumā Baltijā – Tet Rally Latvia – un arī šogad turpina ceļu uz vēl lielākiem panākumiem.
Mārtiņš un Renārs ved Latvijas un arī mūsu vārdu pasaulē.
Viņi arī atgādina mums visiem, ka iespaidīgi panākumi ir iespējami, ja to veidošanā iegulda enerģiju un dara to kopā ar izciliem sadarbības partneriem. Mūsu mērķis, strādājot kopā, ir piedzīvot dienu, kad Tet Rally Latvia WRC posmā uz pjedestāla stāvēs Renārs un Mārtiņš. Bez spiediena un viss izdosies!»
«Man jebkurš no tiem rallijiem ir izaicinājums. Pret visiem jāattiecas nopietni, jo tas ir pasaules līmenis. Aizbraukt uz Alūksni ir vienkāršāk, nekā startēt šajos posmos. Iepriekš ir jāsagatavojas, lai uz vietas var atstrādāt pieraksta dienas un piedalīties sacensībās. Šajos mēnešos uzturam sevi formā, bet sākot no Alūksnes rallija, ķeramies klāt lielajam darbam,» stāstīja Francis, kurš iepriekšējā nedēļā kopā ar Sesku uzvarēja Alūksnes rallijā.
«Spekulāciju bija ļoti daudz. Tas bija arī patīkami, jo tas nozīmē, ka cilvēkiem interesē mūsu plāni. Mums ir pieredze no iepriekšējā gada, kad arī ilgu laiku turējām noslēpumā savus plānus. Sarunas ir nepārtrauktas un viss tiek izlemts pēdējās dienās,» stāstīja Sesks.
Sarunas ar «M-Sport Ford» komandu norisinājās arī pagājušajā nedēļā notikušā Alūksnes rallija laikā, kas Seska un Franča ekipāžai bija pirmais šajā gadā.
«Bija pagājuši daži mēneši kopš pēdējā rallija Čīlē, tāpēc vajadzēja sevi noskaņot. Testa un pierakstu dienās bija jāver vaļā dators un jāraksta elektroniskā pasta vēstules. No savas komforta čaulas ir jālien laukā, tad arī parasti viss saliekas pa plauktiņiem.»
WRC ralliji, kuros startēs Latvijas ekipāža, notiek pa grants segumu. Veiksmīgi sevi apliecinot šajās sacensībās, nav izslēgts, ka parādītos iespēja startēt vēl kādā WRC posmā.
«Būtu bijis interesanti un ceru, ka būs iespēja ar Rally 1 mašīnu braukt kādā asfalta rallijā. Taču tāds bija komandas uzstādījums,» teica Sesks.
Pēc pērnās sezonas Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) atteicās no hibrīda sistēmu izmantošanas «Rally 1» spēkratiem.
«Tas nekādu priekšrocību nedod, jo visi ir braukuši un vieglāk ir noņemt nost, nevis pielikt klāt. Tam nebūs nekādas izšķirošas nozīmes,» secināja Sesks.