Nemaz tik tālā pagātnē Volkswagen Golf ierindojās Vācijā reģistrēto auto virsotnē. Opel Astra ierindojās tikai sestajā vietā. Un tālāk? Audi A3, 1. sērijas BMW arī ir pirmajā divdesmitniekā. Ford Focus 30. vietā. Jā, kas gan notiek, vai patiesi vāciešiem patīk vidusmēra mode, vai tiešām neviens vairs nepērk kaut ko atšķirīgu?
Bet ir taču, ko pirkt. Mašīnas, ko nevar redzēt uz katra stūra. Skaistie Golf konkurenti.
To vārds ir Renault Megane, ja tie nāk no Francijas, vai Alfa Romeo 147, ja tie ir dzimuši itālieši. Pat spāņiem ir savs Golf, kam uz radiatora restes redzams Seat logo. Auto Bild devās meklēt topmodeļus Golf klasē. Bet vai tie maz kam der? Lasiet un uzziniet, kurš no tiem spēj patiesi sacensties ar oriģinālo Golf.
Volvo C30
Volvo C30 pir cējus: ir divdurvju auto ar iespaidīgu aiz - muguri. Ja jums nav nepieciešams daudz vietas, braukšana ar Volvo būs laba." src="https://cdn.santa.lv/files/auto-bild/Lietots_Volkswagen_Golf_V_un_popularas_alternativas_1.jpg">
Testa brauciens
- Mūsu testa auto. Šis Volvo bija kā Ziemassvētku dāvana. Pirmā reģistrācija 2007. gada 20. decembrī, 1,6 litru dīzelis ar 109 ZS, melna metāliska krāsa, klimatkontrole, bet diemžēl tikai tērauda riteņi ar plastmasas uzlikām lieto disku vietā.
- Mūsu vērtējums. Te gan ir šauri! C30 vajadzētu atgādināt Volvo P1800 ES, kas kļuva slavens ar nosaukumu Sniegbaltītes zārks. Taču, veidojot šo mazāko Volvo, dizaineriem forma šķitusi svarīgāka par funkcionalitāti.
To uzskatāmi parāda mikroskopiskais bagāžnieks – 251 l tilpums ir apkaunojoši mazs. Te jau pat suns nelēks iekšā no brīva prāta.
Tikai braucot divatā, ir iespējams izbaudīt visus priekus, ko var sniegt C30. 1,6 litru dīzeļdzinējs, kas darbojas arī dažā labā Peugeot un Ford mašīnā, ir pietiekami jaudīgs, lai gan arī diezgan robusts.
- Mūsu padoms. C30 ir atrodams tirgū tikai kopš 2006. gada rudens.Mēs iesakām meklēt pēc iespējas jaunāku eksemplāru vai feislifta versiju, kas nāca klajā 2010. gadā.
Secinājumi
- Tas mūs iepriecināja
Tehnika bez problēmām. Šī mazā Volvo modeļu līnija balstās uz Ford Focus platformas, un arī visādi citādi zviedri ir gana daudz aizņēmušies no Ķelnes autoražotāja. Un tas ir labi, jo šī tehnika ir nobriedusi un ilgmūžīga. TÜV tā vien bārstās ar labiem novērtējumiem par šo modeli. Bremzes ir lieliskas, piedziņas vārpstas un asis solīdas.
- Tas mūs saniknoja
Rūsa uz apmalēm. Pat vecāka gadagājuma Volvo brūnā sērga parasti ir visai reta viešņa. Taču mūsu testa auto atklājās dažas vietas, kurām vajadzētu pievērst pastiprinātu uzmanību: rūsa uz grīdas apakšdaļas apmalēm, rūsas plankumiņi uz priekšējā tilta. Tā kā nedaudz par agru jau pēc divarpus gadiem. Bet visādi citādi C30, S40 un V50 Auto Bild sūdzību grāmatā nav bieži viesi.
Verdikts
Vai Volvo patiesi var tikt uzskatīts par skaistu Golf konkurentu? Jā, ja vien tam nav jātransportē visa ģimene. Kā kompakts auto tas vairāk ir piemērots tikai diviem cilvēkiem. Mūsdienu Sniegbaltītes zārkam ir mikroskopisks bagāžnieks – 251 litrs, kas ir par 100 l mazāk, nekā pierasts Golf klasē. Taču C30 ir arī savas stiprās puses. Viena no tām ir stilīgais dizains. Ja citiem ir viduskonsole, kas atgādina bērnu rotaļlietu, tad šim ir iespaidīga, dizainera rokas radīta peldoša detaļa. Un vislabākais, ka šis auto šeit ir tikpat reti sastopams kā aļņi ārpus Zviedrijas.
Cena: 4900 eiro.
Atzīme: 4 / 5 zvaigznes
Volkswagen Golf
Pirmais numurs reģistrāciju statis – tikā, turklāt jau daudzus gadus. Tomēr daudziem VW Golf V (no 2003. līdz 2009. gadam) šķiet pārlieku mietpilsonisks, tā tēls pārāk kārtīgs. Gaumes jautājums. Neapstrīdams ir fakts, ka kvalitātes ziņā šis Golf ir viens no labākajiem VW modeļiem. Vienīgās problēmas, kas reizumis mēdz būt, ir sīka klabēšana, elektronikas un divlitru TDI kļūmītes.
Verdikts
Kas runā par labu Golf V? Izcila kvalitāte, milzīga izvēle, laba cenas un kvalitātes attiecība. Kādi ir pretargumenti? Tā dizains ir pārāk kārtīgs un redzams uz katra stūra.
Cena: 4100 eiro.
Atzīme: 4,5 / 5 zvaigznes
Alfa Romeo 147
Kāds labums no visskaistākās sievietes, ja viņa ir neuzticama un kaprīza? Diemžēl tas attiecas arī uz Alfa Romeo 147 – skaista, bet spītīga un nekārtīga. Itāliešu golfs ir pastāvīgs tikai attiecībā uz saviem trūkumiem – problēmas vienmēr sagādās pakaļējā ass. Ja aizmugurē klab, visticamāk, jāmaina sailentbloki.
Arī elektronika šai dīvai mēdz būt visai kaprīza – borta datori, kas nedarbojas, bojāti logu pacēlāji un auksti apsildāmie sēdekļi ir visai bieži sastopamas problēmas. Ja kaut kur jāplūst strāvai, Alfa tur bieži ir kāda kļūme detaļās. Vācijā 147. ir jau kopš 2001. gada. Agrākajiem eksemplāriem tehniskajās apskatēs pat novērota nesošās daļas rūsa. Kaut kas tāds Golf klasē nav redzēts. Ar to izceļas tikai šī itāliešu dīva.
Verdikts
Alfa 147 ir skaista kā bilde, tās apaļumi vienkārši apbur. Diemžēl to nevar teikt par tehniku. Agrākie modeļi pat rūsē. Ak vai, ar ko gan tas beigsies vecumā?
Cena: 3100 eiro.
Atzīme: 2 / 5 zvaigznes
1. sērijas BMW
Ak, kādu prieku gan spēj sagādāt mazais bavārietis! Nē, te mēs nedomājam labsajūtas faktoru aizmugurējos sēdekļos, jo tāda faktiski nav. 1. sērijas BMW (tirgū kopš 2004. gada) ir pārāk šaurs salons. Mēs domājam to prieku, kas rodas braukšanas laikā. Vismazākajam BMW ir aizmugurējā piedziņa, kas to padara atšķirīgu Golf klasē. Bet tam ir vēl krietni vairāk, ko piedāvāt.
Tas vai plīst no solīduma, ko arī pierādīja 130i labie rezultāti mūsu 100 000 km testā: pelnīts visaugstākais iespējamais novērtējums, pirmā vieta uzticamības vērtējuma sarakstā.
Problēmas parasti sagādā priekšējā paneļa vai sēdekļu radīta klabēšana un čīkstošas skaņas vai noberzta krāsa no plastmasas detaļām. 116i modelim gan ir bijuši arī daži motoru defekti pārlēkušu piedziņas ķēžu dēļ.
Verdikts
Tie, kam pirmajā vietā ir braukšanas īpašības, Golf klasē nedrīkst palaist garām 1. sērijas BMW. Kvalitāte ir lieliska, tomēr šaurais salons un lielās lietota auto cenas gan nav patīkamas.
Cena: 5500 eiro.
Atzīme: 4 / 5 zvaigznes
Opel Astra GTC
VW ļoti lepojas ar eleganto jauno Scirocco, taču Opel dizaineri jau sen ir radījuši sportisku kompakto kupeju. Astra GTC tirdzniecība sākās jau 2005. gadā. Un skaidrs ir viens – šis auto vēl arvien izskatās labi. No priekšpuses Astra, no aizmugures īsts dizainera meistardarbs, kā jau tas ar kupejām pierasts. Un vēl skaidrs ir arī tas, ka Opel beidzot būvē kvalitatīvus auto. To pierādīja arī mūsu Astra ilgstošais tests, kam patiesībā bija jānotiek 100 000 km garumā. Pēc tā Opel izskatījās tik svaigs, ka veica to pašu attālumu vēlreiz. Cepuri nost! Vai patiesi nav nevienas sūdzības par šo Golf no Bohumas? Ir gan.
Auto Bild sūdzību grāmatā ir ieraksti par klaboņu un čīkstēšanu, arī krāsojuma kvalitāte ne vienmēr ir nevainojama. Ja zem motora pārsega darbojas dīzelis, arī tas var radīt problēmas – turbīnai slodze ir tik liela, ka tā svilpj pēdējiem spēkiem, ir ziņas arī par defektiem iesmidzināšanas sistēmā. Astra, kas piedalījās ilgstošajā testā, bija aprīkota ar 1,9 CDTI dīzeļdzinēju ar 120 ZS.
Šis motors izstrādāts kopā ar Fiat. Pēc 200 000 km gan motors, gan Astra bija lieliskā formā. Priekšējais panelis, sēdekļi un paklājiņi gandrīz nemaz nebija nolietojušies. Ar šo nu reiz Opel var pamatoti lepoties.
Verdikts
Opel uzticams! Ar Astra H šis sauklis beidzot atkal atbilst patiesībai. Šis auto ir labs, arī tā cena patie sībai. ir visai izdevīga. Ja tas piedevām vēl ir GTC, tad tas ir arī stilīgs. Īsts dizaina meistardarbs.
Cena: 3100 eiro.
Atzīme: 4 / 5 zvaigznes
Renault Megane
Tiesa, kas tiesa, Megane ar īpatnējo aizmuguri (no 2002. līdz 2008. gadam) ir auto ar raksturiņu. Taču franču Golf īpašniekiem ir jābūt stipras dabas cilvēkiem, lai nezaudētu savaldīšanos ikreiz, kad gadās kāds defekts. Galvenā problēma ir kaprīzā Megane elektronika. Neskaitāmie sensori un kabeļi nav pietiekami noblīvēti, tāpēc mitruma iedarbībā var rasties kļūmes.
Tad lietus sensors vai nu nepārtraukti darbina logu tīrītāju, vai vispār neieslēdz to.Kaitinoši, jo arī elektriskie logu pacēlāji vai centrālā atslēga bieži atsakās darboties.
Ja jūs kaitina klabošā šasija, droši vien jāmaina amortizatoru gultņi. Ak, jā, tehniskajās apskatēs novērots pārlieku liels bremžu uzliku nolietojums un sarūsējuši bremžu diski. Toties, kā jau teicām, Megane aizmugure izcelsies jebkurā pūlī.
Verdikts
Patiesībā par labu Megane nerunā gandrīz nekas, pat cena ne. Francūziete ir kaprīza, elektronikas defekti kaitina. Toties dizains gan ir vienreizīgs! Protams, ja jums tāds patīk.
Cena: 2300 eiro.
Atzīme: 2 / 5 zvaigznes
Seat Leon
2006. gadā Leon pielika roku dizainers, kas iepriekš par šiku auto padarīja Alfa Romeo. Neticat? Paskatieties uz aizmugurējiem durvju rokturiem un apaļajām instrumentu skalām. Valters de Silva padarīja Seat Leon par īsti ugunīgu Golf. Daži dizaina elementi no Alfa 156, tehnika no Golf V, un temperamentīgs spānis gatavs.
Zem virsbūves paslēpusies VW tehnika, tāpēc arī trūkumi tam ir tādi paši kā Volfsburgas bestselleram. Ja zem pārsega darbojas 2,0 litru TDI dzinējs, uzmanieties! Auto Bild sūdzību grāmatā ir daži ieraksti par motora defektiem, lielākās problēmas sagādā cilindra galva, turbīna un spararats. Kas vēl jāpasaka? Cik skaists šis spānis ir no ārpuses, tik garlaicīgs tas ir iekšpusē. Salons izskatās tā, it kā de Silva tā radīšanas brīdī būtu atradies slimības gultā, nevis darbā.
Verdikts
Seat Leon ir auto visiem, kam Golf šķiet pārāk mietpilsonisks. Lietots šis spānis nav lēts, un arī salona apdares materiāli oriģinālam ir daudz labāki.
Cena: 4200 eiro.
Atzīme: 3,5 / 5 zvaigznes
Rezumējums
Skaistums ir relatīvs. Ja jūs uzskatāt, ka Golf ir mietpilsonisks vai garlaicīgs, tā, protams, ir jūsu darīšana. Taču kvalitāti mēs varam novērtēt objektīvi. Un te nu divi Golf konkurenti izgāžas pamatīgi. Renault Megane ar savu nošķelto aizmuguri gan izskatās futūristiska un īpatnēja, taču šajā auto apslēpts liels defektu potenciāls. Alfa 147 ir skaista, taču tai ir daudz trūkumu. Un pārējie?
Tie, kas vēlas izbaudīt sportisku braukšanu, nepalaidīs garām 1. sērijas BMW. Arī Astra ir visnotaļ ieteicama, Opel kvalitāte beidzot atkal ir nevainojama. Taču es izvēlētos Volvo. Dizaina ziņā ievērības cienīgs auto, kas piedevām vēl ir kvalitatīvi izgatavots.