Lai gan 61 gadu vecajai sievietei bijusi hroniska slimība, kas liedza veikt operāciju, mirušās sievietes meitas nespēj samierināties ar personāla attieksmi pret smagi slimo pacienti. Pēc radinieču stāstītā, abas māsas centušās mātei būt blakus katru dienu, bet slimnīcas personālu tas tracinājis. Mirušās sievietes meitas apgalvo, ka personāls nav sniedzis palīdzību un nav izrādījis cieņpilnu attieksmi, kā to paredzot Pacientu tiesību likums.
Tagad lūgumu izvērtēt mātei sniegto veselības aprūpi saņēmusi gan PSKUS, gan Veselības inspekcija.
Slimnīcā vērtēs katra iesaistītā darbinieka rīcību. «Izvērtēšanas laikā mēs pievērsīsim uzmanību gan aprūpes, gan ārstniecības aspektiem,» sacīja PSKUS valdes locekle Džineta Heinrihsone.
Pacientu tiesību likums liek veselības aprūpes iestādes vadītājam izstrādāt plānu, kādā veidā tiek iedzīvinātas šīs tiesības un kā tās tiek ievērotas.
Par sniegtās veselības aprūpes kvalitāti Veselības inspekcijā šā gada sešos mēnešos par abām universitātes slimnīcām saņemti 29 iesniegumi, no tiem 14 – tieši par pacientu tiesību pārkāpumiem. Pieci iesniegumi saņemti par PSKUS, deviņi – par Rīgas Austrumu slimnīcu.
Izvērtējot šos iesniegumus, parasti Veselības inspekcija sniedz ieteikumus, kā novērst pārkāpumus. Bet, ja sūdzībā atkārtoti izskan konkrēta mediķa vārds, seko arī sods. Arī PSKUS atzīst, ka vairākiem aprūpes darbiniekiem jau pirms šīs sūdzības ir uzteikts darbs tieši attieksmes dēļ.
Mirušās sievietes meita par pārdzīvoto raksta sociālo tīklu vietnē «Facebook»: