«Protams, cenu svārstības kaut kādā mērā ietekmē darbus, taču pagaidām tīri virtuāli – sarunās ar būvniekiem runājam par to, kā kompensēt šīs cenu svārstības. Ir atrasts modelis jeb metodika, kādā veidā ierēķināt bitumena izmaksas, metālizstrādājumu izmaksas, arī pārējos sadārdzinājumus,» sacīja Linkaits.
Viņš atzīmēja, ka sadārdzinājums varētu būt līdz 15% no sākotnēji plānotās gala summas, kas ir līdzīgi kā Lietuvā un Igaunijā, kur sadārdzinājums ir 12–15%.
Tāpat ministrs norādīja, ka autoceļu būvniecībai šogad ir iedalīti vairāk nekā 300 miljoni eiro, taču izmaksu sadārdzinājums neietekmēs plānoto būvdarbu apmēru. «Saistībā ar lielo konkurenci, bija ietaupījums. Tāpēc ar vairāk nekā 300 miljoniem eiro varēsim izdarīt to apmēru, kas bija iecerēts,» sacīja Linkaits.
Viņš piebilda, ka šogad kopumā darbus plānots veikt 100 objektos, tostarp 77 objektos darbi ir sākti.
Vienlaikus Linkaits sacīja, ka varētu būt 2–4 objekti, kuros līgums ar būvnieku tiks lauzts, taču tas nav liels īpatsvars.