• «Linkaits pilnīgi noteikti zināja par Rail Baltica izmaksu izmaiņām.» Valdībā sākušās raganu medības

    Rail Baltica
    Estere Jansone
    13. jūnijs
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Rail Baltica publicitātes attēls
    Bijušais premjers, tagad Saeimas deputāts Krišjānis Kariņš (Jaunā Vienotība) viņa vadītās valdības laikā neesot bijis informēts par to, ka dzelzceļa līnijas Rail Baltica projektā nepieciešams nacionālo valstu finansējums.

    Valsts kontrole nav sekojusi līdzi projekta attīstībai

    Valsts kontrolieris Edgars Korčagins iepriekš medijiem sacīja, ka tā laika satiksmes ministrs

    Tālis Linkaits (JKP) pieņēma lēmumus un pilnīgi noteikti zināja par izmaiņām,

    tomēr Korčagins arī norādīja uz Valsts kontroles gaidām, proti, aktīvāku valdības pašas iniciatīvu prasīt šo informāciju no SM par to, kādā veidā projekta īstenošana notiek, par izmaiņām projektā un finansējumā un citām lietām. «Skaidrs, ka tas ir abpusgriezīgs zobens. Viens ir tas, ka ministrijai ir jārunā skaidra valoda, bet otrs – ka arī valdībai jāieņem aktīvāka loma, sekojot tik vērienīga projekta īstenošanai,» secināja valsts kontrolieris.

     

    Lūgts komentēt savu atbildību un sekošanu līdzi projekta attīstībai, Kariņš medijiem atbildējis, ka jautājums par projekta īstenošanu vienmēr bija trīs Baltijas valstu Ministru prezidentu tikšanos dienaskārtībā, un diskusijas bija tikai par efektīvāku projekta pārvaldību. Kariņa valdība uzklausīja arī vairākus Satiksmes ministrijas ziņojumus par projektu, taču attiecībā

    par finansējumu «informācija bija, ka tas projektam pieejams no Eiropas Savienības un nacionālo valstu finansējums nav nepieciešams».

    Vainīgs Linkaits!

    Līdzīgi šodien Latvijas Radio izteicās finanšu ministrs Arvils Ašerdens, kurš uzsvēra, ka par pašreizējo situāciju lielā mērā atbildība gulstas uz Satiksmes ministriju, tostarp uz bijušo ministru Linkaitu, kurš nemitīgi papildināja projektu. «Ja ministrs visu laiku saka, ka viss ir labi, ka tā ir ES nauda, tad nebija pamata neticēt. Jānis Vitenbergs (NA) bija pirmais satiksmes ministrs, kurš pērn pateica, ka nav labi,» sacīja Ašeradens.

    Arī bijušais Rīgas mērs Mārtiņš Staķis klāsta, ka Tālis Linkaits nemitīgi atrunājies un pat neļāvis publiski pārrunāt problēmas, kas skar miljardiem vērto projektu. 

    Patlaban nav skaidrības par Rail Baltica dzelzceļa līnijas ekspluatācijas un pārvaldīšanas modeli, teikts Baltijas valstu augstāko revīzijas iestāžu īstenotā Rail Baltica projekta situācijas izpētes ziņojumā.

    Atbilstoši Rail Baltica izmaksu un ieguvumu jaunākās analīzes datiem dzelzceļa līnijas kopējās izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, tostarp projekta pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu veidot 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā – 6,4 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.

    Vainīgi Rail Baltica!

    Bijušais satiksmes ministrs Tālis Linkaits sociālajos tīklos skaidrojas ar Lietuvas Satiksmes ministrijas publiskoto ziņojumu, kurā teikts, ka «pie vainas ir Baltijas valstu kopuzņēmums, kas divu gadu laikā nav nodrošinājis projektus.»

    Saeima šodien plāno lemt par opozīcijā esošo Apvienotā saraksta (AS), Nacionālās apvienības, Latvija pirmajā vietā un pie frakcijām nepiederošo kopā 34 deputātu lēmumprojektu izveidot parlamentārās izmeklēšanu komisiju par Rail Baltica projekta virzībā pieļautajām kļūdām.

    Rail Baltica pamatlīnijas būvniecību plānots sākt šovasar, šajā būvniecības sezonā, medijus informēja par dzelzceļa projekta Rail Baltica izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgās SIA Eiropas dzelzceļa līnijas pārstāvji.

    Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

     

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē